Gå til innhold

Wegovy - Noen har erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Startet med wegovy for 2,5 uker siden. Har tatt to sprøyter av minste dose. Lurer på når dere som har brukt medisinen merket den metthetsfølelsen som skal komme? Hvem uke kom den for dere?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker ozempic, det er samme produkt, bare litt rimeligere. Jeg startet på denne i uke 8, og kjente effekt ganske kjapt, i løpet av første dagen. Siden uke 8 har jeg mistet 9 kilo, som er jeg er fornøyd med. Noen trenger høyere dose for å få effekt, så kan være du kjenner det bedre når du øker 0,50 om 2 uker.

• Liker 1
Skrevet
Minlillelykke skrev (5 minutter siden):

Jeg bruker ozempic, det er samme produkt, bare litt rimeligere. Jeg startet på denne i uke 8, og kjente effekt ganske kjapt, i løpet av første dagen. Siden uke 8 har jeg mistet 9 kilo, som er jeg er fornøyd med. Noen trenger høyere dose for å få effekt, så kan være du kjenner det bedre når du øker 0,50 om 2 uker.

Takk for svar :) Ja, håper jeg får det ved neste opptrapping. Hadde vært greit p slippe å måtte gå opp til høyeste dose men heller bli på en lavere

Skrevet
OlgaY34 skrev (Akkurat nå):

Takk for svar :) Ja, håper jeg får det ved neste opptrapping. Hadde vært greit p slippe å måtte gå opp til høyeste dose men heller bli på en lavere

Jeg hadde lenge effekt på laveste dose, men i midten av april måtte jeg øke. Fortsatt effekt av 0.5

Skrevet
Minlillelykke skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde lenge effekt på laveste dose, men i midten av april måtte jeg øke. Fortsatt effekt av 0.5

Godt å høre :) Blir ho veldig dyrt om man må opp i dose… Har du hatt mye bivirkninger?

Skrevet
OlgaY34 skrev (2 minutter siden):

Godt å høre :) Blir ho veldig dyrt om man må opp i dose… Har du hatt mye bivirkninger?

Har ikke hatt noe særlig. Sporadisk mageknip, hard mage og lite matlyst og finnes ikke sug etter søtsaker

AnonymBruker
Skrevet

Gikk lenge på saxenda med ok effekt, så byttet jeg over til Wegovy i februar. Rett på 1 mg siden jeg var på høyeste dose saxenda. Ingen bivirkinger og virkningen kom gradvis. Er på 1,7mg nå og vekta går sakte jevnt og trutt nedover. Største forskjellen for min del er at smertene mine (har AS) er betydelig redusert. Har mye mindre inflammasjon i kroppen, så planen er å gå på denne medisinen så lenge jeg kan uavhengig av vektnedgang. 

Har gått ned 14kg, 9 med 1 år på saxenda og 5 kg på wegovy, men ingenting før jeg startet på 1,7 for 6 uker siden. Har 16kg igjen til foreløbig mål. 

Anonymkode: 1a79e...d3c

Skrevet

Fyller på med spørsmål til dere jeg :) Etter det jeg har forstått er det metthetsfølelsen man får som gjør at man går ned av medisinen. Alikvell leser jeg om flere som går ned før de kjenner effekten med metthet. Nå har jeg redusert kaloribehovet mitt og teller daglig, så har gått ned litt vann og kanskje en kg allerede. Men for de som ikke har vært «flinke» og går ned flr effekten kommer, er det sånn at medisinen i seg selv gjør at man går ned litt også? Insulin? Annen påvirkning? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte på tirsdag denne uken og kjenner allerede at suget (cravingen) er borte. Jeg kjenner fortsatt sult, men ikke samme "ulvehunger" som før. 
Kjenner meg litt tung i hodet... lett murring/begynnende hodepine, men det er eneste bivirkning foreløpig - heldigvis. 
Jo, litt kvalme også, men ikke sånn spysyk, bare litt uvel... nok til å dempe matlyst liksom 

Anonymkode: 191ad...e86

AnonymBruker
Skrevet
OlgaY34 skrev (36 minutter siden):

Fyller på med spørsmål til dere jeg :) Etter det jeg har forstått er det metthetsfølelsen man får som gjør at man går ned av medisinen. Alikvell leser jeg om flere som går ned før de kjenner effekten med metthet. Nå har jeg redusert kaloribehovet mitt og teller daglig, så har gått ned litt vann og kanskje en kg allerede. Men for de som ikke har vært «flinke» og går ned flr effekten kommer, er det sånn at medisinen i seg selv gjør at man går ned litt også? Insulin? Annen påvirkning? 

Medisinen i seg selv gjør ikke at man går ned i vekt, men man blir kvitt «food noise» så fordet om man ikke kjenner den voldsomme metthetsfølelsen med en gang så tenker man mindre på mat og spiser dermed mindre. Jeg har sluttet helt med småspising uten å tenke over det. 

Anonymkode: 1a79e...d3c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt minste dose fire ganger (en sprøyte) og merket veldig lite effekt. Hadde ingen bivirkninger heller.

Hadde før Wegovy nå en periode med Saxenda fra september. Merket mer på den. Vet ikke om det var psykisk, men der gikk jeg på høyeste dose og tok hver kveld framfor én gang i uka. 

Anonymkode: 63bdc...d59

AnonymBruker
Skrevet

Merket effekt allerede dagen etter første dose. Slet med mild hodepine om morgenen litt de første ukene, men har ellers ikke vært særlig plaget av bivirkninger.

Er nå oppe på høyeste dose, første uke med den, og nå kjenner jeg virkelig at jeg er trøtt og sliten om dagene. Håper at det går over etter hvert. Har gått ned omtrent 15 kilo siden oppstart i februar.

Anonymkode: d273d...037

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
OlgaY34 skrev (På 2.6.2023 den 12.02):

Startet med wegovy for 2,5 uker siden. Har tatt to sprøyter av minste dose. Lurer på når dere som har brukt medisinen merket den metthetsfølelsen som skal komme? Hvem uke kom den for dere?

Når jeg var var på dose 1.7 mg.

Anonymkode: 692b2...9d8

AnonymBruker
Skrevet

Er på uke 8 som er uke 4 med 0,5 mg. Kjente hungeren forsvant etter første stikk. Jeg har gått ned 5 kg uten å endre kosthold og heller ikke rørt meg mye. Håper jeg kommer i gang med en bedre matplan og klarer bevege meg mere fremover så jeg får større effekt. Hadde ingen bivirkninger av minste dose, men med 0,5 har jeg litt hodepine og føler meg mere utmattet og litt uggen..gjør at jeg ikke har så lyst på mat og klarer heller ikke finne ting jeg har lyst på i butikken. Jeg spiser kun for å spise nå innimellom, for næring må man jo ha. Skal alikevel forsøke 1 mg fra neste uke. 

Venninne går på samme og hun hadde null effekt på minste dose, men merker det nå som hun er oppe på 0,5 mg :) Virker som det varierer fra person ril person når sulthetsfølelsen forsvinner. 

Anonymkode: 9a781...530

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er på uke 8 som er uke 4 med 0,5 mg. Kjente hungeren forsvant etter første stikk. Jeg har gått ned 5 kg uten å endre kosthold og heller ikke rørt meg mye. Håper jeg kommer i gang med en bedre matplan og klarer bevege meg mere fremover så jeg får større effekt. Hadde ingen bivirkninger av minste dose, men med 0,5 har jeg litt hodepine og føler meg mere utmattet og litt uggen..gjør at jeg ikke har så lyst på mat og klarer heller ikke finne ting jeg har lyst på i butikken. Jeg spiser kun for å spise nå innimellom, for næring må man jo ha. Skal alikevel forsøke 1 mg fra neste uke. 

Venninne går på samme og hun hadde null effekt på minste dose, men merker det nå som hun er oppe på 0,5 mg :) Virker som det varierer fra person ril person når sulthetsfølelsen forsvinner. 

Anonymkode: 9a781...530

Så interessant å lese... skal ta min dose nr 2 i morgen og merket det samme som deg. Hungeren forsvant med en gang, og cravingen også. Det er virkelig helt utrolig, men hodet mitt også er mer med.. gjør meg mer bevisst på hva det er jeg spiser, velger bedre m.a.o. 
Merket litt tendenser til både sult og craving i går kveld, men har enda ikke merket noe i dag, så gleder meg til å ta dose nr 2

Anonymkode: 191ad...e86

Skrevet

Takk for mange svar! Gleder meg til neste dose, håper den gjør en endring 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

wogovy. 6 måneders bruk. Screenshot_20230606_104105_Gallery.thumb.jpg.b61d2461dff536bb11a7d09a56682a10.jpg

Anonymkode: d7324...b7a

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som blir svimle av denne medisinen?

Anonymkode: 2644c...ed7

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det noen som blir svimle av denne medisinen?

Anonymkode: 2644c...ed7

Jeg blir svimmel når jeg reiser meg fort, kanskje det har sammenheng med at jeg spiser lite. Ikke tenkt at det kommer av selve medisinen 🤔

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Merket effekt allerede første uka. Er nå på uke 5 og har begynt på 0,5. Gått ned 9 kilo så langt🙌🏻

Anonymkode: d4386...4be

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...