AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #1 Skrevet 2. juni 2023 Jeg har en i nær familie som aldri spør andre hvordan det går eller andre spørsmål. Det er absolutt ingen interesse for andre. Om seg selv går skravla i et og gjerne gjentagende. Forteller man om noe annet så vrir personen samtalen over på seg selv. Personen er 22 år. Uhyre slitsomt. Er dette normalt? Anonymkode: 4a2de...b5b 1
-Missi- Skrevet 2. juni 2023 #2 Skrevet 2. juni 2023 Ja desverre har det i min familie også. Jeg prøver bare å akseptere at slik er personen og gjøre samtalene korte👍 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #3 Skrevet 2. juni 2023 Kjenner 2 slike mennesker, en i familien og en kollega på jobben. Begge er godt voksne, jeg har gitt opp, det nytter jo liksom ikke, samtalen blir jo bare vridd tilbake til seg selv om man prøver å snakke om noe annet. Så jeg jatter bare med og prøver å holde det kort. Anonymkode: df867...6c2 1 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #4 Skrevet 2. juni 2023 Greit for meg, ingen behov for å snakke om meg og midt. Men det er jo uendelig mye annet å snakke om Anonymkode: d85ef...8db
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #5 Skrevet 2. juni 2023 Det må jo være noe virkelig galt? Jeg er sikker på om jeg hadde fått hjerteinfarkt foran personen hadde en ikke reagert engang. Hvorfor er enkelte sånn? Ts Anonymkode: 4a2de...b5b
-Missi- Skrevet 2. juni 2023 #6 Skrevet 2. juni 2023 Nei trenger ikke være noe galt vi har alle ulike personligheter og måter å være på. Det viktigste å huske på er at man aldri kan endre andre. Kun deg selv. Derfor må du ta ansvar for det du kan :deg selv. For min del jeg blir sliten av det derfor holder jeg samtalen kort. Det er hva jeg selv kan kontrollere. Selvsagt skulle man ønske personen var anderledes men det får man ikke endret. Jeg har også telefonen på lydløs og ringer personen kun tilbake om jeg har overskudd til det. Jeg har egentlig to som er sånn begge i nær familie. 1 4
Amossa Skrevet 2. juni 2023 #7 Skrevet 2. juni 2023 Du skriver at personen er 22 år og er et nært familiemedlem. Da synes jeg du bør fortelle vedkommende hvordan han/hun oppleves. Personligheten er ikke utviklet ved den alderen, og det er viktig med tilbakemelding for å kunne korrigere seg. 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #8 Skrevet 2. juni 2023 Amossa skrev (54 minutter siden): Du skriver at personen er 22 år og er et nært familiemedlem. Da synes jeg du bør fortelle vedkommende hvordan han/hun oppleves. Personligheten er ikke utviklet ved den alderen, og det er viktig med tilbakemelding for å kunne korrigere seg. Det er prøvd av flere uten hell 😅 Rullegardina er nede og personen kjente seg ikke igjen. Anonymkode: 4a2de...b5b 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #9 Skrevet 2. juni 2023 Jeg var ganske voksen før jeg skjønte at en samtale er mer en å bare snakke om seg selv. Missforstå meg rett her. Men dette sosiale spillet, at man skal spørre andre om deres er ikke så lett å forstå for alle. De fleste liker å snakke om seg selv. Jeg ville fortsatt å forklare ungdommen din at det er hyggelig å snakke om noe annet også. Anonymkode: 2d518...a7c 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #10 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er prøvd av flere uten hell 😅 Rullegardina er nede og personen kjente seg ikke igjen. Anonymkode: 4a2de...b5b Hva sa dere til vedkommende? Anonymkode: eafc8...5cc 1
Helene1982 Skrevet 2. juni 2023 #11 Skrevet 2. juni 2023 Er det et familiemedlem, er min mening at man må holde ut. Det er ikke alle som får til det sosiale, og av og til handler det om at de får litt overtenning i sosiale settinger, da de ofte er alene. det er greit å si: Nå må onkel Hans få snakke litt, men i familieselskap bør man prøve å være litt raus i stedet for å dømme. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #12 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har en i nær familie som aldri spør andre hvordan det går eller andre spørsmål. Det er absolutt ingen interesse for andre. Om seg selv går skravla i et og gjerne gjentagende. Forteller man om noe annet så vrir personen samtalen over på seg selv. Personen er 22 år. Uhyre slitsomt. Er dette normalt? Anonymkode: 4a2de...b5b Ja det er normalt. Anonymkode: 7ba7a...b53
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #13 Skrevet 2. juni 2023 Helene1982 skrev (2 minutter siden): Er det et familiemedlem, er min mening at man må holde ut. Det er ikke alle som får til det sosiale, og av og til handler det om at de får litt overtenning i sosiale settinger, da de ofte er alene. det er greit å si: Nå må onkel Hans få snakke litt, men i familieselskap bør man prøve å være litt raus i stedet for å dømme. Hallo? Det er kjempe kleint. Anonymkode: 7ba7a...b53
PITTY Skrevet 2. juni 2023 #14 Skrevet 2. juni 2023 Ja, synes kanskje det blir litt forskjell på familie og venner. Og når det kommer til disse selvsentrerte vennene så får man kjenne litt på det. Alt har en jo grense. En relasjon med en slik kan nærmest suge krefter ut av enkelte. 1
Helene1982 Skrevet 2. juni 2023 #15 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hallo? Det er kjempe kleint. Anonymkode: 7ba7a...b53 Ja, men det er sånn i alle familier. Vi har alle noen raringer i familien, og vi er alle litt rare selv, men så lenge det er gode intensjoner, holder vi ut og støtter folka våre. Det er min mening. 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #16 Skrevet 2. juni 2023 Helene1982 skrev (1 minutt siden): Ja, men det er sånn i alle familier. Vi har alle noen raringer i familien, og vi er alle litt rare selv, men så lenge det er gode intensjoner, holder vi ut og støtter folka våre. Det er min mening. De som er rare er de som sier «du nå har du snakket lenge nå må tante Torill få prate»…. Det er tante Torill som er rar eller hennes medhjelpere Anonymkode: 7ba7a...b53 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #17 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg var ganske voksen før jeg skjønte at en samtale er mer en å bare snakke om seg selv. Missforstå meg rett her. Men dette sosiale spillet, at man skal spørre andre om deres er ikke så lett å forstå for alle. De fleste liker å snakke om seg selv. Jeg ville fortsatt å forklare ungdommen din at det er hyggelig å snakke om noe annet også. Anonymkode: 2d518...a7c Det er ikke min ungdom 😅 Jeg har 2 barn. Ene er ikke tenåring enda, men mer interessant å snakke med. Andre har ikke språk enda. Det er ikke bare det å spørre andre, men også lytte. Det er totalt mørkt. Eksempel på en samtale "jeg var på butikken å kjøpte en melk fra tine, et grovbrød, en solo...." også ramser personen gjerne opp 15 ting til...videre "så gikk jeg til kassa, fant frem kortet mitt og betalte. Tok varene i posen og kjørte hjem å lagde middag. Så......" Eller "Bestemor sa jeg var veldig snill som hjalp til med huset "ramse opp alt en gjorde og hvor flink en var" og at jeg derfor fortjente 500,- Sånn helt ut av det blå liksom fikk jeg disse pengene, skikkelig snilt av henne, jeg bare "ramser opp igjen alt en gjorde" hun hadde jo ikke trengt å gi disse pengene til meg, jeg hadde jo gjort det uansett...." På innpust og utpust. Ts Anonymkode: 4a2de...b5b 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #18 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva sa dere til vedkommende? Anonymkode: eafc8...5cc Ikke jeg som har sagt ifra. Andre familiemedlemmer. Anonymkode: 4a2de...b5b
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #19 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har en i nær familie som aldri spør andre hvordan det går eller andre spørsmål. Det er absolutt ingen interesse for andre. Om seg selv går skravla i et og gjerne gjentagende. Forteller man om noe annet så vrir personen samtalen over på seg selv. Personen er 22 år. Uhyre slitsomt. Er dette normalt? Anonymkode: 4a2de...b5b Si fra på en fin måte, så ikke ungdommen gjør dette resten av livet.. Anonymkode: 7b1cb...646
NiceOrNothing Skrevet 3. juni 2023 #20 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har en i nær familie som aldri spør andre hvordan det går eller andre spørsmål. Det er absolutt ingen interesse for andre. Om seg selv går skravla i et og gjerne gjentagende. Forteller man om noe annet så vrir personen samtalen over på seg selv. Personen er 22 år. Uhyre slitsomt. Er dette normalt? Anonymkode: 4a2de...b5b Selvsentrerthet er en tilstand . Den går aldri over . Tilbring minst mulig tid med sånne , så du ikke kaster bort energi ved å irritere deg ☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå