Gå til innhold

Takler ikke feite folk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er folk ikke fatfobic? Når jeg ser noen overvektige ser jeg ned på dem. Ser på dem som en gris. Ekkelt å se dem spise og rett og slett bare gå irundt. Elsker at veninnen min har lakt på seg, og elsker å sammenligne kroppene våres. ELSKER hvordan magen hennes stikker ut mer enn min. Jeg får tilbakeblikk av magen hennes flere ganger daglig. Ingenting føles bedre enn å være rundt en del jenter, og være den tynneste av dem. 

Hater at jeg tenker slik. Jeg synes at jeg selv er ekkel med den tankegang, men hvordan endrer man det? Jeg vil jo tenke at alle er like mye verdt og ikke rangere folk etter noe så tåpelig som vekt?

Litt backstory, har vært overvektig siden jeg var barn, men har nylig blitt normalvektig. Jeg har hele livet hatet feite mennesker, meg selv også når jeg var feit. Jeg vet at det er fordi jeg er usikker på meg selv, og er godt klar over at det er jeg som har ett problem. Det påvirker hverdagen min når hodet mitt bare fylles med hatefulle tanker bare jeg ser en feit person. Jeg kunnet snakket om hvor mye jeg hatet feite folk og elsket tynne i flere timer, det kan umulig være normalt å bry seg SÅ mye!? 

Jeg føler meg så ekkel og stygg om jeg er den største blandt folk. Hater hvor sjalu jeg blir på tynne folk. Noen som har gått gjennom det samme og/eller vet hvordan man kan bry seg litt mindre? Hvorfor tenker jeg slik når jeg synes det er både feil og ekkelt av meg?

Anonymkode: 4412b...266

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan er folk ikke fatfobic? Når jeg ser noen overvektige ser jeg ned på dem. Ser på dem som en gris. Ekkelt å se dem spise og rett og slett bare gå irundt. Elsker at veninnen min har lakt på seg, og elsker å sammenligne kroppene våres. ELSKER hvordan magen hennes stikker ut mer enn min. Jeg får tilbakeblikk av magen hennes flere ganger daglig. Ingenting føles bedre enn å være rundt en del jenter, og være den tynneste av dem. 

Hater at jeg tenker slik. Jeg synes at jeg selv er ekkel med den tankegang, men hvordan endrer man det? Jeg vil jo tenke at alle er like mye verdt og ikke rangere folk etter noe så tåpelig som vekt?

Litt backstory, har vært overvektig siden jeg var barn, men har nylig blitt normalvektig. Jeg har hele livet hatet feite mennesker, meg selv også når jeg var feit. Jeg vet at det er fordi jeg er usikker på meg selv, og er godt klar over at det er jeg som har ett problem. Det påvirker hverdagen min når hodet mitt bare fylles med hatefulle tanker bare jeg ser en feit person. Jeg kunnet snakket om hvor mye jeg hatet feite folk og elsket tynne i flere timer, det kan umulig være normalt å bry seg SÅ mye!? 

Jeg føler meg så ekkel og stygg om jeg er den største blandt folk. Hater hvor sjalu jeg blir på tynne folk. Noen som har gått gjennom det samme og/eller vet hvordan man kan bry seg litt mindre? Hvorfor tenker jeg slik når jeg synes det er både feil og ekkelt av meg?

Nei det er ikke normalt. Får du hjelp? 

Anonymkode: a5eba...fbb

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du trenger profesjonell hjelp. Ta kontakt med fastlegen din, å be om henvisning til psykolog. Du har en del å ta tak i, og forhåpentligvis vil du lære å møte både deg selv og andre mennesker med respekt. Lykke til

Anonymkode: e83cc...81c

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo fordi at feite folk som du kaller dem minner deg om deg selv. Du har tydeligvis slitt med å være stor så når du da ser noen som er store så blir du trigget av det, så kommer du på hvor mye du hatet deg selv da du var stor. Så nei ts, det er ikke feit folk du ikke takler, du takler ikke deg selv. Du har et elendig selvbilde, ikke nødvendigvis et dårlig menneskesyn. Men, dette må du søke hjelp for. Det er ikke bra at du skal gå rundt å ha så dårlig syn på deg selv.

Anonymkode: 1b768...929

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars deg, det må være fælt å gå med så mye hat i seg.
Har du ingen hobbyer å bruke tid og tankevirksomheten på, som kan lysne opp hverdagen din litt og gjøre deg mer hatefull? Kanskje du bør snakke med legen om dette og bli henvist til psykolog, for dette høres ikke bra ut.

Anonymkode: 48f96...1bd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Stakkars deg, det må være fælt å gå med så mye hat i seg.
Har du ingen hobbyer å bruke tid og tankevirksomheten på, som kan lysne opp hverdagen din litt og gjøre deg mer hatefull? Kanskje du bør snakke med legen om dette og bli henvist til psykolog, for dette høres ikke bra ut.

mindre hatefull, selvsagt...

Skrevet

Du trenger hjelp, rett og slett. Det er ikke normalt å gå rundt med slike tanker, hilsen en som har gått ned over 90 kg.(..)

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Høres ikke bra ut 🙁

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Du høres veldig ung ut. Høres ut som du har det verre med deg selv en de overvektige rundt deg.

Prøv å skaffe deg profesjonell hjelp. 

Anonymkode: 48560...8b5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Adobyen
Skrevet

Hvordan du ser på deg selv er nå én ting, men hvordan du nå legger ut om hvor ekle andre mennesker ser ut -  det er for drøyt.

Denne gang laget du en tråd om feite. Neste gang skriver du like ekkelt om andre raser, skeive, samer, fattige osv.

Det virker som et trolleinnlegg, dårlig forsøk på å «kamuflere» hat og hets.

Fy! 

Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende innhold og brukerdebatt. 

Kjære trådstarter! Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon slik du beskriver.  

Alternativt kan du også kontakte Mental Helse, som har en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. 

Med vennlig hilsen Perelandra, mod. 

• Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...