Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og far deler på å være hjemme i ulønnet perm. Vi har to dager hver i uka. De resterende er vi sammen på dagtid. Helt konsekvent sover baby mest de dagene far har ham. Da er det typ 3-4t ila dagen, med meg er det maks en time fordelt på flere lurer. Gjør jeg noe galt? Hva er grunnen? Vi har jo ca samme rutiner.

Anonymkode: c3280...6a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er et par spørsmål som ji det minste kan være lurt å tenke igjennom.

Far var vel kanskje den som var sist hjemme i perm, så rutinene og tettest tilknytning kan kanskje være der akkurat nå? 

Selv om dere har nærmest identiske rutiner, kan det være at far evt sliter ut barnet på en annen måte, eller er det alt for mye spennende som foregår rundt deg sånn at det blir vanskeligere å sove? 

Skrevet
bergenser skrev (9 timer siden):

Far var vel kanskje den som var sist hjemme i perm, så rutinene og tettest tilknytning kan kanskje være der akkurat nå? 

Selv om dere har nærmest identiske rutiner, kan det være at far evt sliter ut barnet på en annen måte, eller er det alt for mye spennende som foregår rundt deg sånn at det blir vanskeligere å sove? 

+ kan hende far ser tidlegare kortid babyen er trøytt, slik at du kanskje legg når hn er overtrøytt og dermed vakna lettare? Eller om du tek hn opp for tidleg når han vakna... 🤷‍♀️ søv hn på same plass med begge?

AnonymBruker
Skrevet
bergenser skrev (9 timer siden):

Nei, vi har delt permisjonen nesten hele veien unntatt de første månedene hvor jeg var hjemme. Siden jeg går turnus og han kan ha delvis hjemmekontor har det latt seg løse slik.  Eneste er at han bare godtar å sove med meg om natten, selv etter vi slutta nattamming.

RockyRose skrev (27 minutter siden):

+ kan hende far ser tidlegare kortid babyen er trøytt, slik at du kanskje legg når hn er overtrøytt og dermed vakna lettare? Eller om du tek hn opp for tidleg når han vakna... 🤷‍♀️ søv hn på same plass med begge?

Ja, sover i vogna. Vi er jo sammen mange dager, og da er vi enige om når han er trøtt og når han tas opp. 

Anonymkode: c3280...6a7

Skrevet

Hmm, høres merkelig ut om dere gjør alt likt! 
Hva med mat? Feks får far i han mer mat før lur og at han derfor sover lengre? 😅 Er det forskjell på nettene? 

Skrevet

Kan det være at han våkner litt etter en kort tid også med far, men at far ikke er så på slik at han sovner til igjen. Vi voksne har jo også slike variabler i hvor dypt vi sover, våkner nesten opp for så å sovne til igjen

AnonymBruker
Skrevet

Typisk at menn ikke er så var for babyen, antagelig kan den både gråte og annet uten at far får det med seg.

Anonymkode: 5ba4f...1e7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Typisk at menn ikke er så var for babyen, antagelig kan den både gråte og annet uten at far får det med seg.

Anonymkode: 5ba4f...1e7

Dummeste jeg har hørt. Mannen min våkner før meg hver gang noen gråter i huset. 

Anonymkode: 28934...157

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...