AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #1 Skrevet 2. juni 2023 Hva savner du og hva savner du ikke fra 80-tallet og hva husker du best? Anonymkode: 85c3b...162 1
StanTheMan Skrevet 2. juni 2023 #2 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva savner du og hva savner du ikke fra 80-tallet og hva husker du best? Anonymkode: 85c3b...162 Barne-TV fra SKY TV....The Kat Show, Ninja Turtles, Thundercats..Heathcliff ...Nydelige minner... 1 2
Minitroll Skrevet 2. juni 2023 #3 Skrevet 2. juni 2023 Jeg savner: 1. øyenbrynene mine 2. å ikke være ansvarlig for å kjøpe mat 3. iskremen på den tiden ( ganske sikkert fri for karragenan). 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #5 Skrevet 2. juni 2023 StanTheMan skrev (4 minutter siden): Barne-TV fra SKY TV....The Kat Show, Ninja Turtles, Thundercats..Heathcliff ...Nydelige minner... DJ Kat Show! Hehe.. Jeg husker Sky selv. Men vi fikk kabel-tv ganske sent Anonymkode: 70dd3...ff7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #6 Skrevet 2. juni 2023 Minitroll skrev (3 minutter siden): Jeg savner: 1. øyenbrynene mine 2. å ikke være ansvarlig for å kjøpe mat 3. iskremen på den tiden ( ganske sikkert fri for karragenan). ...og ikke minst...reklamene som gikk den gangen...De var utrolig tidstypiske 😃 Anonymkode: f8808...ece 1
StanTheMan Skrevet 2. juni 2023 #7 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ...og ikke minst...reklamene som gikk den gangen...De var utrolig tidstypiske 😃 Anonymkode: f8808...ece ....Øyebryn?....
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #8 Skrevet 2. juni 2023 Bugg med delestripe, sure/salte/søte bomber, Katalinajakker, Biekso (som jeg vurderer å kjøpe meg igjen), musikken, å ikke være voksen, klinkekuler, kappe land og mye mye mer😊 Anonymkode: 377cb...0a3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #10 Skrevet 2. juni 2023 Å være liten og ansvarsløs, bare leke med Barbie og drømme om fremtiden. Anonymkode: 632a9...752 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #11 Skrevet 2. juni 2023 Tryggheten i samfunnet, der jeg vokste opp var det ikke nødvendig å låse ytterdøren om natta. Sykler og løse gjenstander fikk stå i fred fordi det ikke var omreisende utenlandske kriminelle, det var heller ikke knivstikking hver uke og de få kriminelle gjengene som var ble slått kraftig ned på av politiet. Anonymkode: 68d76...6c1 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #12 Skrevet 2. juni 2023 Var 14 - 24 år på 80-tallet. Savner alt 😃. Ungdomstid, klær, musikk, vennegjenger, all spenningen i livet, være fri for store bekymringer, være på full fart uten å bli sliten,med skole, jobber, studier,venner, trening og fester. Masse frihet og trygghet. Savner mandagsfilmen, Dynastiet, Falcon Crest, Familien Maccannon, Komikveld og Fame. Følelsen av at hele livet lå foran meg. Den økonomiske blomstringen, mange folk i kommunen min hadde god økonomi. Flytting til nye byer etter vgs var superspennende. Anonymkode: a2291...5ac 4 1 1
StanTheMan Skrevet 2. juni 2023 #13 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Tryggheten i samfunnet, der jeg vokste opp var det ikke nødvendig å låse ytterdøren om natta. Sykler og løse gjenstander fikk stå i fred fordi det ikke var omreisende utenlandske kriminelle, det var heller ikke knivstikking hver uke og de få kriminelle gjengene som var ble slått kraftig ned på av politiet. Anonymkode: 68d76...6c1 ...my point excactly=)
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #14 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Var 14 - 24 år på 80-tallet. Savner alt 😃. Ungdomstid, klær, musikk, vennegjenger, all spenningen i livet, være fri for store bekymringer, være på full fart uten å bli sliten,med skole, jobber, studier,venner, trening og fester. Masse frihet og trygghet. Savner mandagsfilmen, Dynastiet, Falcon Crest, Familien Maccannon, Komikveld og Fame. Følelsen av at hele livet lå foran meg. Den økonomiske blomstringen, mange folk i kommunen min hadde god økonomi. Flytting til nye byer etter vgs var superspennende. Anonymkode: a2291...5ac Som jeg skulle ha sagt det selv!! Vi er visst i samme alder. Anonymkode: 9f49f...177 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #15 Skrevet 2. juni 2023 Savner fargene og øredobbene, pommac is, maxikrone is. Yoghurtbegre og bøtteis. Vennskap, ansvarsløshet, slippe unna alt forstyrrende mobil/ pc greier vi forholder oss til i dag. Påskekrim sett på lineær tv. Forventningene det skapte når vi ikke kunne binge og det var viktig å være på plass når episoden begynte. Yellow Label leppestift Date parfyme, spesielt den grønne Shampoo fra Jane Hellen Forelskelsefølelsene fra de første blyge forelskelsene Lange somre der det holdt å være hjemme, telte med venner, brenne bål på stranden, leve sorgenfri og ha en sykkel som gjorde veien til nabobygden overkommelig. Pizza på snackbar Pommes frites og saft fra saftblander på kafe Anonymkode: 4af2d...c50 3 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #16 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Tryggheten i samfunnet, der jeg vokste opp var det ikke nødvendig å låse ytterdøren om natta. Sykler og løse gjenstander fikk stå i fred fordi det ikke var omreisende utenlandske kriminelle, det var heller ikke knivstikking hver uke og de få kriminelle gjengene som var ble slått kraftig ned på av politiet. Anonymkode: 68d76...6c1 Stemmer i denne. Og at vi var ute fra morgen til kveld, året rundt Anonymkode: 59ca5...ca4 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #17 Skrevet 2. juni 2023 Savner å være midt i 20-åra, fri og frank og "attraktiv hunk". Kunne knulle 10 år ned i alder, og 20 år oppover.... minst. Ung mann/moden dame er ikke noe fra 2000-tallet for de som tror det, bare mer åpent nå.(noen som husker den første "Hustruer"-filmen ?) En helt fantastisk tid å være kåt ung mann. Anonymkode: d8040...37d 1 1
Minitroll Skrevet 2. juni 2023 #18 Skrevet 2. juni 2023 StanTheMan skrev (1 time siden): ....Øyebryn?.... Ja. Hadde pene symmetriske og akkurat passe størrelse. Ødela de på 90-tallet. 1
every woman Skrevet 2. juni 2023 #19 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Yellow Label leppestift Anonymkode: 4af2d...c50 Er det Young Yellow du tenker på? Den jeg husker best var mørkebrun på farge og smakte sjokolade. Fint med sjokoladen, men den ga en merkelig farge på leppene. Jeg savner av og til Nesnalobber. De finnes jo ennå, men jeg har liksom ikke fått meg til å kjøpe. Men de gir meg skikkelig nostalgi. Pastellfarger. Jeg elsker pasteller den dag i dag. Campingturer til Sverige, det å passere riksgrensen og se at veien og skiltene så annerledes ut. Andre matvarer og istyper i butikkene, nå er det mer likt. Musikken, men den finner jeg jo på YouTube. De butikksjampoene, som Jane Hellen og Timotei er også mest nostalgisk. De var ikke spesielt gode for hår og hodebunn. Etter min mening, da. Spenningen ved å "tilfeldigvis" gå forbi huset til den jeg var betatt av, og lure på om han så meg. Eller ringe hjem til ham og legge på øyeblikkelig fordi jeg aldri turte annet. Var ikke så mange måter å snoke på den gangen som nå. 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #20 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Flytting til nye byer etter vgs var superspennende. Ikke minst ! Ikke direkte etter vgs, men jeg kom etterhvert til Oslo som aspirant i en statsetat. Ungdom fra hele landet samlet med storbyens nye muligheter, et eventyr av en annen verden. Anonymkode: d8040...37d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå