Gå til innhold

Mesternes Mester 2024

Nowayback

Hvem tror du vinner Mesternes Mester 2024?  

126 stemmer

1. 1. Hvem tror du vinner Mesternes Mester 2024?

• Ole Kristian Bryhn
      24
    • Marit Malm Frafjord
      1
    • Terje Håkonsen
      27
    • Birgitte Lersbryggen
      3
    • Anders Aukland
      53
    • Pål Andre Helland
      5
    • Tiril Eckhoff
      2
    • Astrid Uhrenholdt Jacobsen
      5
    • Stian Sivertzen
      2
    • Camilla Gjersem
      4

Anbefalte innlegg

BerntHulken skrev (På 7.1.2024 den 21.00):

Hvorfor har de ingen intro i år?

Det er kanskje like greit. De introene har vært ekstremt kleine. 😅

Enig i at det er litt kjedelig casting i år. Ingen som liksom skiller seg ut og liver opp litt. Har lagt merke til at det ofte er litt klein stemning rundt middagsbordet. Når folk forteller, virker det som de andre ikke svarer eller følger opp ordentlig. Synes forøvrig det var greit at Terje Håkonsen gikk ut. Vet ikke hvorfor, men han irriterte meg. Synes han virker mutt og sur, og når han skulle skate inn døra og på parketten... Urk. Hadde blitt sur om det var mitt hus. Nesten fortjent at han slo seg. :P Er tilhenger av at alder ikke skal sette begrensninger, men det blir liksom litt krampaktig...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ginger66 skrev (2 timer siden):

Ja, jeg vet. Derfor lurte jeg om noen kanskje visste hva slags merke de bruker 😀

New Balance i en av de eldre sesongene ser jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (2 timer siden):

Ole Kristian Bryhn imponerer! En outsider til å vinne hele greia.

sykt flink

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (2 timer siden):

Positivt for skytesporten også, mange tror nok at skyttere ikke trenger å være spesielt trente men det er feil.

I tillegg (mest i rifleskyting med klar margin mot pistolskyting) så har norge utrolige gode skyttere på verdensbasis i forhold til folketallet, og sporten er langt mer utbredt globalt and mange andre hvor vi dyrker våre enere i snevrere idretter.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Equinox skrev (11 timer siden):

Positivt for skytesporten også, mange tror nok at skyttere ikke trenger å være spesielt trente men det er feil.

I tillegg (mest i rifleskyting med klar margin mot pistolskyting) så har norge utrolige gode skyttere på verdensbasis i forhold til folketallet, og sporten er langt mer utbredt globalt and mange andre hvor vi dyrker våre enere i snevrere idretter.

Han imponerer, er vel også brannmann? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (1 time siden):

JA mener han er det. Han er jo skikkelig allsidig og gjennomtrent , men han holdt vel på å ryke ganske tidlig men da var det jo noen øvelser hvor resultatet kunne bli litt "tilfeldig" 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (6 timer siden):

Mener jeg har lest noe om det og det stemmer nok, sier jo litt om formen hans. Det sier jo også litt om skytesporten generelt.

Mange må jobbe ved siden av selv om man er blant toppen internasjonalt, i mange andre land er de beste skytterne, vel nettopp det skyttere på landslag.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig det er greit folk slås ut tredje gangen de kommer i natt-test. Det er frustrerende med de som slår ut alle fordi de er supergode i akkurat de testene, men dårligst i alt annet. Camilla har overrasket positivt - hadde trodd Aukland skulle være bedre.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (På 3.2.2024 den 0.03):

Ja, han hadde en dårlig start, men har tatt seg veldig opp etter det! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papirstrimmel skrev (På 5.2.2024 den 16.24):

Synes egentlig det er greit folk slås ut tredje gangen de kommer i natt-test. Det er frustrerende med de som slår ut alle fordi de er supergode i akkurat de testene, men dårligst i alt annet. Camilla har overrasket positivt - hadde trodd Aukland skulle være bedre.

Ja, de to har overrasket meg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papirstrimmel skrev (På 5.2.2024 den 16.24):

Enig ang Camilla og Aukland! 

Men ikke i det første du skrev- Tiril havnet vel i natt test hvertfall to ganger tror jeg fordi hun lå nest nederst? Dvs hun slår jo ut noen som er like dårlig el dårligere. Så om hun til og med hadde gjort det helt frem til finalen ser jeg ikke problemet. Det hadde vært noe annet om den som var nederst hadde sendt  ut de som lå på topp etter tur fordi en tilfeldigvis var rykende god i å fange lysrør- og kun det liksom. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spoiler

Er det bare meg, eller  var det utrolig merkelig valg av øvelse i jaktstart i dag?

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solsolsol skrev (28 minutter siden):
  Skjul innhold

Er det bare meg, eller  var det utrolig merkelig valg av øvelse i jaktstart i dag?

Spoiler

Helt enig. Den øvelsen favoriserte mennene. Helt tragisk. Ble irritert, kjenner jeg😖

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solsolsol skrev (1 time siden):
  Skjul innhold

Alliwill skrev (1 time siden):

Skjul innhold

Helt enig. Den øvelsen favoriserte mennene. Helt tragisk. Ble irritert, kjenner jeg😖

Spoiler

Helt enig, skjønte ikke poenget med de to andre øvelsene egentlig for det hadde jo ingenting å si til slutt.  Det forspranget som de fikk på 10 sekunder hadde jo ingen betydning i denne øvelsen, det var som et piss i havet.  Enten måtte de ha funnet en jevnere øvelse som var likt for begge kjønn om den siste øvelsen skulle vært utslagsgivende for nattesten, eller så burde denne øvelsen gitt poengsum og telt på sammenlagt før natttesten. Da hadde jo ikke utfallet blitt som det ble i dag. Poenget med de poengsummene  for sammenlagt har jo tidligere vært å jevne ut forskjeller på at man kanskje er god på ulike øvelser, men så skal et plutselig ikke gjelde lenge for en øvelse lenger der man i stedet skal gi et forsprang som ikke har betydning. De burde ha fått 1 minutt, ikke 10 sekunder liksom!

Kjenner jeg blir veldig irritert også, for synest den som røk absolutt ikke fortjente det på bakgrunn av den siste øvelsen der hun hadde ingen sjans på bakgrunn av egen fysikk, hun var svært forulempet. Så ble hun enda mer forulempet av å ikke få velge øvelse i natttesten, og der det var veldig liten sannsynlighet for å vinne på bakgrunn av høyde. Hadde hun fått velge øvelse hadde hun kanskje hatt sjans, men den sjansen var jo aldri reell pga. den siste øvelse.

Vil si det var den mest ufortjente ryken så langt, og hadde fortjent bedre etter å ha imponert så i mange øvelser. Hun var jo helt rå på lagøvelse og kommunikasjon.

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Spoiler

Helt enig i dere som skriver at øvelsen favoriserte mannfolka! Sa det umiddelbart - her har mennene en så stor fordel at de kommer til å dra fra umiddelbart. Var nesten vondt å se på. Skikkelig ufortjent!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger kanskje ikke å diskutere i spoiler lenger, siden episoden har gått på NRK nå. 

Ser det er flere som reagerer sterkt etter episoden i kveld på andre kanaler, flere som har kommentert på Facebooksiden til MM som er ganske forbannet, og flere som nevner at det er urettferdig på Twitter.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en jo en ting som er lett for produksjonen å teste på forhånd. La noen godt trente menn og kvinner gjøre øvelsen som den er planlagt, og se utfallet. De andre øvelsene var helt ubetydelige. 

Veldig urettferdig at Camilla røk, hun har imponert.

Helt ærlig synes jeg ikke den bygge tårn-øvelsen var bra heller. Man trenger ikke akkurat å være en tidligere toppidrettsutøver for å vinne den. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpløst av NRK! Det var som at de bevisst prøvde å få ut en jente ved valg av øvelse. Ikke bare var det veldig urettferdig for jentene, og Camilla spesielt, men jeg reagerte også på at de viste videoen til Camilla selv om hun lå på topp etter to øvelser. Da skjønte jeg at hun sannsynligvis kom til å ryke. Det er så irriterende når de spoiler hvem som havner i nattest eller ryker ut ved å vise videoen. Og det er irriterende at nattesten som hovedregel favoriserer høye personer og personer med lange armer. Jeg heiet på tre jenter og alle er ute, så nå må jeg finne meg noe annet å gjøre fredag kveld. 

Endret av Lykkelia
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...