Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja hva er normen rundt dette per i dag? Da jeg var liten og vi ikke hadde mobiler, så var normen senest kl 22 om kvelden og tidligst kl 10 på morgenen i helgene. Er det ca slik fortsatt? Og hvordan er det med sms? Er det feks uhøflig å feks melde svigers om tilstanden til sykt barnebarn kl 23 om kvelden? Vet de pleier å legge seg mellom 2230-2330 en gang i helgene. Men varierer litt.

Anonymkode: 8ab32...6f7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på gamle regler, 6-22 på hverdager, 10-22 i helger så fremt ikke annet er avtalt/naturlig.  Kan ringe tidligere k helgene, f.eks når vi skal samkjøre til en fotballkamp.  Ringer da på et tidspunkt jeg vet du har stått opp, eller iallfall burde ha stått opp hvis de ikke har forsovet seg.

Hvorfor skal du melde svigers? Venter de på informasjon om tilstanden, ring. Hvis ikke, la være.

Anonymkode: 1dd30...def

AnonymBruker
Skrevet

Ringing kommer an på hvem det er snakk om, folk jeg kjenner godt og vet legger seg sent kan jeg ringe senere enn fjernere bekjente eller de som jeg vet liker å legge seg tidlig. 

Sms har ingen start- og sluttid. Ingen mennesker med vettet i behold har lyd på sms nattestider nå til dags. Med mindre det er noen som nærmer seg 80 eller noe. 

Anonymkode: 59b12...240

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg holder på gamle regler, 6-22 på hverdager, 10-22 i helger så fremt ikke annet er avtalt/naturlig.  Kan ringe tidligere k helgene, f.eks når vi skal samkjøre til en fotballkamp.  Ringer da på et tidspunkt jeg vet du har stått opp, eller iallfall burde ha stått opp hvis de ikke har forsovet seg.

Hvorfor skal du melde svigers? Venter de på informasjon om tilstanden, ring. Hvis ikke, la være.

Ringer du folk kl 6 på hverdager? 😮

Anonymkode: a5775...8d2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig. Det er jo midt i beste sovetid for mange😅

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig. Det er jo midt i beste sovetid for mange😅

Nettopp😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skulle meldt dem mye tidligere men klokka suste. Jeg har en annen døgnrytme enn gjennomsnittet pga mye nattskift, så da er det lett å glemme normene. Skulle bare holde dem oppdatert om tilstand, og hadde glemt det i dag. De har heller ikke mast, men vet de lurte veldig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ringer sjelden noen i det hele tatt, men hvis det er viktig å få gitt beskjed før arbeidstid, så ja.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ringer sjelden noen i det hele tatt, men hvis det er viktig å få gitt beskjed før arbeidstid, så ja.

Hadde du ringt meg på det tidspunktet, hadde du nok ikke fått svar😅

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...