AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #1 Del Skrevet 2. juni 2023 Hei! Noen som har noen tips til en god fuktighetskrem for sensitiv hud? Har nå brukt CeraVe og trodd den har vært bra for meg, men innser at jeg lurer på om det er den som har fått meg til å svi/bli tørr i øynene. Ønsker en krem med så naturlige ingredienser som mulig ettersom jeg skal bruke den hver dag. Setter stor pris på tips 🤗 Anonymkode: 3e2b4...a24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #2 Del Skrevet 2. juni 2023 Følger Anonymkode: 0092b...f7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #3 Del Skrevet 2. juni 2023 Cerave har alkohol i som ikke er bra for sensitiv hud. Jeg har funnet Dr Greve Sensitiv Dagkrem som min holy grail etter å ha vært gjennom sikkert hundre fuktighetskremer Det er IKKE denne ( den har også alkohol i) men denne her. Fås kjøpt på meny, spar etc. Fort gjort å blande de to pga likt navn så ville legge ved bilde. Anonymkode: fb600...4a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #4 Del Skrevet 2. juni 2023 Jeg sverger til ALT fra La roche posay. Jeg har supersensitiv hud, men etter jeg startet på LRP sine produkter er ansiktet mitt så fint 😊 ingen tørre flekker og rødheten er mye bedre. Anonymkode: 63e12...043 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #5 Del Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sverger til ALT fra La roche posay. Jeg har supersensitiv hud, men etter jeg startet på LRP sine produkter er ansiktet mitt så fint 😊 ingen tørre flekker og rødheten er mye bedre. Anonymkode: 63e12...043 https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/dagkrem/la-roche-posay-la-roche-posaylrp-hydraphase-hydraphase-ha-light-cream,5030800 Denne er superbra og den blander jeg med en skvett av denne: https://www.farmasiet.no/catalog/allergi-og-astma/eksem/la-roche-posay-la-roche-posaylrp-lipikar-lipikar-baume-apm3,5009583?gclid=CjwKCAjwpuajBhBpEiwA_ZtfhfNUwCQYXACI3_zo_SXyBHhQcFy0EBwUw3iJoddnkiLqQVOwhWnYexoCajkQAvD_BwE Anonymkode: 63e12...043 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 3. juni 2023 #6 Del Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Cerave har alkohol i som ikke er bra for sensitiv hud. Jeg har funnet Dr Greve Sensitiv Dagkrem som min holy grail etter å ha vært gjennom sikkert hundre fuktighetskremer Det er IKKE denne ( den har også alkohol i) men denne her. Fås kjøpt på meny, spar etc. Fort gjort å blande de to pga likt navn så ville legge ved bilde. Anonymkode: fb600...4a3 Det stemmer ikke helt. CeraVe inneholder ikke denaturert alkohol som er uttørkende og potensielt irriterende, men fettalkoholer, som er noe annet . Disse er vanligvis ikke hudirriirriterende. Nå sier ikke TS noe om hvilken krem fra CeraVe hun har brukt, men om det er en av de som heter Moisturizing Lotion, inneholder de niacinamide, som sensitiv hud kan reagere på. Noen kremer som hjalp meg veldig etter at jeg overbehandlet huden min, var Bioderma Sensibio Cream og Eucerin Ultra Sensitive Soothing Care, sistnevnte er dessverre litt vanskelig å få tak i, men de pleier å ha den hos Lyko. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #7 Del Skrevet 3. juni 2023 Roci skrev (1 minutt siden): Det stemmer ikke helt. CeraVe inneholder ikke denaturert alkohol som er uttørkende og potensielt irriterende, men fettalkoholer, som er noe annet . Disse er vanligvis ikke hudirriirriterende. Nå sier ikke TS noe om hvilken krem fra CeraVe hun har brukt, men om det er en av de som heter Moisturizing Lotion, inneholder de niacinamide, som sensitiv hud kan reagere på. Noen kremer som hjalp meg veldig etter at jeg overbehandlet huden min, var Bioderma Sensibio Cream og Eucerin Ultra Sensitive Soothing Care, sistnevnte er dessverre litt vanskelig å få tak i, men de pleier å ha den hos Lyko. Roci leverer, som alltid. Takk for din kunnskap og hjelp ❤ Anonymkode: 0092b...f7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #8 Del Skrevet 3. juni 2023 Om du liker 2-1 kremer kan jeg anbefale Paulas Choice Calm serien. Den får du med solfaktor 30 om du ønsker det. https://www.skincity.com/no/paulas-choice/calm-mineral-moisturizer-spf-30-normal-to-oily-skin-60ml Anonymkode: 2b8aa...9d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malebøtte Skrevet 3. juni 2023 #9 Del Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hei! Noen som har noen tips til en god fuktighetskrem for sensitiv hud? Har nå brukt CeraVe og trodd den har vært bra for meg, men innser at jeg lurer på om det er den som har fått meg til å svi/bli tørr i øynene. Ønsker en krem med så naturlige ingredienser som mulig ettersom jeg skal bruke den hver dag. Setter stor pris på tips 🤗 Anonymkode: 3e2b4...a24 Jeg bruker økologisk kokosolje. Jeg har flere år med failing bak meg, og har prøvd veldig mye. Den er helt fantastisk. Ekstra bonus at du ikke blir ranet ved kjøp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #10 Del Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/dagkrem/la-roche-posay-la-roche-posaylrp-hydraphase-hydraphase-ha-light-cream,5030800 Denne er superbra og den blander jeg med en skvett av denne: https://www.farmasiet.no/catalog/allergi-og-astma/eksem/la-roche-posay-la-roche-posaylrp-lipikar-lipikar-baume-apm3,5009583?gclid=CjwKCAjwpuajBhBpEiwA_ZtfhfNUwCQYXACI3_zo_SXyBHhQcFy0EBwUw3iJoddnkiLqQVOwhWnYexoCajkQAvD_BwE Anonymkode: 63e12...043 Hvorfor blander du en helt nydelig lett dagkrem med den mest fettete kroppskremen de har? Bare lurer, for jeg blir så overrasket Anonymkode: 5cd7b...4f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 4. juni 2023 #11 Del Skrevet 4. juni 2023 malebøtte skrev (19 timer siden): Jeg bruker økologisk kokosolje. Jeg har flere år med failing bak meg, og har prøvd veldig mye. Den er helt fantastisk. Ekstra bonus at du ikke blir ranet ved kjøp. Kokosolje bør kun brukes dersom man har tørr, altså fettfattig hud. For kombinerte til fete og urene hudtyper er kokosolje uegnet, ettersom den er svært komedogen, altså kan gi tilstoppede porer og kviser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malebøtte Skrevet 4. juni 2023 #12 Del Skrevet 4. juni 2023 Roci skrev (41 minutter siden): Kokosolje bør kun brukes dersom man har tørr, altså fettfattig hud. For kombinerte til fete og urene hudtyper er kokosolje uegnet, ettersom den er svært komedogen, altså kan gi tilstoppede porer og kviser. Jeg har kombinert og den funker helt fint for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #13 Del Skrevet 4. juni 2023 Jeg kjøper på apoteket fra denne serien til min tørre og sensitive hud. Denne er fin til ansiktet, og særlig denne (til ansiktet), fra samme serie/produsent. Anonymkode: 2b7df...9e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 4. juni 2023 #14 Del Skrevet 4. juni 2023 malebøtte skrev (1 time siden): Jeg har kombinert og den funker helt fint for meg. Det er selvsagt individuelle forskjeller, men på generelt grunnlag er det greit å være klar over at kokosolje er svært komedogen. Jeg har også kombinert hud, og får kviser umiddelbart og ser ut som om jeg har badet i olje om jeg bruker kokosolje i ansiktet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #15 Del Skrevet 4. juni 2023 Tusen takk for svar! Er CeraVe Facial Moisturising Lotion ansiktskrem jeg har brukt, ja. Trodde den skulle være mild. Jeg skal sjekke ut de dere har tipset om. Ønsker en uten parfyme eller alkohol (burde vært mer konkret da jeg skrev innlegget), men ser at noen av tipsene dere har kommet med når opp til de kravene Så igjen tusen takk! Anonymkode: 3e2b4...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #16 Del Skrevet 5. juni 2023 Roci skrev (På 3.6.2023 den 16.21): Det stemmer ikke helt. CeraVe inneholder ikke denaturert alkohol som er uttørkende og potensielt irriterende, men fettalkoholer, som er noe annet . Disse er vanligvis ikke hudirriirriterende. Nå sier ikke TS noe om hvilken krem fra CeraVe hun har brukt, men om det er en av de som heter Moisturizing Lotion, inneholder de niacinamide, som sensitiv hud kan reagere på. Noen kremer som hjalp meg veldig etter at jeg overbehandlet huden min, var Bioderma Sensibio Cream og Eucerin Ultra Sensitive Soothing Care, sistnevnte er dessverre litt vanskelig å få tak i, men de pleier å ha den hos Lyko. Jeg vet veldig godt hva slags alkohol cerave inneholder og Cetearyl alkohol og cetyl alkohol kan trigge kviser og urenheter det er kjent, og det gjør alltid det på meg uten unntak. I hudpleie sies det at det er gode alkoholer og negative alkoholer men det er faktisk ikke så svart hvitt. Når jeg deler min erfaring og kunnskap trenger du ikke å si at det ikke er sant bare fordi det også finnes andre syn på det. Anonymkode: fb600...4a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #17 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 3.6.2023 den 17.08): Hvorfor blander du en helt nydelig lett dagkrem med den mest fettete kroppskremen de har? Bare lurer, for jeg blir så overrasket Anonymkode: 5cd7b...4f7 Det tørre og røde ble ikke bedre med dagkremen så prøvde å blande inn ungen min sin fuktighetskrem med dagkremen og for meg ble dette helt gull 😄 har bare i en liten dæsj av fuktighetskremen 😉 Anonymkode: 63e12...043 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #18 Del Skrevet 5. juni 2023 Jeg har helt forferdelig sensitiv hud og får eksem av det meste. Har prøvd i 30 år å finne en fuktighetskrem som jeg ikke reagerer på, og jeg endte opp med Avene Tolerance Control Soothing Skin Recovery Cream For reaktiv hud. Helt fantastisk mild Anonymkode: b04a9...3f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 5. juni 2023 #19 Del Skrevet 5. juni 2023 Er glad i dr hauchka Rose cream bruker den mest på vinteren når jeg er spesielt tørr, men også av og til som nattkrem på sommeren, er egentlig en dagkrem men funker like godt på natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 5. juni 2023 #20 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg vet veldig godt hva slags alkohol cerave inneholder og Cetearyl alkohol og cetyl alkohol kan trigge kviser og urenheter det er kjent, og det gjør alltid det på meg uten unntak. I hudpleie sies det at det er gode alkoholer og negative alkoholer men det er faktisk ikke så svart hvitt. Når jeg deler min erfaring og kunnskap trenger du ikke å si at det ikke er sant bare fordi det også finnes andre syn på det. Anonymkode: fb600...4a3 Ja, beklager, det var ikke meningen å underkjenne din kunnskap og dine erfaringer, det gikk litt fort i svingen der! Jeg tolket umiddelbart at det var denaturert alkohol du mente, ettersom du ikke spesifiserte, det er faktisk relativt mange som ikke er klar over forskjellen. Du har helt rett i at det ikke er svart-hvitt, og selv ingredienser som i utgangspunktet er "gode", kan gi reaksjoner hos noen, det er så individuelt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå