Gå til innhold

Hvor mye skal jeg egentlig måtte gjøre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noe jeg tror er et problem med samboeren min. Jeg føler jeg er den eneste som gjør noe inne og innen husarbeid. Vi har en sønn på 9 måneder som jeg hele dagen har med meg på alt jeg gjør. Hvis han sover en dubb bruker jeg den dubben på å vaske, rydde eller ordne noe ute. Jeg lager all middag, all frokost og ellers fikser alt som har med mat og skift å gjøre med lillegutt. Samboer er bonde, og jobber 100% vedsiden, noe jeg skjønner er mye jobb. Men hvor mye kan jeg egentlig be om at han hjelper til inne? 
hvis jeg en gang iblant hinter til at det hadde vært godt for meg å komme til ferdig middag/frokost, eller få sove hele natten, fnyser han til meg og sier at han jobber mye mere enn meg og fortjener å slippe det styret. Dermed står jeg igjen med rollen som husmor, og mor. Og atpå til blir jeg ofte beordret(ikke bedt) til å gjøre ting ute på gården. 
Hvis han sier jeg skal gjøre noe, og jeg sier jeg ikke orker, eller vil, blir han sur og mener jeg er lat. Mens jeg selv mistenker at jeg kanskje er litt for snill med denne mannen? Hvor mye skal jeg finne meg i, burde han klare å lage brødskivene sine selv til frokost, og er det for mye forlangt fra meg å forvente at han kanskje kunne hjulpet meg med litt husarbeid iblant?

Anonymkode: f443a...362

Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Dette er grunnen til at jeg skilles 😊

AnonymBruker
Skrevet
Just now, WhisperingWind said:

Dette er grunnen til at jeg skilles 😊

Du er ikke dame for din vagina nei

Anonymkode: 0aca6...d8f

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er ikke dame for din vagina nei

Anonymkode: 0aca6...d8f

Hæ? 😂 

Forventer faktisk en en oppegående mann som deltar i hus og hjem. 

Skrevet

Han bør både klare å lage frokosten sin selv, bidra med husarbeid, handling og lage middag en og annen gang. Har selv vært sammen med en bonde, og han gjorde gjerne dette for å bidra til at vi som familie hadde det bra. 

Hva forventer han når/om du skal ut i jobb? At du skal jobbe 100% pluss ta alt husarbeid?

Får være måte på slaveri! 

AnonymBruker
Skrevet

Driver en gård og har full jobb i tillegg og enda er det ikke nok, dere mener han må jobbe enda mer og ta husarbeidet?! 

Anonymkode: 1bfa6...deb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har dette pågått før du gikk i permisjon, eller har det kommet nå? Hva er planen hans når du går tilbake til jobb, skal du jobb 100% både utenfor og i hjemmet da, eller? 

Anonymkode: 7b785...a3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har så smått begynt å jobbe igjen. Jobber noen dager i uka foreløbig, og da sitter han hjemme og venter på at jeg skal komme hjem med handel, for så og lage middag. Jeg skjønner at det er slitsomt å være bonde. Men det er da ganske slitsomt å være mor og. Og ikke minst å begynne å jobbe igjen. Men det er fremdeles jeg som må stå opp med småen om natten, fordi gubben skal så tidlig opp i fjøset🙄, og fremdeles jeg som gjør alt innen matlaging og husarbeid. Jeg har også faste ting jeg må gjøre ute, blant annet gi for til kyrne hver morgen, og passe på at de som er ute har vann osv… virker ikke som han forstår at andre kan være slitne og. 
har prøvd å snakke til han flere ganger, men virker som det går inn det ene øret og ut det andre…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Driver en gård og har full jobb i tillegg og enda er det ikke nok, dere mener han må jobbe enda mer og ta husarbeidet?! 

Han mener jo at hun i tillegg skal gjøre gårdsarbeid da så.. 

Anonymkode: a0c60...da9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tar jo utgangspunkt i at ts også jobber 100% og bidrar med gården? Hun sitter vel ikke her å klager dersom hun ikke gjør noen av delene (håper jeg)? Ellers er det jo helt fjollete å klage.. 

Anonymkode: 7b785...a3f

AnonymBruker
Skrevet

Endrer seg ALDRI uten en skikkelig pappaperm,  også gradert. Feks han har barnet mandag, tirsdag og fredag.  Du begynner å jobbe 50 til 60 prosent. 

Anonymkode: 87a58...815

AnonymBruker
Skrevet

Han har pappaperm torsdag og fredag i 14 dager til, da starter han med 100% pappaperm og jeg starter 100% i jobb. Men jeg har mine tvil om at ting kommer til å endres. Han er nok alt for bortskjemt med at jeg fikser alt. Og som sagt, prøvd å snakke til han flere ganger, men enten blir han sur, eller så snakker han ikke til meg og hører ikke etter

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han har pappaperm torsdag og fredag i 14 dager til, da starter han med 100% pappaperm og jeg starter 100% i jobb. Men jeg har mine tvil om at ting kommer til å endres. Han er nok alt for bortskjemt med at jeg fikser alt. Og som sagt, prøvd å snakke til han flere ganger, men enten blir han sur, eller så snakker han ikke til meg og hører ikke etter

Dette kommer ikke til å endre seg. Han har jo skjønt for lenge siden at han slipper unna og aldri får konsekvenser for oppførselen siden du gir opp. 

Anonymkode: a0c60...da9

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...