Gå til innhold

Er gummistøvel m/ullsokk like varm som thermostøvel med for?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er det andre forskjeller ved en termostøvel, enn foret, som skiller den fra en vanlig gummistøvel?

Anonymkode: c92d6...643

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eller er det andre forskjeller ved en termostøvel, enn foret, som skiller den fra en vanlig gummistøvel?

Tenker da på slike termostøvler, ikke de i neopren.

https://www.jollyroom.no/barnesko/gummistovler/nordbjorn-blizz-light-gummistovel-aqua-sea?gclid=CjwKCAjwpuajBhBpEiwA_ZtfhcN72I6JTv5O2iqjfN0xcKr9K3AoIVrsEV9112j8qWpRZdNcw0VOHhoCCDsQAvD_BwE

Skrevet

Jeg antar en thermostøvel også har isolasjon, samt isolert såle så man ikke går på iskald isete grunn. En gummistøvel har null isolering og man kan bokstavelig talt kjenne kulda stråle opp fra bakken og inn i foten. Uansett om man har en ullsokk på. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (3 minutter siden):

Jeg antar en thermostøvel også har isolasjon, samt isolert såle så man ikke går på iskald isete grunn. En gummistøvel har null isolering og man kan bokstavelig talt kjenne kulda stråle opp fra bakken og inn i foten. Uansett om man har en ullsokk på. 

Men da er det i så fall bare litt tykkere såle av gummi, de er ikke laget av annet en gummi og polyester i foret. 

Man finner jo vanlige gummistøvler med litt tykkere såle også 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men da er det i så fall bare litt tykkere såle av gummi, de er ikke laget av annet en gummi og polyester i foret. 

Man finner jo vanlige gummistøvler med litt tykkere såle også 

Så det du sier er at thermostøvler er en totalt unødvendig oppfinnelse som ikke har noen fordeler sammenlignet med gummistøvler, du har tenkt ut en bedre løsning. Ja vel.  

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (11 minutter siden):

Så det du sier er at thermostøvler er en totalt unødvendig oppfinnelse som ikke har noen fordeler sammenlignet med gummistøvler, du har tenkt ut en bedre løsning. Ja vel.  

Jeg sier ikke det, jeg prøver å forstå forskjellen slik at jeg bedre kan vurdere om det er noe barnet har behov for.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier ikke det, jeg prøver å forstå forskjellen slik at jeg bedre kan vurdere om det er noe barnet har behov for.

Kanskje blir det bare litt som foret regntøy med fleecefor, da kan man bare kjøpe regntøy uten for og ta en fleecejakke og bukse under, så har man et mer anvendelig antrekk. Det er faktisk ikke mer som skiller de regntøyene, selv om noen mener det også. Og at foret regntøy er et must. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi prøvde oss uten termostøvler i vinter, fordi vinterskoene holdt greit. Hadde vanlige gummistøvler stående i barnehagen, så en dag det var veldig vått(våt snø, hardtrampa snø,  smeltevann og is) fikk han dem på ut i bilen. Holdt seg knapt oppreist den korte veien ut. Vi kjøpte dockboots og de hadde mye bedre såle på glatt underlag

Anonymkode: 2aab5...ed8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vi prøvde oss uten termostøvler i vinter, fordi vinterskoene holdt greit. Hadde vanlige gummistøvler stående i barnehagen, så en dag det var veldig vått(våt snø, hardtrampa snø,  smeltevann og is) fikk han dem på ut i bilen. Holdt seg knapt oppreist den korte veien ut. Vi kjøpte dockboots og de hadde mye bedre såle på glatt underlag

Godt poeng det med litt mer sklisikker såle👍😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Godt poeng det med litt mer sklisikker såle👍😊

Da funker de kanskje når det er litt kaldt, men ikke glatt. Termostøvler skal jo heller ikke brukes når det er ordentlig kaldt, det er de ikke genet for. Mer kjølige/kalde høstdager.

AnonymBruker
Skrevet

Da funker de kanskje når det er litt kaldt, men ikke glatt. Termostøvler skal jo heller ikke brukes når det er ordentlig kaldt, det er de ikke genet for. Mer kjølige/kalde høstdager.

Ser at jeg ikke leste hovedinnlegget godt nok. Jeg kan ikke se noe om at de støvlene du linker til er noe annet enn en vanlig gummistøvel? Det står ingenting om at det er en termostøvel? Thermostøvler tenker jeg som f.eks dockboots, men ser nå at du spesifiserer at du ikke mener det( måtte sjekke og ser at det er neopren)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...