AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #1 Skrevet 2. juni 2023 Hva er ca pris på å male stue og kjøkken på ca 30 kvm? To strøk og pris inkl maling. Har fått et tilbud på 9000 men syns det var dyrt.. Anonymkode: 3c69c...d5b
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #3 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mal selv. Anonymkode: bfb05...df7 Kan det bli bra når man aldri har gjort det før? Anonymkode: 3c69c...d5b
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #4 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan det bli bra når man aldri har gjort det før? Anonymkode: 3c69c...d5b Ja, viss du er usikker kan du lese litt på nett/se videoer på youtube. Bruk maskeringsteip, dekk til gulv og ta rolige og nyaktige strøk så blir det bra. Er kjempeenkelt å male. Anonymkode: 61c0b...bd9 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #5 Skrevet 2. juni 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kan det bli bra når man aldri har gjort det før? Anonymkode: 3c69c...d5b Kanskje ikke 100% uten noe erfaring. Må jo også betale for utstyr til malingen. 9000 et ikke så ille da. Maling er tungt arbeid. Anonymkode: 76cca...885 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #6 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan det bli bra når man aldri har gjort det før? Anonymkode: 3c69c...d5b Jada. En gang må være den første. Det finnes instruksjonsvideoer på jordan sine sider blant annet. Å male vegger er egentlig ganske enkelt. Forarbeidet er særdeles viktig for å få et godt resultat. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje ikke 100% uten noe erfaring. Må jo også betale for utstyr til malingen. 9000 et ikke så ille da. Maling er tungt arbeid. Anonymkode: 76cca...885 Å male vegger innendørs er da ikke tungt arbeid? Anonymkode: e059d...bd3 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #7 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje ikke 100% uten noe erfaring. Må jo også betale for utstyr til malingen. 9000 et ikke så ille da. Maling er tungt arbeid. Anonymkode: 76cca...885 Har kjøpt fire ruller og brett til maling på Clas ohlson. Trenger noen koster kanskje, og selve malingen. I følge nett trenger man 10 liter maling for 80-90kvm ett strøk, så da tenker jeg 10 liter maling holder for to strøk 30kvm. Pris på et 9 liters spann Lady maling er 1899,- Anonymkode: 3c69c...d5b
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #8 Skrevet 2. juni 2023 Synes ikke kr 9.000 var så dyrt, men det er ikke vanskelig å gjøre det selv heller. Anonymkode: a3b52...59e 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #9 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jada. En gang må være den første. Det finnes instruksjonsvideoer på jordan sine sider blant annet. Å male vegger er egentlig ganske enkelt. Forarbeidet er særdeles viktig for å få et godt resultat. Å male vegger innendørs er da ikke tungt arbeid? Anonymkode: e059d...bd3 Takk! Skal se litt på youtube for har ikke råd til å punge ut 9000kr...! Akuratt fått min første leilighet. Jeg tenker at de slette store veggflater skal gå bra å ta selv men så er det kriker og kroker rundt vannbåren veggmontert ovn, og rundt kjøkkenbenk og kjøkkenvifte og sånne detalj steder jeg er redd for å ødelegge eller at blir ujevnt Anonymkode: 3c69c...d5b
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #10 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har kjøpt fire ruller og brett til maling på Clas ohlson. Trenger noen koster kanskje, og selve malingen. I følge nett trenger man 10 liter maling for 80-90kvm ett strøk, så da tenker jeg 10 liter maling holder for to strøk 30kvm. Pris på et 9 liters spann Lady maling er 1899,- Anonymkode: 3c69c...d5b Et tips er å ikke kjøpe sånne billige koster, fordi da får du fort kostehår i malingen på veggen. Invester i ordentlige koster og pakk de godt inn i plastpose og teip igjen mellom strøkene, så vasker du de etterpå. Da kan man bruke kostene igjen og igjen. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk! Skal se litt på youtube for har ikke råd til å punge ut 9000kr...! Akuratt fått min første leilighet. Jeg tenker at de slette store veggflater skal gå bra å ta selv men så er det kriker og kroker rundt vannbåren veggmontert ovn, og rundt kjøkkenbenk og kjøkkenvifte og sånne detalj steder jeg er redd for å ødelegge eller at blir ujevnt Anonymkode: 3c69c...d5b Kjøp en sånn mini malingsrull, så maler du først i kriker og kroker med en passende kost før du ruller over med minirulla for at det skal bli samme struktur som resten av veggen. Det går så fint så. Anonymkode: e059d...bd3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #11 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk! Skal se litt på youtube for har ikke råd til å punge ut 9000kr...! Akuratt fått min første leilighet. Jeg tenker at de slette store veggflater skal gå bra å ta selv men så er det kriker og kroker rundt vannbåren veggmontert ovn, og rundt kjøkkenbenk og kjøkkenvifte og sånne detalj steder jeg er redd for å ødelegge eller at blir ujevnt Anonymkode: 3c69c...d5b Dekk til der du ikke vil ha maling, gjør du nyaktig forarbeid med maskeringsteip, bruker liten pensel ta det sakt og rolig med lite maling på penselen slik at det ikke drypper så blir det bra. Anonymkode: 61c0b...bd9
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #12 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kjøp en sånn mini malingsrull, så maler du først i kriker og kroker med en passende kost før du ruller over med minirulla for at det skal bli samme struktur som resten av veggen. Det går så fint så. Anonymkode: e059d...bd3 Syns de minirullene er no drit, de har dårlig rulleegenskap, de dryper fort av og man blir rett og slett frustrert av å bruke de. Pensel er bedre i kriker og kroker. Anonymkode: 61c0b...bd9
Makeupgeek Skrevet 3. juni 2023 #13 Skrevet 3. juni 2023 Malte akkurat en leilighet på 30 kvm. Jeg malte også for første gang. Gikk overraskende greit. Pass på at du har riktig utstyr og bruk litt tid på å maskere. Så blir det nok bra😊
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #14 Skrevet 3. juni 2023 9.000 må jo være svart arbeid. Det var ufattelig billig. Vi måtte ut med 46.000 for 45 kvadrat i fjor. Anonymkode: 411c6...936
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #15 Skrevet 3. juni 2023 Vanvittig timesbetaling ihvertfall!! Maler vel selv. 1000-2000 kr for maling og utstyr.. Anonymkode: bf6f5...e68
malebøtte Skrevet 3. juni 2023 #16 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Kan det bli bra når man aldri har gjort det før? Anonymkode: 3c69c...d5b Jeg gjorde det selv og ble superfornøyd.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #17 Skrevet 3. juni 2023 9000kr er ikke dyrt for den jobben. Men du klarer det selv også. Obs at 1) maling er dyrt, og 2) du trenger også å kjøpe inn endel utstyr som heller ikke er billig. Anonymkode: ecc1b...071 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #18 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Vanvittig timesbetaling ihvertfall!! Maler vel selv. 1000-2000 kr for maling og utstyr.. Anonymkode: bf6f5...e68 Tydelig at folk ikke skjønner hva som inngår i malejobb. Bare maskering av et lite soverom tar raskt 1 time, spesielt om ting på flyttes på. Så skal veggene vaskes om det ikke er nybygg, før de går over med spakel i sprekker og hull. Dagen etter må det pusses og spakles ved behov. Så kan malejobben begynne. Det skal også betales arbeidgiver avgift, skatt ig legges av til feriepenger og pensjon. Anonymkode: 411c6...936
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå