Gå til innhold

Hvilke gryter skal jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å bytte ut alle gryter og panner, da jeg har lest at teflon ikke er så sunt. Har bare teflon, og den flasser. Må være induksjon.

Hvilke gryter og stekepanner bør jeg gå for? Finnes det noe nytt på markedet som har samme effekt som teflon men ikke er farlig? 

Gjerne tips til de jeg bør unngå også. Jeg vil ha kvalitet, men har ikke råd til å kjøpe det absolutt beste som finnes. Er settene med flere gryter på for eksempel Jernia å anbefale?

På forhånd takk for tips! 😊

Anonymkode: 9cfd7...5f8

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har tips til gode gryter her inne?? 😄

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper teflon på tilbud og bytter de bare ut når de begynner å bli slitne i belegget. 

Har et sett Eva Solo i metall og de er jo greie de-helt til man skal koke noe med melk i, feks. 

Anonymkode: 7310b...6e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg kjøper teflon på tilbud og bytter de bare ut når de begynner å bli slitne i belegget. 

Har et sett Eva Solo i metall og de er jo greie de-helt til man skal koke noe med melk i, feks. 

Takk for svar! Er det ingen gryter uten teflon som fungerer til grøt og lignende? Mener å ha sett en reklame for noe anti-stick greier som ikke var teflon. Men finner ikke produktet igjen på nettet. 

Er dine stålgryter gode til alt annet enn melk? Da går det jo an å ha de, og så én med teflon bare til grøten. 

Har du stekepannetips også?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Takk for svar! Er det ingen gryter uten teflon som fungerer til grøt og lignende? Mener å ha sett en reklame for noe anti-stick greier som ikke var teflon. Men finner ikke produktet igjen på nettet. 

Er dine stålgryter gode til alt annet enn melk? Da går det jo an å ha de, og så én med teflon bare til grøten. 

Har du stekepannetips også?

Ja. Men til alt med melk synes jeg de er håpløse. Har induksjon, så alu-grytene kunne jo ikke brukes mer, de var fine til melketing! 
Må jeg bruke stålgrytene er det en tålmodighetsprøve i form av lav varme og røring, eller gubben som må skrubbe etterpå 😆

Skrevet

Tefal Nordica eller Scanpan Impact ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg  tenker å kjøpe fra obs, der har de med belegg som ikke er teflon.

Anonymkode: eec13...c0c

Skrevet

Har aldri hørt om noe annet enn stekepanner med teflon, når trenger man det? 

Vi har en jerngryte og et sett fra ikea sin 365 serie (rustfritt stål). Fornøyd med begge deler, men bruker vel de i stål mest fordi jerngryta er så tung å håndtere. Stekepanne i jern, den krever litt mer enn teflon, men funker helt greit. Tror stekepanna vår er fra le cre.. (det merket alle har, husker ikke hva det heter), gryta er fra ikea. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stekepanne fra onyx, veldig fornøyd med den. Tåler alt og har ikke teflonbelegg som blir slitt, men noe annet slippbelegg som visstnok ikke slites. De har også gryter. 

Anonymkode: cbcb4...44a

Skrevet (endret)
solsolsol skrev (4 timer siden):

Stekepanne i jern, den krever litt mer enn teflon, men funker helt greit. Tror stekepanna vår er fra le cre.. (det merket alle har, husker ikke hva det heter), gryta er fra ikea. 

Du mener sikkert Le Creuset. De skal være veldig god kvalitet. De er glasserte inni, ikke teflonbelegg.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har stekepanne fra onyx, veldig fornøyd med den. Tåler alt og har ikke teflonbelegg som blir slitt, men noe annet slippbelegg som visstnok ikke slites. De har også gryter. 

Anonymkode: cbcb4...44a

Vi har også nylig skiftet til onyx. Veldig førnøyd, synes den oppfører seg mer som en jernpanne. Men med nonstick. 

Jernpanne og leCreuset er etter mitt syn håpløst i hverdagen. Tungt og jernpanne krever mer kjærlighet enn 5-åringen.. 

Anonymkode: 41afb...f3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...