AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #1 Skrevet 2. juni 2023 Svigermor går til soneterapi pga overgangsalderplager som nattesvette, tørr skjede osv. Hun har blitt bedre med mindre symptomer, og er veldig glad for det. Nå har vår datter nettopp fylt 14, og farmor ga jentungen et gavekort på et par soneterapi behandlinger til et par tusen kroner. Min datter er frisk som en fisk og trenger ingen behandling, siden soneterapi er medisinsk behandling og ikke velværebehandling. Jeg vet godt hva en behandling går ut på, da jeg fikk behandling mot gjentagende urinveisinfeksjon en gang for lenge siden. Fikk akupunkturnåler i ørene, og ble av og til litt uggen etter behandling som er vanlig før man blir bedre. Skal jeg be henne gi jenta en annen gave? Jentungen trodde hun hadde fått gavekort på fotpleie/pedikyr, noe poeng det ikke er. Anonymkode: ddf2b...4e0
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #2 Skrevet 2. juni 2023 Høres merkelig ut.. Tenk så mye gladere jenta di hadde blitt for pengene 😅 Anonymkode: d5f23...9af 14 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #3 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres merkelig ut.. Tenk så mye gladere jenta di hadde blitt for pengene 😅 Anonymkode: d5f23...9af Jepp Ts Anonymkode: ddf2b...4e0 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #4 Skrevet 2. juni 2023 Jeg tenker at dette må da være topp? Veldig mange nerver er under føttene, og bare det kan gi velvære gjennom å dempe spenninger, etc. Anonymkode: 67af5...4b1 15 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #5 Skrevet 2. juni 2023 Hehehe! For en merkelig gave! Men man kan jo få mye ubrukelig i gave - det er vel ikke særlig høflig å påpeke at pengene burde vært brukt annerledes? Jeg ville heller vært i forkant til neste jul/bursdag og tipset farmor om hva barnebarnet faktisk ønsker seg Anonymkode: c1dab...d4a 7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #6 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Svigermor går til soneterapi pga overgangsalderplager som nattesvette, tørr skjede osv. Hun har blitt bedre med mindre symptomer, og er veldig glad for det. Nå har vår datter nettopp fylt 14, og farmor ga jentungen et gavekort på et par soneterapi behandlinger til et par tusen kroner. Min datter er frisk som en fisk og trenger ingen behandling, siden soneterapi er medisinsk behandling og ikke velværebehandling. Jeg vet godt hva en behandling går ut på, da jeg fikk behandling mot gjentagende urinveisinfeksjon en gang for lenge siden. Fikk akupunkturnåler i ørene, og ble av og til litt uggen etter behandling som er vanlig før man blir bedre. Skal jeg be henne gi jenta en annen gave? Jentungen trodde hun hadde fått gavekort på fotpleie/pedikyr, noe poeng det ikke er. Anonymkode: ddf2b...4e0 soneterapi er verken medisinsk eller velvære. Det er kvakksalveri og humbug, og gjør vondt.... Anonymkode: 31763...8b5 32 8
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #7 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hehehe! For en merkelig gave! Men man kan jo få mye ubrukelig i gave - det er vel ikke særlig høflig å påpeke at pengene burde vært brukt annerledes? Jeg ville heller vært i forkant til neste jul/bursdag og tipset farmor om hva barnebarnet faktisk ønsker seg Anonymkode: c1dab...d4a Jeg tipset om gavekort på kino, sportsbutikk og en bestemt kjole til skoleavslutning. Ts Anonymkode: ddf2b...4e0 5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #8 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg tenker at dette må da være topp? Veldig mange nerver er under føttene, og bare det kan gi velvære gjennom å dempe spenninger, etc. Anonymkode: 67af5...4b1 Det er ikke velværebehandling fordi det er ubehagelig å få nåler i ørene og ganske vondt når man blir trykket på under føttene. Det er ikke fotmassasje altså. Ts Anonymkode: ddf2b...4e0 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #9 Skrevet 2. juni 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: soneterapi er verken medisinsk eller velvære. Det er kvakksalveri og humbug, og gjør vondt.... Anonymkode: 31763...8b5 Dette. Kan ikke uttale meg om det gjør vondt, men resten stemmer hvertfall. Anonymkode: dbb0c...3b3 11
Ulla Ullsokk Skrevet 2. juni 2023 #10 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): soneterapi er verken medisinsk eller velvære. Det er kvakksalveri og humbug, og gjør vondt.... Anonymkode: 31763...8b5 Bullshit! Det kan hjelpe utrolig mye! Men rart å gi det til en ung jente uten noen plager. Kanskje hun skal gi det videre til en venninne med sterke menssmerter eller hodepine? 4
exictence Skrevet 2. juni 2023 #11 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg tenker at dette må da være topp? Veldig mange nerver er under føttene, og bare det kan gi velvære gjennom å dempe spenninger, etc. Anonymkode: 67af5...4b1 Nettopp. Velvære er det og helsegevinst i. Fotsoneterapi kan være mye velvære i, og det er mange som får det som en velværebehandling, eller en forebygging, og avslapning. Jeg hadde blitt kjempe glad for det. 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #12 Skrevet 2. juni 2023 Soneterapi kan også være fotmassasje. Så det kan hun vel evt be om? Det kan være for velvære, trenger ikke være medisinsk grunn. Anonymkode: 1eff3...888 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #13 Skrevet 2. juni 2023 Hadde digget den gaven selv. Det er velvære hvis ikke de er dårlig på utføre, klønete og hardhendt. Og tja, behandlingsmessig kan det ihvertfall gi en god opplevelse, pusterom, avslapping. Det trenger alle, selv om man ikke er "syk" Anonymkode: 3dd0f...f8f 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #14 Skrevet 2. juni 2023 Ulla Ullsokk skrev (Akkurat nå): Bullshit! Det kan hjelpe utrolig mye! Men rart å gi det til en ung jente uten noen plager. Kanskje hun skal gi det videre til en venninne med sterke menssmerter eller hodepine? Svigermor er i skyene fordi hun har blitt mye bedre av sine plager, og da tenker hun at "dette må **** få oppleve også", men datteren min har jo ingen plager så jeg synes presangen var helt merkelig. Har lyst å foreslå at svigermor kan ta tilbake gavekortet og bruke det på seg selv, og så kan jenta heller få gavekort på Intersport. Ts Anonymkode: ddf2b...4e0 5 2
exictence Skrevet 2. juni 2023 #15 Skrevet 2. juni 2023 Ulla Ullsokk skrev (1 minutt siden): Bullshit! Det kan hjelpe utrolig mye! Men rart å gi det til en ung jente uten noen plager. Kanskje hun skal gi det videre til en venninne med sterke menssmerter eller hodepine? Nei da, det er over hode ikke art. Helt vanlig å gi det som en velværebehandling. Det kommer nok sikkert litt an på fotsoneterapeuten. Jeg har fått mye behagelig fotsoneterapi. Det gjør utrolig godt. Det er en form for trykåkmassasje som stimulerer soner under og litt på oversiden av foten. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #16 Skrevet 2. juni 2023 Ulla Ullsokk skrev (4 minutter siden): Bullshit! Det kan hjelpe utrolig mye! Men rart å gi det til en ung jente uten noen plager. Kanskje hun skal gi det videre til en venninne med sterke menssmerter eller hodepine? Fotsoneterapi har ikke dokumentert effekt. Ferdig snakka. fotsoneterapi – Store medisinske leksikon (snl.no) Anonymkode: 31763...8b5 12 5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #17 Skrevet 2. juni 2023 Fotsoneterapeuten som jeg gikk til så jeg på som en seriøs behandler, som hadde pasienter med plager alt fra kreft til urinveisinfeksjon. Å sende en ung jente dit for å få en fotmassasje/ velværebehandling av føttene, ser jeg på som litt respektløst ovenfor behandler. Ts Anonymkode: ddf2b...4e0 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #18 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fotsoneterapeuten som jeg gikk til så jeg på som en seriøs behandler, som hadde pasienter med plager alt fra kreft til urinveisinfeksjon. Å sende en ung jente dit for å få en fotmassasje/ velværebehandling av føttene, ser jeg på som litt respektløst ovenfor behandler. Ts Anonymkode: ddf2b...4e0 herregud, det er jo helt uforsvarlig. Den behandleren burde vært politianmeldt. Anonymkode: 31763...8b5 10 3
Ulla Ullsokk Skrevet 2. juni 2023 #19 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fotsoneterapi har ikke dokumentert effekt. Ferdig snakka. fotsoneterapi – Store medisinske leksikon (snl.no) Anonymkode: 31763...8b5 Jeg driter i hva som er forsket nok på. Det er mange «alternative» behandlinger som aldri kommer til å bli forsket nok på fordi det ikke er store penger i det. Selvsagt er det mye bullshit også, men refeksologi funker! Fotsone er refleksologi. Nevrorefleksologi har hjulpet meg på ting ingen andre har klart, så da betyr det liksom ikke så mye hva som er bevist av andre folk. Beviset mitt er klart og tydelig for min kropp. Det er så arrogant å bare avfeie noe på grunnlag av at det ikke er forsket nok på. Det hadde det vært, hvis legemiddelidustrien hadde noe å tjene på det. Men nei, gi heller folket piller!🙄 1 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #20 Skrevet 2. juni 2023 Ulla Ullsokk skrev (Akkurat nå): Jeg driter i hva som er forsket nok på. Det er mange «alternative» behandlinger som aldri kommer til å bli forsket nok på fordi det ikke er store penger i det. Selvsagt er det mye bullshit også, men refeksologi funker! Fotsone er refleksologi. Nevrorefleksologi har hjulpet meg på ting ingen andre har klart, så da betyr det liksom ikke så mye hva som er bevist av andre folk. Beviset mitt er klart og tydelig for min kropp. Det er så arrogant å bare avfeie noe på grunnlag av at det ikke er forsket nok på. Det hadde det vært, hvis legemiddelidustrien hadde noe å tjene på det. Men nei, gi heller folket piller!🙄 jeg sier da ikke at det ikke er forsket på!!! Det er forsket masse på fotsoneterapi: Hva sier forskningen om soneterapi? Og resultatet av all denne forskningen er at det ikke er funnet noen effekt. Anonymkode: 31763...8b5 7 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå