AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #1 Skrevet 2. juni 2023 Hei! Hvordan skal jeg legge frem for samboer at han må vaske hendene etter dobesøk? Han gjør det ikke etter hverken nr1 eller nr2....Jeg har nevnt det for han før og da ble han kjempesur og mente at det sier litt om meg at jeg står utenfor og lytter på hva han gjør....Men nå har det seg sånn at jeg ikke trenger å stå utenfor døra og lytte for å høre om han vasker hendene eller ikke... Hvordan skal jeg da si i fra igjen på en skånsom måte når han blir så irritert og fortsetter selv om jeg har sagt i fra tidligere? Skal jeg bare la det være? Jeg synes det er skikkelig ekkelt for å være ærlig... Anonymkode: 912f1...ad8 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #2 Skrevet 2. juni 2023 Det er ikke alltid hva man sier, men hvordan man sier det. Og da snakker jeg ikke først og fremst om hvilke ord man bruker, men på hvilken måte man sier det. Prøv å sett deg i hans situasjon, om du gjør noe som han synes er ekkelt, da er det lett å komme i forsvar om det blir påpekt, si det på en rolig måte som blir oppfattet som at du bryr deg og det ikke er ett angrep på han som person. Hva han responderer best på vet jeg ikke, men beste er å reflektere litt over en måte å få det fram uten at han føler seg angrepet Anonymkode: 82af1...80e 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #3 Skrevet 2. juni 2023 Neste gang du har mensen, tar du litt blod på fingeren, og stryker han kjærlig over armen/handa/ansiktet. Når han reagerer, sier du at han har rett, vi må ikke være hysteriske. Anonymkode: d10a7...128 15 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #4 Skrevet 2. juni 2023 Bare si til han at han må skjønne at det er jævlig ekkelt og turn off. Han må faktisk skjerpe seg! Det er barnslig og ekkelt! Anonymkode: 0fb0c...2c7 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #5 Skrevet 2. juni 2023 Hmm, man må jo vaske hendene etter nummer to. Hæ? Tarmbakterier rundt på mat og alt man tar på da. Dealbreaker for meg. Her er det bare å si. «Jeg hører at du ikke vasker hendene. Hvorfor ikke? Jeg vil ikke være sammen med en som ikke vasker hendene». Anonymkode: 06c0b...4fd 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #6 Skrevet 2. juni 2023 Hvorfor så fokus på at det skal være skånsomt? Han er voksen mann. Jeg hadde bedt han pelle seg tilbake på badet og vaske seg. Det gjør jeg til både voksne og barn som ikke gjør det her i huset. Anonymkode: 79004...4e3 8 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #7 Skrevet 2. juni 2023 Min voksne sønn hadde før en ide om at man ble mer motstandsdyktig hvis man ikke vasket hendene utenom hvis de ikke var synlig skitne. Så kom covid - nå har han snudd, takk og lov. Nesten aldri syk, da Anonymkode: f0c80...ebe 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #8 Skrevet 2. juni 2023 Lurer på hvor man finner disse mennene... Du må bare fortsette å si til ham at han må vaske hendene, for det er jo tydelig at han glemmer det selv. Anonymkode: 70546...b1e 1 1
Enmanelskeråhate Skrevet 2. juni 2023 #9 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hei! Hvordan skal jeg legge frem for samboer at han må vaske hendene etter dobesøk? Han gjør det ikke etter hverken nr1 eller nr2....Jeg har nevnt det for han før og da ble han kjempesur og mente at det sier litt om meg at jeg står utenfor og lytter på hva han gjør....Men nå har det seg sånn at jeg ikke trenger å stå utenfor døra og lytte for å høre om han vasker hendene eller ikke... Hvordan skal jeg da si i fra igjen på en skånsom måte når han blir så irritert og fortsetter selv om jeg har sagt i fra tidligere? Skal jeg bare la det være? Jeg synes det er skikkelig ekkelt for å være ærlig... Anonymkode: 912f1...ad8 For ett kupp, hentet rett fra grisebingen?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #10 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det er ikke alltid hva man sier, men hvordan man sier det. Og da snakker jeg ikke først og fremst om hvilke ord man bruker, men på hvilken måte man sier det. Prøv å sett deg i hans situasjon, om du gjør noe som han synes er ekkelt, da er det lett å komme i forsvar om det blir påpekt, si det på en rolig måte som blir oppfattet som at du bryr deg og det ikke er ett angrep på han som person. Hva han responderer best på vet jeg ikke, men beste er å reflektere litt over en måte å få det fram uten at han føler seg angrepet Anonymkode: 82af1...80e Det er akkurat dette som er litt vanskelig, han er så nætagen at jeg nesten ikke kan si noe som helst, uansett hvor forsiktig jeg forsøker å si det. Anonymkode: 912f1...ad8
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #11 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvorfor så fokus på at det skal være skånsomt? Han er voksen mann. Jeg hadde bedt han pelle seg tilbake på badet og vaske seg. Det gjør jeg til både voksne og barn som ikke gjør det her i huset. Anonymkode: 79004...4e3 Fordi han er så grådig nærtagen og blir så innmari sur....Jeg sa det til han for en stund siden men det har ikke bedret seg og han ble jo kjempesur....Men enig med deg, han er voksen og burde faktisk skjønne hvorfor han skal vaske seg! Anonymkode: 912f1...ad8
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #12 Skrevet 2. juni 2023 Ååå, føler med deg. Mannen min slurver også med håndvask. Er ekkelt og turnoff. Anonymkode: b3bf6...8e2 2
Mardina Skrevet 2. juni 2023 #13 Skrevet 2. juni 2023 Da får han bli så sur han bare vil. Eller så må du sette hardt mot hardt. Hygiene etter dobesøk er viktig og det må han jo bare få inn i det lille hodet sitt..... 🙄 Han er vel sikkert ikke redd for å bli syk heller da 🤔 Sjarmerende type gitt..... 😂 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #14 Skrevet 2. juni 2023 Hvorfor har du flyttet inn med en guttunge som ikke vasker henda????? Anonymkode: 43ca2...0ce 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #15 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvorfor har du flyttet inn med en guttunge som ikke vasker henda????? Anonymkode: 43ca2...0ce Jeg tenkte faktisk ikke over det før vi flyttet sammen. Der han bodde var doen i en annen etg og jeg fikk det aldri med meg. Eller så tenkte jeg ikke over det i starten, men jeg kan ikke helt forstår det heller for jeg er ganske nøye på det her... Anonymkode: 912f1...ad8
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #16 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenkte faktisk ikke over det før vi flyttet sammen. Der han bodde var doen i en annen etg og jeg fikk det aldri med meg. Eller så tenkte jeg ikke over det i starten, men jeg kan ikke helt forstår det heller for jeg er ganske nøye på det her... Anonymkode: 912f1...ad8 Der han bodde før vi flyttet sammen, skulle det stå..Der var stort sett alltid jeg som var hos han. Anonymkode: 912f1...ad8
Andro Skrevet 2. juni 2023 #17 Skrevet 2. juni 2023 Blurgh 🤢 Noe så grunnleggende som å alltid vaske hender etter dobesøk og før måltider, det kunne jeg ikke sett gjennom fingrene med. Dårlig hygiene er en dealbreaker, og heldigvis er min glad i både vann og såpe. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #18 Skrevet 3. juni 2023 Min eks var også sånn. Jeg sa det bare rett ut. Jeg merket det ved at hendene hans lukta bæsj da han skulle stryke meg over kinnet, så da sa jeg det. Jeg tenker at å ikke vaske hendene etter dobesøk er så ekkelt at at det må han bare lære seg og få tydelig beskjed om, og tåler han det ikke så er det grunn for å avslutte forholdet. Ser for meg hvordan han putter fingeren i munnen til fremtidig barn, lager mat, tar på felles ting eller for den saks skyld hva slags hygiene han har ellers. Ikke vær skånsom. Vær tydelig. Anonymkode: 3dc38...a45 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #19 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min eks var også sånn. Jeg sa det bare rett ut. Jeg merket det ved at hendene hans lukta bæsj da han skulle stryke meg over kinnet, så da sa jeg det. Jeg tenker at å ikke vaske hendene etter dobesøk er så ekkelt at at det må han bare lære seg og få tydelig beskjed om, og tåler han det ikke så er det grunn for å avslutte forholdet. Ser for meg hvordan han putter fingeren i munnen til fremtidig barn, lager mat, tar på felles ting eller for den saks skyld hva slags hygiene han har ellers. Ikke vær skånsom. Vær tydelig. Anonymkode: 3dc38...a45 Uff så lite sjarmerende altså... Bra han hørte på deg! Min har ikke gjort noe med det selvom jeg sa i fra. Og han er snart 50 år og voksen nok til å forstå at han må vaske seg. Jeg tenker bare at det er unødvendig at jeg må gå og passe på han som en mor, jeg tror han føler det i blant, sånn som når jeg sa i fra sist. Det sa han faktisk, at han har en mor fra før. Må nok bare snakke med han om det igjen for det er så ekkelt. Jeg tror rett og slett han ikke føler det er så nøye. Ts Anonymkode: 912f1...ad8
Gjest Iljama Skrevet 3. juni 2023 #20 Skrevet 3. juni 2023 Du får si at det er helt uaktuelt at han tar på deg, særlig nedentil. Urenslige menn har en stor del av skylden for kvinners uvi og soppinfeksjoner. Han sprer også e-coli i hele huset deres, og utsetter også besøkende for avføring. Hva gjør du om du må gjennom f.eks cellegiftbehandling og huset ditt er klatta ned med skit? Om du klarer å ta dette mer på alvor ts, klarer du også å si fra. Ikke vær en sånn push over som lar deg dominere av en mann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå