Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig oppdaget at jeg er gravid med vårt 2.barn. Clear Blue testen viser at jeg er 1-2 uker på vei. Vi har en gutt fra før av, men jeg har alltid ønsket meg en jente, selv lenge før jeg giftet meg og vi bestemte oss for å få barn. Jeg ønsket meg jente da jeg var gravid med førstemann også, men ble veldig glad da jeg fikk gutten vår og er kjempeglad i han. Dessuten hadde jeg i tankene at jeg fremdeles har en sjanse til, med tanke på at vi skulle få 2 barn. Nå som jeg er gravid med nummer 2 er jeg redd for at dette også skal bli en gutt og at jeg ender opp med 2 gutter. Jeg drømmer om jenta jeg alltid har ønsket meg og trille rundt på henne i en rosa barnevogn, ja jeg vet jeg er fjollete nå. Men har så lyst på rosa barnevogn til jenta mi og drømmen er å trille rundt på henne i den. Jeg skammer meg veldig over disse tankene og jeg burde jo bare ønske meg ett friskt barn. Uff, vet ikke helt hva jeg vil med innlegget mitt, men synes disse følelsene er vanskelige å håndtere…

Anonymkode: 78b79...986

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

🙄🙄🙄

håper du får jente… for ungens del

Anonymkode: 475d2...2cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel ha rosa barnevogn selv om det ligger en gutt i den? Babyen bryr seg da ikke om fargen på vogna?

Anonymkode: a7e04...7d0

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får sikkert mye pes men tro meg, du er ikke alene. Og det har også vært mange liknende innlegg her på KG før. Det er noe med den drømmen små jenter har, å bli mamma - og babyen er alltid rosakledd, det er alltid jente, lekevogner er alltid rosa (eller lilla). 

Min første graviditet endte opp i SA. Min andre graviditet var jeg overbevist var ei jente. I uke 11 sa legen at han er 90% sikkert det er en gutt. Jeg måtte også gjennom en tilvennings prosess, nesten liten sørgeprosess, for å bli vant til den tanken. Og i min tredje graviditet ville jeg ikke engang vite hvilket kjønn det blir. Det ble ei jente, men jeg tror ærlig nå jeg ville blitt like glad å få en gutt til. Det er visse "fordeler og ulemper" med barn av forskjellige kjønn, klær kan ikke arves etterhvert, lekeinteresser er vidt forskjellige, de har ikke samme venner osv. Samtidig som de krangler kanskje litt mindre enn om de var 2 gutter, men hvem vet. Poenget mitt er ihvertfall slik - du har rett på å føle hva du måtte føle, følelsene dine kan du ikke styre. Men samtidig må du ta rasjonell avgjørelse at følelsene ikke skal styre hele forholdet til ditt fremtidige barn. :) Men jeg tror også at det vil komme helt naturlig, når barnet blir født, uansett kjønn, vil ikke kjønn plutselig bety så mye.

Anonymkode: 87764...5c6

• Liker 3
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner følelsene dine. Og det er lov å ha slike følelser/drømmer. Skal selv starte prøving på nr. 2 snart, og vi håper på en gutt denne gangen (selv om en jente til blir like fint). Har bare alltid hatt lyst på en av hver.

Anonymkode: 97b9f...9da

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg har nylig oppdaget at jeg er gravid med vårt 2.barn. Clear Blue testen viser at jeg er 1-2 uker på vei. Vi har en gutt fra før av, men jeg har alltid ønsket meg en jente, selv lenge før jeg giftet meg og vi bestemte oss for å få barn. Jeg ønsket meg jente da jeg var gravid med førstemann også, men ble veldig glad da jeg fikk gutten vår og er kjempeglad i han. Dessuten hadde jeg i tankene at jeg fremdeles har en sjanse til, med tanke på at vi skulle få 2 barn. Nå som jeg er gravid med nummer 2 er jeg redd for at dette også skal bli en gutt og at jeg ender opp med 2 gutter. Jeg drømmer om jenta jeg alltid har ønsket meg og trille rundt på henne i en rosa barnevogn, ja jeg vet jeg er fjollete nå. Men har så lyst på rosa barnevogn til jenta mi og drømmen er å trille rundt på henne i den. Jeg skammer meg veldig over disse tankene og jeg burde jo bare ønske meg ett friskt barn. Uff, vet ikke helt hva jeg vil med innlegget mitt, men synes disse følelsene er vanskelige å håndtere…

Er lei dette maset om jenter. Jeg venter gutt nr to. Alt jeg ønsker er at han skal være frisk! 

Anonymkode: ae9db...549

• Liker 8
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg, men her kan du nok regne med å motta mye hat. Det er en del mennesker med problemer som skriver mye dritt her inne for å føle seg bedre selv. Synes synd på de.

Anonymkode: e0ea5...c64

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Heldig denne jenta som blir født som en ubrukelig utgave av sitt egen kjønn. Glad jeg ikke ble født som dukke for mamma.

Anonymkode: cd212...cdc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lå i en lyseblå barnevogn (jente) .Har ikke tatt skade av det, men lurer på om min far som kjøpte vogna trodde han ville få en sønn..?

Anonymkode: fda60...2c5

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er helt innafor å tenke at du har lyst på en jente. Det er lov å lufte tankene sine og ha dem.

Er også sikker på at om det blir en gutt, så blir du glad i ungen. Selv om noen her inne ikke tror det er mulig. 

Anonymkode: c7294...785

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ryddet for hatefullt og krenkende innhold,brukerangrep,avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Heldig denne jenta som blir født som en ubrukelig utgave av sitt egen kjønn. Glad jeg ikke ble født som dukke for mamma.

Det sier mye om folk når de alltid antar det verste om andre.

Anonymkode: 85073...e6a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skjønner deg så godt. Jeg hadde blitt skuffet om jeg fikk gutt jeg og :( 

Anonymkode: 7ebe1...77e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det sier mye om folk når de alltid antar det verste om andre.

Anonymkode: 85073...e6a

Godt jeg ikke alltid gjør det da. Sett nok eksempler på jentebarn som får barndommen nærmest spolert pga mødre med dukke-behov. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest sjirafff
Skrevet

Så du skal tvinge ungen din inn i ekle stereotypiske kjønnsroller? æsj

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Er lei dette maset om jenter. Jeg venter gutt nr to. Alt jeg ønsker er at han skal være frisk! 

Anonymkode: ae9db...549

samme her. Knyter seg i magen når jeg leser om familier med barn som har alvorlige diagnoser eller sykdommer. Alt som teller er at barnet er friskt. Kan til en viss grad skjønne at man ønsker seg et spesifikt kjønn, men skjønner meg ikke på dem som blir lei seg og nesten vurder abort fordi dem ikke får en jente. Kjønnsrollene og forventingene deretter lever i beste vellgående. 

• Liker 4
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner deg så godt. Jeg hadde blitt skuffet om jeg fikk gutt jeg og :( 

Anonymkode: 7ebe1...77e

hvorfor det? Hva er så radikalt annerledes med en jente? skjønner det virkelig ikke. Har en gutt selv, og har aldri opplevd noen av disse typiske gutte-stereotypene. Venter gutt nr. 2 og blir helt matt av alle som skal nærmest kondolere fordi det ikke ble en jente.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
sjirafff skrev (3 timer siden):

Så du skal tvinge ungen din inn i ekle stereotypiske kjønnsroller? æsj

Ts bør selvfølgelig kle barnet i kjønnsnøytrale klær, velge ett navn som kan brukes av begge kjønn og omtale babyen som hen….  

Det viktigste er at barnet blir friskt, men det vet jo du og TS :0) du blir nok glad i barnet uansett om det blir gutt eller jente, men jeg kan forstå at du håper litt ekstra på det ene! Det går an å få en frisk jente uten at du vil hate babyen din om det blir en gutt! Har selv to jenter, og håpet litt på en gutt, men jeg ville aldri byttet nå. Selv om vesla bare er en liten uke!

Endret av Ariande
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hø hæ?

Anonymkode: 148a6...c10

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Forstår deg, men her kan du nok regne med å motta mye hat. Det er en del mennesker med problemer som skriver mye dritt her inne for å føle seg bedre selv. Synes synd på de.

Anonymkode: e0ea5...c64

Kritikk er ikke hat. TS har valgt å poste dette på et forum og bør forvente at andre har andre meninger. 

Så klart det er alle andre det er noe galt med. (Ironi)

Anonymkode: 7084f...e64

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...