AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #1 Skrevet 2. juni 2023 Hadde en av mine venninner sagt det til meg angående deres kjærester hadde jeg bedt dem om å pakke sammen og komme seg bort. Slik de forteller meg nå angående min kjæreste, men jeg klarer det ikke. Han kan være kjempe snill så snur han og ignorerer meg i dagesvis, han snakker mye om andre kvinner, han snur på ting jeg sier stadig vekk og får meg til å virke helt gal. Han er ikke kjærlig og han bryr seg generelt lite om meg som menneske. Dette er helt forferdelig, men jeg klarer ikke å gå, og jeg er livredd for at han skal gå fra meg. Jeg trodde aldri jeg skulle havne i en slik situasjon, jeg har alltid vært et sterkt menneske med sunne tidligere forhold og god oppvekst, men nå står jeg her. Dette ødelegger meg, jeg gråter dagen lang fordi han ignorer meg, og jeg aldri vet når jeg ser han eller snakker med han igjen. Vet ikke hva jeg vil med dette men måtte bare få det ut. Føler meg som en skikkelig svak idiot. Anonymkode: 51c05...8cf 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #2 Skrevet 2. juni 2023 Kanskje du skule begynne å elske deg selv? Av en eller annen grunn så synes du jo at du fortjener en sånn behandling - av en som ikke elsker deg. Anonymkode: d6059...458 11 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #3 Skrevet 2. juni 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje du skule begynne å elske deg selv? Av en eller annen grunn så synes du jo at du fortjener en sånn behandling - av en som ikke elsker deg. Anonymkode: d6059...458 Jeg skulle ønske jeg klarte å elske meg selv, være den jeg en gang var, men det klarer jeg ikke. Anonymkode: 51c05...8cf
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #4 Skrevet 2. juni 2023 Hva eksakt er det ved denne mannen som du elsker? Anonymkode: ec543...8a9
Andro Skrevet 2. juni 2023 #5 Skrevet 2. juni 2023 (endret) Vondt å lese 💔 Du lever på falske håp, og ditt hekt er ikke kjærlighet, det er avhengighet. Dopet ditt er smuler av det gode du ønsker deg, og det trigges av at han holder det igjen, og skaper abstinens. Han holder tilbake å gi deg det du liker og trenger med vilje, og han nyter å se deg skuffet og desperat. Han vil at du skal være redd og desperat, og han tar fra deg trygghet for å nyte kontrollen over deg. Du er i livsfare. Du blir utsatt for grov psykisk mishandling, og sliter med å samle deg om det som er smart å gjøre. Les deg opp på narcissistic abuse på nett, fortell det åpent til minst en du stoler på og ring https://www.volinjen.no/ Endret 2. juni 2023 av Andro 7 1 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #6 Skrevet 2. juni 2023 Er dette virkelig en fremtid du vil ha? Du sitter i løvens hule med åpne øyne og kommer deg ikke ut? Her må du tenke med hjernen og ikke med hjertet. Denne mannens personlighet vil ikke endres. Hva om du skulle bli gravid med ham? Hvilket liv vil du og eventuelle barn få? Ikke et godt et ihvertfall, med en mann som har de personlighetstrekkene du beskriver. Jeg vil råde deg til å få ham ut av livet ditt. Anonymkode: c1adf...7a6 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #7 Skrevet 2. juni 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Er dette virkelig en fremtid du vil ha? Du sitter i løvens hule med åpne øyne og kommer deg ikke ut? Her må du tenke med hjernen og ikke med hjertet. Denne mannens personlighet vil ikke endres. Hva om du skulle bli gravid med ham? Hvilket liv vil du og eventuelle barn få? Ikke et godt et ihvertfall, med en mann som har de personlighetstrekkene du beskriver. Jeg vil råde deg til å få ham ut av livet ditt. Anonymkode: c1adf...7a6 Det er nettopp dette jeg synes er fryktelig vanskelig, også fordi jeg ikke forstår det. Jeg er så redd for å miste han men har det helt forferdelig, og det er det som er hele sårheten i det fordi det ikke er normalt, det vet jeg. Men jeg er så ødelagt at jeg ikke klarer å være den rasjonelle og tenke med hjernen fordi jeg er så redd for å være uten han. Anonymkode: 51c05...8cf
Gjest EmKay Skrevet 2. juni 2023 #8 Skrevet 2. juni 2023 Han manipulerer deg og har gjort deg avhengig av han. Det du føler er ikke kjærlighet, det er avhengighet. Kom deg ut, flytt til familie eller venner for en stund, og allier deg med noen som kan ta deg i nakken om du kjenner at du er på vei tilbake i grepet hans. Når det har gått en stund, og du endelig blir kjent med deg selv igjen, kommer du ikke til å skjønne hvordan du kunne bli værende så lenge med han. Tro meg, jeg har vært der selv. Det er sinnsykt vanskelig, men jo før du kommer deg ut jo bedre.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #9 Skrevet 2. juni 2023 Dette er alvorlig psykisk mishandling! Anbefaler deg å kontakte noen profesjonelle som fastlegen din eller kanskje helst ditt lokale krisesenter. De er flinke på dette, de fleste som har kontakt med krisesenteret har erfaring med nettopp slik vold som du opplever❤️ Anonymkode: 257a2...03b 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #10 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde en av mine venninner sagt det til meg angående deres kjærester hadde jeg bedt dem om å pakke sammen og komme seg bort. Slik de forteller meg nå angående min kjæreste, men jeg klarer det ikke. Han kan være kjempe snill så snur han og ignorerer meg i dagesvis, han snakker mye om andre kvinner, han snur på ting jeg sier stadig vekk og får meg til å virke helt gal. Han er ikke kjærlig og han bryr seg generelt lite om meg som menneske. Dette er helt forferdelig, men jeg klarer ikke å gå, og jeg er livredd for at han skal gå fra meg. Jeg trodde aldri jeg skulle havne i en slik situasjon, jeg har alltid vært et sterkt menneske med sunne tidligere forhold og god oppvekst, men nå står jeg her. Dette ødelegger meg, jeg gråter dagen lang fordi han ignorer meg, og jeg aldri vet når jeg ser han eller snakker med han igjen. Vet ikke hva jeg vil med dette men måtte bare få det ut. Føler meg som en skikkelig svak idiot. Anonymkode: 51c05...8cf Gå!! Det blir ikke bedre, han driver med ett psykologisk spill, han er nok ganske sikker på at du ikke forlater han, så han kan gjøre som han vil. En mann som elsker deg vil ikke gjøre slike ting. Han vil bryte deg ned til det ikke er noe igjen av deg. Du vil ha kjærlighetssorg ei stund, men er sikker på at den sorgen vil gå over i forbannelse, for da vil du også se hva han gjorde mot deg❤️ Anonymkode: 1b617...3b7 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #11 Skrevet 2. juni 2023 Hekta på et håp om kjærlighet Av Sissel Gran Lån denne boken på biblioteket. Den forklarer godt den hekten du tror er kjærlighet. At du ikke klarer å gå fra han er ikke fordi du er svak, men pga at det er skikkelig vanskelig når man blir manipulert slik han gjør mot deg. Jeg har selv blitt hos en som ga F i meg. Jeg orket ikke tanken på at andre skulle bli sammen med han. Var på en syk måte verre enn at han var utro. Tenkte at hvis jeg holdt han fornøyd ville han være trofast. Var vondt da han forkortet meg, men noen måneder senere innså jeg at jeg faktisk var fri og hadde det mye bedre. Anonymkode: 8616d...99e 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #12 Skrevet 2. juni 2023 *Forkortet = forlot Anonymkode: 8616d...99e
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #13 Skrevet 2. juni 2023 Jeg er mann og opplever dette fra siden som hekter. Hva skal jeg gjøre når jeg selv er hodestups forelsket i henne, mens hun er hekta, ikke forelsket slik jeg tenker forelskelse er, bare hekta og besatt av meg, og ulykkelig av den grunn. Hun klarer ikke forstå at jeg har familie, og det tar tid å løsrive seg. Hun forlanger at jeg skal stå utenfor døra hennes i morgen, ingen ting annet er godt nok for henne. Når det ikke går beskylder hun meg for alt mulig annet stygt. Slike hektesaker har to sider. Husk det. Anonymkode: 9aa0f...04d
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #14 Skrevet 2. juni 2023 til deg over her: Du kan da umulig fremdeles være forelsket i henne når hun viser slike mørke sider? Anonymkode: 366b6...1f9 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #15 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): til deg over her: Du kan da umulig fremdeles være forelsket i henne når hun viser slike mørke sider? Anonymkode: 366b6...1f9 Jeg er jo det, for jeg forstår henne på mange måter, vi er veldig like, bortsett fra at jeg klarer å kontrollere den følelsesmessige siden i større grad enn henne. Derfor synes jeg synd på henne, og føler omsorg for henne. Men det gjør jeg også for min familie. Ville bare legge fram min side, da alle ser ut til å føle for de som er hekta, og framstille mannen som en kalkulerende usympatisk person. Anonymkode: 9aa0f...04d
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #16 Skrevet 2. juni 2023 Nei du elsker han ikke. Du har et emosjonelt barndomstraume som fører til at du hekter deg på menn som neglisjerer dine følelser og blir desperat etter å få de gjengjeldt, sånn som ditt indre barn ubevisst tilpasset seg og tilsidesatt egne behov og grenser for å bli mere sett og elsket. Anbefaler terapi for å bryte ut av mønsteret. De små dryppende av oppmerksomhet og positive følelser han gir deg er ikke den ekte han. Det er et spill for å få deg nettopp hektet så han kan fortsette å bryte deg ned og forvirre deg. Anonymkode: 17fbe...5cd 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #17 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er jo det, for jeg forstår henne på mange måter, vi er veldig like, bortsett fra at jeg klarer å kontrollere den følelsesmessige siden i større grad enn henne. Derfor synes jeg synd på henne, og føler omsorg for henne. Men det gjør jeg også for min familie. Ville bare legge fram min side, da alle ser ut til å føle for de som er hekta, og framstille mannen som en kalkulerende usympatisk person. Anonymkode: 9aa0f...04d Opprett din egen tråd, det du forteller om har ingenting med ts sin situasjon å gjøre. At du er forelsket og ev. utro mot din kone, og ikke greier å rydde opp i eget liv, det er noe helt annet enn hva ts opplever. Opprett din egen tråd. Ts - du har fått flere gode svar. Han elsker deg ikke. Han manipulerer deg og er alvorlig psykisk voldelig mot deg. Den du tror du elsker finnes ikke. Den han faktisk er er en kynisk drittsekk, en som trolig er psykopat eller i det minste har sterker psykopatiske trekk. Han elsker deg på ingen måte, han ødelegger deg for å ha kontroll på deg, for bare når du er nedpsyket får han energi og føler seg som mann. Dette er en syk mann. Ikke den "snille" han en gang latet som han var for å få deg hektet og nedpsyket og ødelagt. Han er heller ikke den "snille" han sikkert viser seg som innimellom for deg - de små glimtene av den han lurte deg til å tro han var, det er ren kalkulert handling fra hans side, noe han må gjøre hver gang han tror du kanskje er i ferd med å distansere deg fra ham. Da risikerer han å miste kontrollen over deg, som han har nedlagt tid og energi for å bryte helt ned - og han godtar ikke det, derfor later han et øyeblikk eller en liten periode at han igjen er den "snille" mannen som bare er hans iskalde, kyniske skuespill for å sikre seg makten over deg igjen. Og i det øyeblikket du får et lite håp om at han igjen kan bli den snille, at han elsker deg - da vet han at han igjen har kontrollen på deg, og da begynner han å bryte deg enda mer ned, for å få enda sterkere kontroll på deg. Kontakt Krisesenteret - du vet du må ut av dette, og du trenger støtte! Anonymkode: e1592...5d8 3 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #18 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Opprett din egen tråd, det du forteller om har ingenting med ts sin situasjon å gjøre. At du er forelsket og ev. utro mot din kone, og ikke greier å rydde opp i eget liv, det er noe helt annet enn hva ts opplever. Opprett din egen tråd. Ts - du har fått flere gode svar. Han elsker deg ikke. Han manipulerer deg og er alvorlig psykisk voldelig mot deg. Den du tror du elsker finnes ikke. Den han faktisk er er en kynisk drittsekk, en som trolig er psykopat eller i det minste har sterker psykopatiske trekk. Han elsker deg på ingen måte, han ødelegger deg for å ha kontroll på deg, for bare når du er nedpsyket får han energi og føler seg som mann. Dette er en syk mann. Ikke den "snille" han en gang latet som han var for å få deg hektet og nedpsyket og ødelagt. Han er heller ikke den "snille" han sikkert viser seg som innimellom for deg - de små glimtene av den han lurte deg til å tro han var, det er ren kalkulert handling fra hans side, noe han må gjøre hver gang han tror du kanskje er i ferd med å distansere deg fra ham. Da risikerer han å miste kontrollen over deg, som han har nedlagt tid og energi for å bryte helt ned - og han godtar ikke det, derfor later han et øyeblikk eller en liten periode at han igjen er den "snille" mannen som bare er hans iskalde, kyniske skuespill for å sikre seg makten over deg igjen. Og i det øyeblikket du får et lite håp om at han igjen kan bli den snille, at han elsker deg - da vet han at han igjen har kontrollen på deg, og da begynner han å bryte deg enda mer ned, for å få enda sterkere kontroll på deg. Kontakt Krisesenteret - du vet du må ut av dette, og du trenger støtte! Anonymkode: e1592...5d8 Tenkte det var greit med litt motvekt mot slike som deg, som bare hører ene siden og trekker raske bombastiske konklusjoner. Anonymkode: 9aa0f...04d
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #19 Skrevet 2. juni 2023 Han elsker deg ikke, han bryter deg ned. Og du elsker ham ikke, du tar til takke med smuler. Fordi ensom? Deprimert? Jeg har selv vært der, jeg ble kvitt ham og hadde det helt fint, men jeg var dum nok til å ta ham tilbake igjen etter seks uker. Jeg er kvitt ham igjen, og jeg har blokkert ham overalt. Jeg skal ikke ha den psykopaten inn i mitt liv igjen. På toppen av det hele drev han og sendte elskovsmeldinger til en gammel kjerring. Jeg sendte henne en melding der jeg skrev at han holder henne for narr. Hun satte nok innerst inne pris på det, så hun fikk en sjanse til å komme seg unna ham. Kom deg vekk, du fortjener bedre Anonymkode: a309a...9f6 1
AnonymousBruker Skrevet 2. juni 2023 #20 Skrevet 2. juni 2023 Det vil være en sorgprosess, men den prosessen er jeg helt sikker på at vil være verdt det. Du fortjener bedre enn det der, og du kommer deg videre. Det tar tid, men igjen, i lengden er det verdt det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå