Gå til innhold

Mesternes Mester 2024

Nowayback

Hvem tror du vinner Mesternes Mester 2024?  

126 stemmer

1. 1. Hvem tror du vinner Mesternes Mester 2024?

• Ole Kristian Bryhn
      24
    • Marit Malm Frafjord
      1
    • Terje Håkonsen
      27
    • Birgitte Lersbryggen
      3
    • Anders Aukland
      53
    • Pål Andre Helland
      5
    • Tiril Eckhoff
      2
    • Astrid Uhrenholdt Jacobsen
      5
    • Stian Sivertzen
      2
    • Camilla Gjersem
      4

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lykkelia skrev (22 minutter siden):

Håpløst av TV2! Det var som at de bevisst prøvde å få ut en jente ved valg av øvelse. Ikke bare var det veldig urettferdig for jentene, og Camilla spesielt, men jeg reagerte også på at de viste videoen til Camilla selv om hun lå på topp etter to øvelser. Da skjønte jeg at hun sannsynligvis kom til å ryke. Det er så irriterende når de spoiler hvem som havner i nattest eller ryker ut ved å vise videoen. Og det er irriterende at nattesten som hovedregel favoriserer høye personer og personer med lange armer. Jeg heiet på tre jenter og alle er ute, så nå må jeg finne meg noe annet å gjøre fredag kveld. 

Enig! Lett å skjønne hvem som skal i natttesten pga. de videoene. Var sikker på at hun skulle klare seg etter de to første øvelsene og ikke kunne ryke, men så visste jeg heller ikke at siste øvelsene var helt avgjørende og at poengsummen ikke telte.

Men nå har de nesten vist alle da, hvem er det som mangler? Trodde Camilla var den siste presentasjonen som manglet. For å bevare stemningen burde de nok ha kjørt flere presentasjonsvideoer i de første episodene, også heller delt opp episodene mer etter øvelser, hadde kanskje blitt litt langdrygt i starten, men kjedelig også når det blir så lett å gjette utfallet underveis. De kunne feks. vist 3 presentasjoner hver i de første episodene også heller kortet litt ned på presentasjonene.

Ja, veldig rart at de ikke utjevner høydeforskjeller i denne øvelsen. Det er jo en reaksjonstest, og det blir jo ikke en reaksjonstest når høyde skal bestemme utfallet.

Endret av missmcbeal
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (1 minutt siden):

Enig! Lett å skjønne hvem som skal i natttesten pga. de videoene. Var sikker på at hun skulle klare seg etter de to første øvelsene og ikke kunne ryke, men så visste jeg heller ikke at siste øvelsene var helt avgjørende og at poengsummen ikke telte.

Men nå har de nesten visst alle da, hvem er det som mangler? Trodde Camilla var den siste presentasjonen som manglet. For å bevare stemningen burde de nok ha kjørt flere presentasjonsvideoer i de første episodene, også heller delt opp episodene mer etter øvelser, hadde kanskje blitt litt langdrygt i starten, men kjedelig også når det blir så lett å gjette utfallet underveis. De kunne feks. visst 3 presentasjoner hver i de første episodene også heller kortet litt ned på presentasjonen.

Ja, veldig rart at de ikke utjevner høydeforskjeller i denne øvelsen. Det er jo en reaksjonstest, og det blir jo ikke en reaksjonstest når høyde skal bestemme utfallet.

Tror ikke de har vist videoene til Anders og Ole Kristian. Så enig, det ble veldig tydelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

susnpus1 skrev (11 minutter siden):

Tror ikke de har vist videoene til Anders og Ole Kristian. Så enig, det ble veldig tydelig. 

Trodde de hadde vist begge to i en av de første episodene? Mener å huske Ole Kristian iallfall sin presentasjon iallfall. Anders ble jeg litt nå usikker på om de har vist, men mener å huske at han også ble vist helt i starten?

Endret av missmcbeal
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (1 minutt siden):

Trodde de hadde visst begge to i en av de første episodene? Mener å huske Ole Kristian iallfall sin presentasjon iallfall. Anders ble jeg litt nå usikker på om de har vist, men mener å huske at han også ble vist helt i starten?

Ok, mulig det er jeg som ikke har fulgt med på alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

susnpus1 skrev (1 minutt siden):

Ok, mulig det er jeg som ikke har fulgt med på alt :)

Måtte sjekke litt nå. De viste Ole Kristian i første episode, han holdt jo på å ryke u dat pga. den skaden han pådro seg.

Men det ser ikke ut som de har vist Anders enda, så jeg tror han er den eneste som mangler nå. Ikke noe sjokk akkurat, da jeg forventer at han er en av de som står i finalen :P 

Endret av missmcbeal
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

susnpus1 skrev (1 time siden):

Veldig urettferdig at Camilla røk, hun har imponert.

Helt ærlig synes jeg ikke den bygge tårn-øvelsen var bra heller. Man trenger ikke akkurat å være en tidligere toppidrettsutøver for å vinne den. 

Helt enig! Ble forbanna på Camilla sine vegne. Selv om jeg liker alle deltakerne.

Og den bygge tårn-konkurransen har ingenting her å gjøre, den hører hjemme i 71°Nord eller Forræder. Ikke i Mesternes Mester.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ulik vekt på ballen pr. kjønn - men det er jo veldig stor vektforskjell innad pr. kjønn også . 

Ifht. kroppsvekt så er jo Camilla ganske sterk - men når hun skal flytte på noe som er like tungt som personer som er 10-20 kilo tyngre så taper hun jo - og jeg tror vel heller ikke da at man utjevner forskjellen mot menn selv om de har en tyngre vekt. De er fysisk så mye sterkere i utgangspunktet at de får en fordel. Som man jo så i øvelsen - så veldig enig i kritikken .

Den øvelsen har jo vært med før - så kan jo undres på hvorfor de beholder den som virker å være nokså urettferdig. 

Det var jo også urettferdig at den øvelsen var utslagsgivende og ikke en del av flere konkurranser.  Camilla har vel hatt fordel i andre øvelser som går på balanse og smidighet og har vel ikke ren styrke som sin beste side. 

De justerer jo mange øvelser mtp. høyde - så rart de lar "lysrørkonkurransen" være som de er - for jeg tenker også det er en fordel å være høy der - du når jo røret før. 

Jeg har vært og er veldig fan av MM men akkurat nå føler jeg at årets sesong ikke er helt topp. Synes vel Aksel er ok som programleder men de intervjuene i forkant av øvelser synes jeg blir litt kleine og føles veldig rigget. Synes heller ikke det de viser av det sosiale livet er så morsomt som det var før - også mer rigget nå. Kan være at det har med folkene å gjøre - er nok ikke så lett å være løssluppen og morsom i den settingen. 

De kunne jo ha kjørt separat konkurranse for menn og kvinner .  Da i en finaleøvelse kan de ha øvelser som dekker styrke , kondisjon , balanse og smidighet - da blir det jo jevn konkurranse mellom Camilla og andre kanskje større og sterkere kvinner

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

punkyB skrev (13 minutter siden):

Det var vel ulik vekt på ballen pr. kjønn - men det er jo veldig stor vektforskjell innad pr. kjønn også . 

Ifht. kroppsvekt så er jo Camilla ganske sterk - men når hun skal flytte på noe som er like tungt som personer som er 10-20 kilo tyngre så taper hun jo - og jeg tror vel heller ikke da at man utjevner forskjellen mot menn selv om de har en tyngre vekt. De er fysisk så mye sterkere i utgangspunktet at de får en fordel. Som man jo så i øvelsen - så veldig enig i kritikken .

Den øvelsen har jo vært med før - så kan jo undres på hvorfor de beholder den som virker å være nokså urettferdig. 

Det var jo også urettferdig at den øvelsen var utslagsgivende og ikke en del av flere konkurranser.  Camilla har vel hatt fordel i andre øvelser som går på balanse og smidighet og har vel ikke ren styrke som sin beste side. 

De justerer jo mange øvelser mtp. høyde - så rart de lar "lysrørkonkurransen" være som de er - for jeg tenker også det er en fordel å være høy der - du når jo røret før. 

Jeg har vært og er veldig fan av MM men akkurat nå føler jeg at årets sesong ikke er helt topp. Synes vel Aksel er ok som programleder men de intervjuene i forkant av øvelser synes jeg blir litt kleine og føles veldig rigget. Synes heller ikke det de viser av det sosiale livet er så morsomt som det var før - også mer rigget nå. Kan være at det har med folkene å gjøre - er nok ikke så lett å være løssluppen og morsom i den settingen. 

De kunne jo ha kjørt separat konkurranse for menn og kvinner .  Da i en finaleøvelse kan de ha øvelser som dekker styrke , kondisjon , balanse og smidighet - da blir det jo jevn konkurranse mellom Camilla og andre kanskje større og sterkere kvinner

Alle fikk sin egen vekt i ballen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, man ser jo at når mennene vinner så suverent som nå er det noe feil med utforming av oppgaven. Glad flere enn meg ble irritert 😅

Jeg skjønte med en gang jeg så øvelsen at Camilla kom til å havne nederst. Ti sekunders forsprang er ingenting. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (15 minutter siden):

Alle fikk sin egen vekt i ballen. 

ok - det hadde ikke jeg fått med meg 

Da faller jo litt av min argumentasjon bort - men fremdeles virket den jo å praksis i være litt urettferdig siden jentene kom desidert sist OG at det er uheldig å ha den som en utslagsgivende konkurranse 

Tror vel sånt sett da ja at spesielt Camilla taper på manglende fysisk styrke  - og det vil det komme mer av i de neste konkurransene 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker veldig godt å se på Mesternes Mester, men jeg har mange ganger tenkt at de ikke klarer å tilpasse øvelsene godt nok til damene. Det har kun vært 1 vinner på 14 sesonger, og jeg mener bestemt at det handler delvis om øvelsene.

Jeg hadde samme reaksjon under finalen i Kompani Lauritzen, hvor Agnete ikke hadde sjangs. Finalen var veldig fysisk basert, mens programmet handlet jo også om logikk og andre type oppgaver som ikke krever rå muskelstyrke. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (2 timer siden):

Tipper Astrid Uhrenholdt Jacobsen

Hun er dessverre slått ut, tror hun var i natt test mot Tiril 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig opplegg denne gangeen. "I dag skal deltakerne ha lag som tema". Ok, da blir det samling av poeng i diverse lagkonkurranser. " Forresten, vi kjører en individuell øvelse som krever styrke og  med en diger ball til slutt. De som kommer sist i denne øvelsen må i nattest.  De første øvelsene var bare for å fylle sendetid" Hilsen NRK. De klarer ikke være tro mot sitt eget opplegg. 

Denne nattesten også gir et ulikt utgangspunkt pga høyde. Pinlig av NRK. Fair play - hvor er det?

Jeg har ikke sett så mye på disse programmene, så jeg vet ikke om det har vært så tydelig favorisering av en bestemt kroppstype før.

Disse ballene de dyttet rundt på hadde vel vekt som egen kroppsvekt, men størrelsen var da lik? Igjen en ulempe for en lav person sammenlignet med en høy person.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

punkyB skrev (7 timer siden):

ok - det hadde ikke jeg fått med meg 

Da faller jo litt av min argumentasjon bort - men fremdeles virket den jo å praksis i være litt urettferdig siden jentene kom desidert sist OG at det er uheldig å ha den som en utslagsgivende konkurranse 

Tror vel sånt sett da ja at spesielt Camilla taper på manglende fysisk styrke  - og det vil det komme mer av i de neste konkurransene 

Enig i mye av det du skriver. 

Samtidig er det noen øvelser som kan være i favør de med lavest kroppsvekt. For eksempel å henge etter begge hendene, 90 graderen, og til en viss grad balanseøvelser.

Forresten, noen som vet hvorfor Emil Meek trakk seg?

Endret av Turkis Sau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (1 minutt siden):

Enig i mye av det du skriver. 

Samtidig er det noen øvelser som kan være i favør de med lavest kroppsvekt. For eksempel å henge etter begge hendene, 90 graderen, og til en viss grad balanseøvelser.

Forresten, noen som vet hvorfor Emil Meek trakk seg?

Tja. Det er vel ikke små jenter som har tatt noen av de rekordene? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solsolsol skrev (4 minutter siden):

Tja. Det er vel ikke små jenter som har tatt noen av de rekordene? 

Nei det sier jeg ingenting om. Påpeker bare at lav vekt er fordel fremfor høy vekt og mye muskulatur. Det betyr ikke at jeg sier de med lav vekt vinner disse, men at gapen minskes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...