Gå til innhold

Mesternes Mester 2024

Nowayback

Hvem tror du vinner Mesternes Mester 2024?  

126 stemmer

1. 1. Hvem tror du vinner Mesternes Mester 2024?

• Ole Kristian Bryhn
      24
    • Marit Malm Frafjord
      1
    • Terje Håkonsen
      27
    • Birgitte Lersbryggen
      3
    • Anders Aukland
      53
    • Pål Andre Helland
      5
    • Tiril Eckhoff
      2
    • Astrid Uhrenholdt Jacobsen
      5
    • Stian Sivertzen
      2
    • Camilla Gjersem
      4

Anbefalte innlegg

Boetica skrev (3 timer siden):

Sa Pål Andre Helland at han var nesevis av beundring overfor de andre deltakerne? 🤭 

Nesegrus beundring er vel et uttrykk?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det bare meg som synes denne sesongen har vært veldig rar? Joda, det har alltid vært småprat og intervjuer som har vært litt pinlige. Men i år toppet det! Jeg følte også at produksjonen prøvde seg på noen merkelig kreative valg med klipping, regi og filming. Samtidig var det mange konkurranser som virket litt rare og urettferdige.  

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (1 minutt siden):

Nesegrus beundring er vel et uttrykk?

Ja, men jeg syntes han sa nesevis. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss perfect skrev (19 minutter siden):

Spennende finale, fornøyd med vinneren. 

Legendarisk finale 🤩

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss perfect skrev (19 minutter siden):

Spennende finale, fornøyd med vinneren. 

Enig! Det var veldig spennende, og en verdig vinner. 

Heiet på både han, Aukland, og Pål-André i finalen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DelvisPresley skrev (1 time siden):

For en utrolig jevn finale. Surt å tape helt på målstreken når man ledet hele veien.

Men hva skjedde med den brå avslutningen på programmet? Ingen intervjuer med finalistene eller noe.

Ja, det var litt rart. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (1 time siden):

På den annen side så man brannmannen slite med tankene i første øvelsen. Han nølte med disse plankene over boksene. Det var en liten psykisk sperre der. 

Men ja uflaks for Anders. Skjønner ikke hvorfor han slet sånn på slutten.

Ballen veide vel 80kg, og mener å huske at det i tidligere episode ble nevnt at Anders veler 70 eller noe. Kanskje derfor han begynte slite sånn på slutten…? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken.stille skrev (3 minutter siden):

Ballen veide vel 80kg,

Såpass, ja. Skjønner - så uten lyd jeg

Endret av totti_1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne_Toholt

Hva skjedde her? Finalen blir avgjort, og så slutter sendingen 10 sekunder senere? Ingen avsluttende kommentarer, ingen intervjuer, ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne_Toholt skrev (15 timer siden):

Hva skjedde her? Finalen blir avgjort, og så slutter sendingen 10 sekunder senere? Ingen avsluttende kommentarer, ingen intervjuer, ingenting.

Helt latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (På 1.3.2024 den 21.34):

Ja, men jeg syntes han sa nesevis. 

Jeg hørte også nesevis, men antok han mente nesegrus. Antagelig derfor de hoppet over det i tekstingen...

Jeg var forresten veldig fornøyd med at det var "outsideren" som vant på målstreken.
Synes hele programmet har vært lagt opp til at det var Anders som skulle vinne, og at han forventet å vinne selv også.
Jeg forstår godt at det var surt for han å tape på målstreken. Han hadde vært en verdig vinner han også. Men jeg følte som sagt at det var det som var forventingen fra produksjonen, og at det derfor var kult at det ikke ble sånn.

Endret av Susan Sto Helit
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arne_Toholt skrev (På 2.6.2023 den 16.47):

Det eneste reality-programmet hvor castingen aldri har vært dårlig. Synes dette er en av de beste gruppene sålangt. Stusser litt over at Anders Aukland, en gjennomtrent mann som gikk sitt siste løp i 2023, er med. Samme med Emil Meek som ikke en gang har lagt opp (offisielt)? Lukter ny gutteseier allerede.

Uansett så blir dette tøft😎

Det blir jo fort sånn nå de bare finner middels trente kvinneutøvere. Få med Marit Bjørgen eller Johaug, så blir det andre boller. 
Kvinneidretten har ofte så lavt nivå at det holder å gi middels innsats på treningene for å holde nivået til de beste. Hos menn er det en helt annen råskap og det er kun de mest dedikerte som når opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryhn er en fantastisk representant for skytesporten. Han viser at skyting også er toppidrett på høyt nivå. 
Norge er en nasjon med utrolig mange gode skyttere, men mange nøyer seg med å skyte DFS. Dvs et lavterskeltilbud som ikke er like dyrt og tidkrevende som internasjonal skyting. 
Bryhn begynte med DFS før han drev med internasjonal skyting, og han er fortsatt aktiv i DFS etter han har lagt proffsatsinga på hylla. 
Vi har også Jeanette Hegg Duestad som er rangert som verdens beste matchskytter og Jenny Stene som har verdensrekord i en OL-øvelse. Norges er en av verdens beste nasjoner innen rifleskyting. 
Allikevel sliter disse skytterne med å nå opp på Landsskytterstevnet fordi nivået i Norge er så sykt høyt. Den eneste norske OL deltakerne som har klare å bli skytterkonge/dronning er Vebjørn Berg. Hans datter ble forresten nylig europamester i juniorklassen. 

Skyting er en fantastisk sport for de som ønsket noe annet enn lag spill eller å leke med ball. Selv om man konkurrerer individuelt, har man en sterk lagfølelse i skytterlagene, og man reiser på turer sammen så det er en veldig sosial ting. 
En annen ting er at man kan holde på med skyting fra man er 8 til man får dårlig syn. Flere over 80 konkurreres fortsatt. 
Det er også en fin idrett for ungdom som sliter med konsentrasjon og mestring på skolen. Det har gitt gode resultater for de som har vært med i «Skyting for mestring»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne_Toholt
Sølvi Normalbakken skrev (På 3.3.2024 den 8.24):

Bryhn er en fantastisk representant for skytesporten. Han viser at skyting også er toppidrett på høyt nivå. 
Norge er en nasjon med utrolig mange gode skyttere, men mange nøyer seg med å skyte DFS. Dvs et lavterskeltilbud som ikke er like dyrt og tidkrevende som internasjonal skyting. 
Bryhn begynte med DFS før han drev med internasjonal skyting, og han er fortsatt aktiv i DFS etter han har lagt proffsatsinga på hylla. 
Vi har også Jeanette Hegg Duestad som er rangert som verdens beste matchskytter og Jenny Stene som har verdensrekord i en OL-øvelse. Norges er en av verdens beste nasjoner innen rifleskyting. 
Allikevel sliter disse skytterne med å nå opp på Landsskytterstevnet fordi nivået i Norge er så sykt høyt. Den eneste norske OL deltakerne som har klare å bli skytterkonge/dronning er Vebjørn Berg. Hans datter ble forresten nylig europamester i juniorklassen. 

Skyting er en fantastisk sport for de som ønsket noe annet enn lag spill eller å leke med ball. Selv om man konkurrerer individuelt, har man en sterk lagfølelse i skytterlagene, og man reiser på turer sammen så det er en veldig sosial ting. 
En annen ting er at man kan holde på med skyting fra man er 8 til man får dårlig syn. Flere over 80 konkurreres fortsatt. 
Det er også en fin idrett for ungdom som sliter med konsentrasjon og mestring på skolen. Det har gitt gode resultater for de som har vært med i «Skyting for mestring»

Han var hele veien min favoritt, men la oss være ærlige her. Han vant Mesternes mester fordi han er brannmann, ikke tidligere skytter. Brannmenn er sinnsykt godt gjennomtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Arne_Toholt skrev (3 timer siden):

Han var hele veien min favoritt, men la oss være ærlige her. Han vant Mesternes mester fordi han er brannmann, ikke tidligere skytter. Brannmenn er sinnsykt godt gjennomtrent.

Han trente masse fysisk også som skytter. Og underveis var det mange oppgaver som krever balanse og konsentrasjon. Holde hodet kaldt i pressa situasjoner. Det har han fra skytinga. 
Som brannmann er det også er fordel med god form, men man mister nok ikke jobben om man ikke består testene. 
Jeg har en bekjent som nettopp begynte som brannmann. Han er helt gjennomsnittlig i formen, og han bestod alle testene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det for mange menn som vinner?

Bør de utjevne øvelsene?

Spesielt at de har valgt en halveis løsning der kvinner får så små fordeler at de knapt teller. Men kan ikke si det ødelegger overhodet. Kan forstå at de kvinnelige utøverne er frustrerte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...