Gå til innhold

Dere som har ungdommer med Asperger, har noen spørsmål.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags atferd hadd barnet ditt før diagnose? Var det sånn at dere foreldre så det selv at barne hadde problemer ift sosiale relasjoner? Eller var det sånn at dere tenkte «de andre» barna var årsaken til alle konflikter ditt barn var involvert i? Hadde dere noen som helst mistanke pm det selv? Eller var det skolen som meldte bekymring rundt atferd og mye konflikter el?

Anonymkode: d2888...e12

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En del særinteresser, og en enorm evne til å lage kunst, var det eneste som skilte seg ut.

Fungerte bra sammen med andre barn, men var innadvendt og redd for mye. Skolen merket ikke så mye, jeg tok henne til bup da hun sa at hun gråt på skolen ( angst etter overgang fra barneskole til ungdomsskole ) og de konkluderte med Asperger. Mitt barn var aldri involvert i konflikter, hun var faktisk livredd for at noen skulle være sur på henne.

Hun har alltid hatt nære og stabile relasjoner. Helt siden hun var liten har jeg følt at det var "noe", men har ikke klart å sette fingeren på hva. Hun var aldri som "de andre", selvom hun passet godt inn.

Anonymkode: 00bbc...597

AnonymBruker
Skrevet

Hun var ganske engstelig og skvetten av seg.

Alltid veldig sliten etter skoletid.

Likte seg best hjemme alene.

Vàr på lukter, brakk seg lett.

Holdt seg til èn venn.

Glad i å lese bøker og å se på serier.

Oppslukt av forskjellige ting.

Ikke så pratsom, bortsett fra faktaopplysninger.

Anonymkode: b74d5...711

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

skjønte det allerede før fylte 2 år. Rigid i absolutt alt, løp alltid til vinduet til faste tider når toget kom og mislikte sterkt nærkontakt med andre enn oss foreldre.

Fikk ad/hd diagnose da han var 4 og asperger ble først satt da han var 9.

Var vi som ønsket utredning og fikk god hjelp av barnehagen for å få til dette

Anonymkode: e3ce9...3c1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...