AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #1 Skrevet 2. juni 2023 Fam på 3. Hunden er som min skygge og følger meg overalt. Ingen andre. Sitter jeg ute, er den ute. Er jeg på do er den på do osv. Den har nærmest blitt som en kroppsdel på meg selv. Prøver forsiktig å begrense «stalkingen» med å feks ikke la den være med meg hver gang osv. Dette er en sosialisert og trygg hund. Ikke redd, heller litt for ovenpå sosialt. Rasen er ment for å vokte. Er dette en type separasjonsangst ? Har jeg vært ute kun en time er han helt fra seg av glede. Viser ikke det samme for de andre. Den legger seg ofte på min plass i sengen også, men flytter seg litt lengre bort når jeg legger meg. Elsker dette rare vesenet, helt bergtatt. flere som har sånne skygger? Anonymkode: bac89...6be
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #2 Skrevet 2. juni 2023 Blir hunden fra seg når den blir skilt fra deg/må være hjemme alene? Bjeffer, uler, stresser eller ødelegger den ting når du lar den være hjemme alene? I så fall, nei. Separasjonsangst er en alvorlig tilstand hvor hunder ikke kan være alene selv i noen minutter, og det kan ta måneder å trene det vekk. Det betyr ikke at stalkingen i hjemmet er bra. Hunder knytter seg vanligvis mest til personen som fyller behovene til hunden, eller behovene som hunden verdsetter høyest (lek, mat, aktivitet, kos etc). Gi noen av disse til de andre i familien, og hunden vil begynne å se mer verdi i de også. Det vil minske hundens intense fokus på deg. Ikke la hunden følge deg inn på do. Lær hunden at den kan slappe av selv, om du vandrer rundt i huset. Ikke lag en big deal av at du kommer hjem. Gå inn og forhold deg rolig. Ikke hils på hunden før hunden er rolig, og hils på en rolig måte. Ofte lærer vi hunder at de skal bli helt gærne når vi kommer hjem, men rolig glede er bedre for hunden enn vill, kaotisk glede Anonymkode: 789f7...08c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå