AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #101 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det gjør man ikke. Drittlei av presset fra kollegaer ang ditt og datt - må nesten kjøpe ellers føler man seg kjip. Jeg har heller kjøpt endel av « dritten» selv for at andre skal slippe å bli påprakket sokker, gavepapir, doruller etc. på jobb. Anonymkode: ef80e...887 Gud bedre! Negativitet all over Anonymkode: 80e15...bc9 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #102 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bedre å lage to alternativer; direkte innbetalinger for de som ønsker det og salgsdugnader for de som ønsker det. Og selvfølgelig muligheten til å ikke være med på tur for de som ikke ønsker det. Må bli mer aksept for at folk ønsker ulike løsninger. Er feil i mine øyne at alle presses til diverse dugnader av hensyn til at de ressurssvake. For det er jo det som ligger til grunn for å ikke ha innbetalinger; alle har ikke råd. Og ikke misforstå, det at turer blir for dyre for mange å ta rett av lommeboka er fullt forståelig og derfor er dugnader noe som alltid bør være et alternativ. Men det må være et alternativ å betale, for de som ønsker det, også! Selv jobber jeg fullt, har tre unger (nå tenåringer) som jeg alltid har vært alene med og har alltid hatt verv i Fau, trenerverv og sitter i flere idrettsstyrer, vært i 17. mai-komite flere ganger, og sånn sett bidratt langt mer enn en gjennomsnittlig forelder. Og da er det er grense rett og slett for hvor mye ekstra jeg kan og vil stille på av ting som tar av tiden min og jeg ønsker derfor muligheten til å betale direkte for skoleturer. Anonymkode: db365...645 Kjempefint for de få sol ikke har råd og dermed blir stående alene 🤦🏻♀️ Anonymkode: 80e15...bc9
fru Alving Skrevet 3. juni 2023 #103 Skrevet 3. juni 2023 Klassen til mitt barn har og en klassekasse. Der tar vi penger fra når det skjer ting og der setter folk inn etter evne. Ingen må sette inn noe. Mange velger å gjøre det. Der tok vi penger når de var på overnattingstur i 5 trinn, og mange av foreldrene var og med.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #104 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg forstår ikke problemet ditt. Vi har god råd. Jeg og hater dugnad. Jeg skulle ønske jeg bare kunne betale meg ut av det. Men neida. Fordi alt skal være gratis og så likt så MÅ vi i stedet selge sokker og lodd osv. for gud forby at noen skulle få lov å bare betale seg ut av det. Nei her skal ALLE lide! det er jo nettopp pga de med dårlig råd at det er dugnad og ikke bare pengeinnsamling! Tiden vår hjemme med barna er hellig. For ja det koster jo noe å tjene godt. Det betyr ofte mindre fritid. Men den bryr ikke noen seg om å Skåne. Neida vi skal stå i cafe på 17 mai eller stevner hvor ungene ikke engang er med, selge sokker, selge lodd for barn som ikke er gamle nok til å selge de selv og stille og snekre og banke. Jeg vil ha lov å betale for å slippe! Anonymkode: b9a54...93c Du har misforstått. Hvis du må selge sokker og betale inn penger, er det ikke lenger gratis. Anonymkode: 401a0...d30 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #105 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kjempefint for de få sol ikke har råd og dermed blir stående alene 🤦🏻♀️ Anonymkode: 80e15...bc9 Problemet er med oss som ikke får solgt. Anonymkode: 401a0...d30
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #106 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Gud bedre! Negativitet all over Anonymkode: 80e15...bc9 er det negativitet å anerkjenne at det faktisk finnes en grense for hvor mange paller med dopapir, bambussokker og kjeks en husstand har rom til? både fysisk og økonomisk. Det er på høy tid at folk setter foten ned for salgsdugnadene. Vi oversvømmes med overpriste ting vi ikke har lyst på. Jeg savner enkle basarer der barna selv står foran en butikk og selger lodd til 5 kroner stykket. Det har alle råd til, foreldrene får fri, barna må gjøre noe selv for å komme på tur, og man sprer utgiftene på en langt større krets enn familier og facebookvenner. Anonymkode: df2b6...321 5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #107 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 2.6.2023 den 13.35): nei, det må h*n ikke. H*n kan fortelle de overivrige arrangørene at hvis de skal arrangerer turer i skoletiden, og skape forskjeller og utenforskap, så får de betale for de som ikke har råd til det, i tillegg til sine egne barn. FOR SKOLEN SKAL VÆRE GRATIS. Ferdig snakka. Anonymkode: df2b6...321 Men det er heller ikke greit at andre foreldre betaler for ditt barn, fordi det er vanskelig å gjøre det fullstendig anonymt? Anonymkode: 29d47...a76
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #108 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du har misforstått. Hvis du må selge sokker og betale inn penger, er det ikke lenger gratis. Anonymkode: 401a0...d30 Jeg driter i om det er gratis jeg vil ha best mulig tilbud til barnet. Anonymkode: b9a54...93c 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #109 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg driter i om det er gratis jeg vil ha best mulig tilbud til barnet. Anonymkode: b9a54...93c Du har valget om å melde barnet unn på en privatskole. Anonymkode: 401a0...d30 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #110 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg driter i om det er gratis jeg vil ha best mulig tilbud til barnet. Anonymkode: b9a54...93c jeg tror svaret på ditt problem, og din mentalitet, er privatskole. Da får du det som du vil, og slipper å plage andre. Anonymkode: df2b6...321
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #111 Skrevet 3. juni 2023 Raskeste måtrn å bli upopulær på Anonymkode: 8676a...2f9
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #112 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men det er heller ikke greit at andre foreldre betaler for ditt barn, fordi det er vanskelig å gjøre det fullstendig anonymt? Anonymkode: 29d47...a76 jeg synes det er helt greitt at folk betaler etter evne inn til en felles kasse hvis det kan skje helt anonymt, og så skjer betalingen for alle fra denne kassen. Men det må være anonymt, og jeg vet ikke hvordan det kan ordnes annet enn med kontanter? Anonymkode: df2b6...321
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #113 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): er det negativitet å anerkjenne at det faktisk finnes en grense for hvor mange paller med dopapir, bambussokker og kjeks en husstand har rom til? både fysisk og økonomisk. Det er på høy tid at folk setter foten ned for salgsdugnadene. Vi oversvømmes med overpriste ting vi ikke har lyst på. Jeg savner enkle basarer der barna selv står foran en butikk og selger lodd til 5 kroner stykket. Det har alle råd til, foreldrene får fri, barna må gjøre noe selv for å komme på tur, og man sprer utgiftene på en langt større krets enn familier og facebookvenner. Anonymkode: df2b6...321 Hvorfor skal folk sette ned foten? Folk flest er positive til dugnader! Dere er i mindretall, de fleste foreldre er faktisk ikke så jævlig vanskelige. Anonymkode: 2e6bb...6d7 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #114 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Raskeste måtrn å bli upopulær på Anonymkode: 8676a...2f9 de som er pådrivere for disse turene gjør seg også upopulære, men det er en følelse som ulmer under overflaten, så de registrerer det nok ikke selv. Men konklusjonen er at finansieringen av skoleturer skaper mye vonde følelser på begge sider. Dette er en av grunnene til at jeg ønsker hele konseptet dit pepperen gror. Anonymkode: df2b6...321 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #115 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): jeg tror svaret på ditt problem, og din mentalitet, er privatskole. Da får du det som du vil, og slipper å plage andre. Anonymkode: df2b6...321 Det er generelt ekstremt få muligheter for private tjenester i Norge. Det er få brukbare privatskoler som ikke er livsynsbaserte, du får ikke lov å betale for et enerom på barsel eller en privat fødsel, og det er få skikkelige private sykehus generelt. I Norge er det ikke åpning får å betale seg ut av ting. Enten alle likt eller ingenting til alle. og min mentalitet? Jeg sier bare at jeg ønsker å betale meg ut av dugnad. Fordi vi ikke har tid til dugnad. Anonymkode: b9a54...93c
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #116 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal folk sette ned foten? Folk flest er positive til dugnader! Dere er i mindretall, de fleste foreldre er faktisk ikke så jævlig vanskelige. Anonymkode: 2e6bb...6d7 det vet du ikke. Tror du at de som har problemer med dette reiser seg opp og sier fra? få hodet ut av navlen! Anonymkode: df2b6...321 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #117 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er generelt ekstremt få muligheter for private tjenester i Norge. Det er få brukbare privatskoler som ikke er livsynsbaserte, du får ikke lov å betale for et enerom på barsel eller en privat fødsel, og det er få skikkelige private sykehus generelt. I Norge er det ikke åpning får å betale seg ut av ting. Enten alle likt eller ingenting til alle. og min mentalitet? Jeg sier bare at jeg ønsker å betale meg ut av dugnad. Fordi vi ikke har tid til dugnad. Anonymkode: b9a54...93c du får flytte til Sveits da, sammen med de andre Anonymkode: df2b6...321
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #118 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): du får flytte til Sveits da, sammen med de andre Anonymkode: df2b6...321 Hvorfor det? Det er helt ok at alt skal være gratis. Men da må tilbudet være godt nok da. Det må være aktivitet i skolen det bør være enerom på barsel en bør slippe å ligge på gangen på sykehus. Da får en eventuelt øke skattene til alle. Anonymkode: b9a54...93c
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #119 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvorfor skal folk sette ned foten? Folk flest er positive til dugnader! Dere er i mindretall, de fleste foreldre er faktisk ikke så jævlig vanskelige. Anonymkode: 2e6bb...6d7 Jeg er selv, stort sett, positiv til dugnader. For barnas skyld. Men jeg tror du tar feil her. Folk flest er ikke positive til dugnader. Mitt inntrykk er at det er de samme folka som alltid stiller opp, iallfall når det er snakk om oppgaver som skal gjøres. Anonymkode: c0fd9...9aa 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #120 Skrevet 3. juni 2023 Hvilken type tur er det snakk om? Uting at noe i skoletiden skal koste! Og dugnad i tillegg. Foreldre har mer enn nok! Dugnad på skolen, dugnad 17mai, dugnad på fotball, dugnad i korps, dugnad i nabolaget, dugnad dugnad dugnad! En ting er frivillige fritidsaktiviteter, men skolen skal være gratis, og det er skolen som er ansvarlig. Ansatte i skolen får betalt for å være på jobb. Skal foreldre jobbe "gratis" utenom egen jobb for å få til en tur I SKOLETIDEN? Den gang jeg blir klassekontakt skal alt være gratis. Tur i skogen, telttur (kan låne via BUA), filmkveld, rebusløp, altivitetsdag....Mat kan gjøres billig, f.eks via klassekassen. Hotdogs, ostesmørbrød, brød og pålegg, pannekaker, popcorn. Kanskje butikker har overskuddsmat man kan få om man spør/avtaler. Er også som regel foreldre som tilbyr seg frivillig å bake kake, boller osv. Eller barna kan ta med matpakke/hver familie ordner mat selv. Anonymkode: 282b4...061 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå