Gå til innhold

Forventet/"obligatorisk" å holde tale?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Faren min som gifter seg. Vi er to søsken i 30-årene som ikke er så veldig lystne på å holde tale. Det er på generelt grunnlag.

Et relativt greit forhold til ham, men ikke noe kjærlig forhold og vi har ikke så mye kontakt utenom bursdager, jul osv.

Søsteren hans, vår tante, er toastmaster. Hun skal garantert holde tale. Vet ikke hvem andre som evt skal holde tale, men det er noen kandidater.

Hvor greit er det å ikke holde tale? 

Anonymkode: 50c8d...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må da være greit å ikke holde tale, spesielt i deres tilfelle. Jeg hadde følt meg falsk hvis jeg hadde vært i deres situasjon og så holdt en lang, hjertevarm tale, som om dere hadde et veldig nært forhold.

For du kan jo ikke stå der og holde en sånn forretningsmessig, kjølig tale heller. Og hvis søsteren hans holder tale, er det jo ikke slik at ingen gjør det heller. 

Har forresten ikke hørt at det skal være noen uskreven regel om at voksne barn til brudeparet MÅ holde tale i et bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudgommen og brudens far er de eneste som har holdt taler i de fleste bryllup jeg har vært i. Og de fleste forlovere. Men har også vært i bryllup helt uten taler. Har aldri vært i bryllup til noen med voksne barn, men hadde ikke hatt noen forventninger om at de skulle holde tale. Jeg har egentlig ingen forventninger til noen, siden jeg aldri kunne drømt om å holde en tale selv.

Anonymkode: 57e57...b55

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er søs som har kontaktet meg om det å holde tale. Jeg har aldri vært i et bryllup.

Anonymkode: 50c8d...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit å ikke holde tale i min bok. Min far holdt ingen tale i mitt bryllup. Ikke min bror heller og min forlover gruet seg så mye at jeg sa det var greit at hun ikke gjorde det. Så i vårt bryllup var det kun min manns forlover og hans far og to av hans venner som holdt taler.

Anonymkode: b11df...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv et personlig kort i stedet. Kanskje dere kan lage en minnebok med minner og bilder av dere og faren deres? Evt noen blanke sider bakerst hvor gjestene kan skrive noen fine ord eller lime inn bilder tatt med polaroidkamera fra dagen. 

Anonymkode: 4bbe9...c4c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...