AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #1 Skrevet 2. juni 2023 Lagt merke til at råd om problemer i ett forhold her inne er "dump han" 9 av 10 ganger, selv om det er snakk om bagateller i forholdet, og løsningen egentlig er å kommunisere med mannen sin, istedetfor KG, så å spørre om råd her skader mer enn det hjelper etter hva jeg ser. Jeg er overbevist om at flere har gått fra sin mann etter "råd" herfra, uten å gjøre ett solid forsøk på å kommunisere med den det faktisk gjelder, som fort kan være en feil avgjørelse basert på dårlige råd, men det vil de jo da aldri finne ut av. I mange tilfeller er det nok rett å gå videre, men ville blitt overrasket om ikke noen har blitt påvirket herfra, når de egentlig kunne fikset det med litt innsats og kjemping for kjærligheten Så er det noen her som har dumpet mannen sin pga dere ble påvirket av masse negative kommentarer og trolling på KG? Menn også forsåvidt, men er få menn som spør om forholdsråd her sammenlignet med damer, så den er først og fremst til kvinner Anonymkode: 82d9a...bb5 1
Flintis Skrevet 2. juni 2023 #2 Skrevet 2. juni 2023 Nå er råd råd og vi er ansvarlige for egne handlinger selv. Det har vært tråder om det før der enkelte angret seg. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #3 Skrevet 2. juni 2023 Flintis skrev (3 minutter siden): Nå er råd råd og vi er ansvarlige for egne handlinger selv. Det har vært tråder om det før der enkelte angret seg. Joda, alle har ansvar for egne handlinger, men faktum er at det er veldig mange folk der ute som lett lar seg påvirke, spesielt i en sårbar situasjon, så folk burde tenke litt mer enn en halv gang når de kommer med råd om forhold her. De få gangene jeg kommentert i slike tråder, så har jeg bare sagt at det ikke er lurt å følge råd herfra, for det er nesten utelukkende negative kommentarer. Å kjempe for kjærligheten er åpenbart noe mange ikke vet hva er, gresset er alltid grønnere på den andre siden Anonymkode: 82d9a...bb5 2
Helene Skrevet 2. juni 2023 #5 Skrevet 2. juni 2023 Nei, jeg dumpet ikke mannen pga råd fra kg. Jeg var frustrert år ut og år inn. Klaget her inne, og flere ble oppgitt over klagingen min. Jeg gikk inn i meg selv. Dette forholdet var helt feil for meg. Gikk, og det var helt riktig for meg. 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #6 Skrevet 2. juni 2023 Om folk dumper kjæresten basert på råd fra ukjente folk som ikke kjenner hele situasjonen, så får de bare gjøre det. Det sier litt om hvor dypt kjærligheten til typen egentlig var uansett. Anonymkode: 9706b...7c7 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #7 Skrevet 2. juni 2023 Jeg er en av dem som har vært på KG kjempelenge, og har spurt om råd her i forbindelse med to tidligere forhold. Det endte med at jeg dumpet dem begge, men rådene fra KG var ikke utslagsgivende. Men det hjalp, så absolutt. Jeg er en ganske privat person, og har egentlig aldri hatt gode venninner eller mennesker jeg kan betro meg til. Så bare det å kunne diskutere med andre, få deres synspunkter på ting - fikk meg til å reflektere. Jeg var bla. i et ganske destruktivt og psykisk voldelig forhold i noen år. Det gjorde noe med tankesettet mitt. Han fikk meg til å tro ting som var helt absurde - om meg selv og hvordan et forhold skulle være. Jeg var helt ødelagt i tankene mine. Manipulert og fullstendig knekt. De fine menneskene på KG hjalp meg å tenke klarere. Og deres synspunkter bekreftet bare det jeg egentlig alltid hadde tenkt, men som mannen hadde prøvd å manipulere meg til å tro at ikke stemte. Forholdet var ikke sundt, eller normalt. Mine behov var normale. Å avslutte forholdet var en god ide. Det var veldig fint å få de tilbakemeldingene. Klart, det er mange som kommer med unyanserte påstander. Men innimellom dukker det opp noen ordentlig treffende innlegg, som virkelig hjelper. Anonymkode: 3010f...483 5
Gjest takinova Skrevet 2. juni 2023 #8 Skrevet 2. juni 2023 Vil tro at 99% av de som skriver om forholdsrelaterte problemstillinger egentlig ikke er ute etter råd. De er ute etter bekreftelser på egne antakelser.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #9 Skrevet 2. juni 2023 takinova skrev (1 minutt siden): Vil tro at 99% av de som skriver om forholdsrelaterte problemstillinger egentlig ikke er ute etter råd. De er ute etter bekreftelser på egne antakelser. Jepp, og støtte i at de ikke er "gale" og "storforlangende" når de mener at måten de blir behandlet på ikke er bra. Anonymkode: 352a4...4c1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #10 Skrevet 2. juni 2023 Jeg har lest problemstillinger her som jeg kjente meg igjen i. Det fikk meg til å sette foten ned i forholdet, og ikke lenger fant meg i å bli manipulert, tråkka på og løyet til lenger. Rett og slett ta vare på meg selv! Jeg slo ikke opp, men han sa jeg var vanskelig. Noen måneder senere dumpet han meg etter at han hadde funnet ei som ikke er så vanskelig, og som setter han først. Beste som har skjedd meg. Hodet er klarere, og skuldrene er senket og jeg sover godt om natten! Anonymkode: 12b69...137 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #11 Skrevet 2. juni 2023 Jeg tenker andre veien jeg. Etter mange råd her til andre i samme situasjon skjønner jeg mer og mer gresset er grønt hvor du vanner det og at relasjoner ikke er enkle. Jeg blir med min mann Anonymkode: 1bd3b...d38 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #12 Skrevet 2. juni 2023 Spiller det noen rolle? Tåler ikke forholdet dårlige råd fra bitre uføre med innbilte lidelser som er på spekteret er det vel neppe så mye å samle på... Anonymkode: a321c...f24
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #13 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): "dump han" 9 av 10 ganger, selv om det er snakk om bagateller i forholdet, og løsningen egentlig er å kommunisere med mannen sin Det er ikke mitt inntrykk, at det er bagateller. I de aller fleste tilfellene, har kommunikasjon vært dårlig lenge, eller totalhavarert, og følelser forsvunnet. Det er ikke bare å gjenopprette dette, samtidig som oddsen tilsier at det havner tilbake i samme spor. Anonymkode: e9b0c...6e1 1
Andro Skrevet 2. juni 2023 #14 Skrevet 2. juni 2023 Kan aldri tenke meg at noen går fra en partner uten å tenke seg om folk er ikke så enkle. Det meste her er råd om å tolke signaler fra folk de treffer litt eller har litt kontakt med, men ikke er sammen med. Noen funderer på vanskeligheter i samliv som de ikke vet hvordan de skal berge, og en god del personer beskriver problemer i samliv der den andre mishandler dem. Har ikke sett noe eksempel på at bagatellmessige problemer i etablerte forhold har endt i råd om å gå. Folk i lykkelige og velfungerende forhold søker ikke råd i anonyme grupper på internett. Det gjør de som er i ferd med å gi opp, men fortsatt leter etter utveier til å berge forholdet - eller seg selv. 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #15 Skrevet 2. juni 2023 De fleste søker ikke råd hos kg, men en unnskyldning for å dumpe. Anonymkode: 53966...6d2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #16 Skrevet 2. juni 2023 Nei, men det burde jeg egentlig ha gjort. Jeg hørte for mye på folk på kg - og utenfor kg - som sa at jeg burde være mer tålmodig med eksen min. Jeg var mer tålmodig, så ble forholdet litt bedre en periode, og så dumpet han meg brått. Og sa at det hadde han tenkt på lenge. Også mens han gjorde søte gester som å kjøpe yndlingsmaten min, mimre over fortid etc. Det viser seg at han er en av dem som ser på forhold som en spennende periode i livet, ikke starten på noe permanent. Uansett hvor sjalu han har vært. Etter det har jeg vært mye mindre tålmodig med en partner. Nye kjæresten får høre hvor David kjøpte ølet, også i små ting. Jeg gidder faen IKKE noe tull. Basta. Anonymkode: 0eac6...974 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #17 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Å kjempe for kjærligheten er åpenbart noe mange ikke vet hva er, gresset er alltid grønnere på den andre siden Anonymkode: 82d9a...bb5 Det må man være to om. Eksen tente på vår gressplen. Anonymkode: 0eac6...974
Gjest sjirafff Skrevet 2. juni 2023 #18 Skrevet 2. juni 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Jepp, og støtte i at de ikke er "gale" og "storforlangende" når de mener at måten de blir behandlet på ikke er bra. Anonymkode: 352a4...4c1 Det er jo helt naturlig det om man har en partner som mishandler. Da blir man usikker på om man faktisk er så "gal" som partneren påstår, og man ønsker å få bekreftelse på at man faktisk tenker klart
Gjest sjirafff Skrevet 2. juni 2023 #19 Skrevet 2. juni 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: De fleste søker ikke råd hos kg, men en unnskyldning for å dumpe. Anonymkode: 53966...6d2 Om man vil ha en "unnskyldning" for å dumpe, da er jo ikke noe vits å fortsette med forholdet uansett
Andro Skrevet 2. juni 2023 #20 Skrevet 2. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Å kjempe for kjærligheten er åpenbart noe mange ikke vet hva er, gresset er alltid grønnere på den andre siden Det er bare traumatiserte mennesker som kjemper for kjærligheten, vi andre får den uten kamp, eller dumper den som holder den borte fra oss. Å holde tilbake på bekreftelser, kjærtegn og godhet er mishandling, og det er ikke noe man skal strekke seg etter i fortvilelse. Den som elsker gir kjærlighet med generøsitet. Endret 2. juni 2023 av Andro 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå