norw Skrevet 2. juni 2023 #1 Skrevet 2. juni 2023 🤦 Jeg observerte noen tenåringsjenter mens jeg stod og tøyde ut ved stadion etter å ha løpt. Tre stykker "sammen" 😑 To av dem stod ganske tett og snakket sammen, hun tredje stod bak en av de andre på en lite inkludert avstand (men likevel relativt nærme). Hun som stod litt utenfor virket som en stille og forsiktig type. De to som stod mer sammen fremstod ikke akkurat som "kule babes". Hun ene stor/tung, hun andre litt bokorm (skinnet kan bedra). Jeg vet at det kan være brutalt i tenårene, med mobbing og utestenging, men hva er det med slike folk? Hvorfor åpner de ikke mer opp for hun tredje, står på en mer inkluderende måte, snakker til henne og får henne med? Så vil hun antagelig våge mer og ikke stå bak ryggen til andre på en litt unaturlig avstand i flere minutter. 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #2 Skrevet 2. juni 2023 Ok. Du fikk med deg et par minutter, og konkluderer med at hun ikke ble inkludert.. ? Kan like så godt være at det er hun som ønsket å stå litt i bakgrunnen. Ikke alle som ønsker å trenge seg innpå. Anonymkode: 9da9e...812 7 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #3 Skrevet 2. juni 2023 Dessverre er det enkelte som ikke forstår hvordan de oppfattes - selv voksne. I samtaler med flere, og spesielt om vi bare er tre, har flere en tendens til å kikke på kun én når de prater/forteller noe. Jeg er en aktiv/engasjert lytter og får ofte blikkontakt, og har flere ganger opplevd at personen som har ordet kun holder blikkontakt med meg og glemmer å involvere den/de andre. Jeg prøver da å hinte ved å flytte blikket over til en av de andre innimellom, og på andre måter flytte fokus - med varierende hell. Noen catcher det bare ikke. Og sjelden tror jeg det er med hensikt. Selvsagt kan det i dette tilfellet være med full intensjon, men mange «tenker» ikke. Og jeg skulle ønske folk ble mer bevisst aktiv inkludering. Anonymkode: bba1b...64f 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #4 Skrevet 2. juni 2023 3 jenter sammen går ikke. Samme om de er 6 år, 12 år eller 30 år. Finnes visse unntak, men som regel går det ikke bra. Anonymkode: 3af05...310 1 2
norw Skrevet 2. juni 2023 Forfatter #5 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok. Du fikk med deg et par minutter, og konkluderer med at hun ikke ble inkludert.. ? Kan like så godt være at det er hun som ønsket å stå litt i bakgrunnen. Ikke alle som ønsker å trenge seg innpå. Anonymkode: 9da9e...812 Ja, jeg observerte dem i noen minutter og synes ikke at dette virket særlig greit. Det er uansett en interessant problemstilling. AnonymBruker skrev (1 time siden): Dessverre er det enkelte som ikke forstår hvordan de oppfattes - selv voksne. I samtaler med flere, og spesielt om vi bare er tre, har flere en tendens til å kikke på kun én når de prater/forteller noe. Jeg er en aktiv/engasjert lytter og får ofte blikkontakt, og har flere ganger opplevd at personen som har ordet kun holder blikkontakt med meg og glemmer å involvere den/de andre. Jeg prøver da å hinte ved å flytte blikket over til en av de andre innimellom, og på andre måter flytte fokus - med varierende hell. Noen catcher det bare ikke. Og sjelden tror jeg det er med hensikt. Selvsagt kan det i dette tilfellet være med full intensjon, men mange «tenker» ikke. Og jeg skulle ønske folk ble mer bevisst aktiv inkludering. Anonymkode: bba1b...64f Ja, mange som ikke helt ser dette selv, eller i verste fall gir blaffen og tenker at det er ikke mitt problem. Det er litt slik i familien min også. Flere som ikke klarer å snakke til en gruppe. I slike situasjoner bare gir jeg blaffen i samtalen og melder meg ut. Om det var med venner ville jeg i større grad sørget for å bli inkludert. Jeg er ganske våken på sånne ting og merker det fort om noen havner utenfor, som skjer i blant, og kan for eksempel si "nå må vi inkludere *Ole* mer", sånn at *Ole* ikke hører det. Har en kompis som har fortalt at han fort havner utenfor når han er med to spesifikke personer og da har jeg jo det litt ekstra i bakhodet. AnonymBruker skrev (49 minutter siden): 3 jenter sammen går ikke. Samme om de er 6 år, 12 år eller 30 år. Finnes visse unntak, men som regel går det ikke bra. Anonymkode: 3af05...310 Urovekkende, men kanskje ikke så overraskende.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #6 Skrevet 2. juni 2023 Rareste tråden jeg har lest på lenge. Du vet ingenting om hvorfor de stod som de stod, for alt du vet kanskje tredjemann var totalt uinteressert i samtalen de to andre hadde, eller bare hadde en større intimsfære enn de andre og ikke likte å stå nær. Litt ekkelt at en mann på 40 står å glaner på tenåringsjenter Anonymkode: 434f5...229 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #7 Skrevet 3. juni 2023 Fordi tenåringsjenter er noen jævla fitter som ikke eier selvinnsikt og som bare er ute etter å knulle og knuse hjerter og sånn de er bare ute etter å gi andre mindreverdighetskomplekser og få seg selv til å føle seg bedre uavhengig av hva alle andre føler men det er jo bare sånn de er jeg hater dem. jente22. Anonymkode: 641b6...b59 1
norw Skrevet 3. juni 2023 Forfatter #8 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 2.6.2023 den 23.25): Rareste tråden jeg har lest på lenge. Du vet ingenting om hvorfor de stod som de stod, for alt du vet kanskje tredjemann var totalt uinteressert i samtalen de to andre hadde, eller bare hadde en større intimsfære enn de andre og ikke likte å stå nær. Litt ekkelt at en mann på 40 står å glaner på tenåringsjenter Anonymkode: 434f5...229 Rareste svaret? Av en person helt uten ryggrad, som må poste som AB. Jeg får med meg ting uavhengig av alderen til de involverte, som kan være ti eller nitti. De to som snakket sammen var unødvendig lite inkluderende og hun som stod utenfor kunne kanskje involvert seg mer.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #9 Skrevet 4. juni 2023 Jeg provoseres også av sånt. Vondt å se på. Dere som tenker det er ok er Kansje typen som kunne gjort sånt selv mot en annen eller? Anonymkode: 80d86...e24 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #10 Skrevet 5. juni 2023 Jeg får også med meg sånne ting. Dessverre er mange tenåringer ikke særlig inkluderende av seg. Anonymkode: 89861...190 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #11 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg får også med meg sånne ting. Dessverre er mange tenåringer ikke særlig inkluderende av seg. Anonymkode: 89861...190 dette gjelder dessverre alt for mange godt voksne også. alt fra studenter på universitetet, til når man skal begynne ved nye arbeidsplasser... Anonymkode: 4c575...1c9
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #12 Skrevet 6. juni 2023 Vennegrupper på 3 går sjelden bra. Alltid en som vil føle seg ekskludert. Gjelder gutter også Anonymkode: 6f07c...6dc
Gjest Jon Are Skrevet 6. juni 2023 #13 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 3.6.2023 den 18.50): Fordi tenåringsjenter er noen jævla fitter som ikke eier selvinnsikt og som bare er ute etter å knulle og knuse hjerter og sånn de er bare ute etter å gi andre mindreverdighetskomplekser og få seg selv til å føle seg bedre uavhengig av hva alle andre føler men det er jo bare sånn de er jeg hater dem. jente22. Anonymkode: 641b6...b59 Huff. Desverre er det ikke bare tenåringsjenter som er sånn. Voksne mobber også, trykker deg ned og prøver å fremstå som sjefer. Antisoaial oppførsel må slåes ned på.mener jeg . Tenåringsjente eller voksen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå