AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #1 Skrevet 2. juni 2023 Helt siden siste året i bhg har det begynt å bli vanskelig med levering av jenta mi på 6,5 år. Det har vært en del erting og krangling i bhg siste året som de prøvde å jobbe med. Hun hadde vondt i magen ofte da hun skulle til bhg. Var nervøs og satt ofte på do med engang hun kom inn i bhg. Første året på skolen begynte bra, men så ble det en god del erting og krangling her også, med de samme barna. Har tatt det opp med læreren og hatt samtaler ang dette. De lovet de skulle ta tak i det og følge ekstra godt med og jeg tror jo på at de gjør det, men datteren min blir ikke tryggere. Hele året fulgte jeg henne helt inn i klasserommet og noen ganger var det vanskelig å levere, hun er ofte lei seg, sier hun vil helst være med hjem igjen Når vi kommer og henter så er hun strålende humør, alt pleier å gå bra og lærere sier hun virker til å ha det bra på skolen. Noen ganger er det litt krangling men de ordner opp og det går seg til. Men likevel er hun skeptisk. Hver gang vi skal reise til skolen sier hun at hun vil heller være hjemme. Hun får ofte vondt i magen når vi nærmer oss skolen og jeg merker hun gruer seg og er veldig nervøs. Jeg vet ikke hvordan hjelpe henne. Får så vondt av jenten min når det blir sånn, hun skal jo glede seg til å gå på skolen, men det gjør hun ikke, selv om det går bra på skolen når hun først kommer i gang med lek og annet. Jeg har lest så mange triste saker den siste tiden, hvor barna blir mobbet, utestengt og gruer seg til å gå på skolen, de har vondt i magen osv. jeg er redd for hvordan dette kommer til å gå. Noen som har opplevd det samme med deres barn? Går det over eller må vi gjøre noe mer konkret for å få henne trygger? ♥️ Anonymkode: da86c...104 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #2 Skrevet 2. juni 2023 Kan det være at hun sliter med selve overgangen? At å gå fra å være hjemme og skulle inn på en ny "arena"? Det virker jo ut som at når hun først har kommet på skolen, så har hun det greit der? Det vil alltid være litt konflikter blant barn, og det varer i mange år. De er venner, krangler og er sure på hverandre, så kan de leke sammen igjen. Det viktigste er at barnet ditt har noen hun kan leke med på skolen, noen hun føler seg vell sammen med. Så lenge det er i boks, vil det hjelpe mye. Ellers tror jeg alle skoler jobber kontinuerlig med å løse konflikter, uro etc. Anonymkode: ae848...445 2
AprilLudgate Skrevet 2. juni 2023 #3 Skrevet 2. juni 2023 Er hun generelt lett utrygg eller gjelder det kun disse elevene? Har hun venner å leke med på skolen ellers- i eller utenfor klassen?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #4 Skrevet 2. juni 2023 AprilLudgate skrev (5 timer siden): Er hun generelt lett utrygg eller gjelder det kun disse elevene? Har hun venner å leke med på skolen ellers- i eller utenfor klassen? Ja, hun blir lett utrygg. Såvidt hun turde å gå på kino i fjor. Hun har heldigvis flere venner både utenom skolen og i klassen, men det er disse elevene hun ender opp med til slutt. Anonymkode: da86c...104
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #5 Skrevet 2. juni 2023 Å jeg får vondt av å lese dette. Var også et sånt barn, usikker og forsiktig. Jeg ble mobbet og turte ikke fortelle det til noen. Håper du prater med datteren din om dette. Dessverre har jeg sett at lærerne sier det går bra når det ikke gjør det. Anonymkode: 84470...6a4 1
AprilLudgate Skrevet 2. juni 2023 #6 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, hun blir lett utrygg. Såvidt hun turde å gå på kino i fjor. Hun har heldigvis flere venner både utenom skolen og i klassen, men det er disse elevene hun ender opp med til slutt. Anonymkode: da86c...104 Hm….. jeg hadde forsøkt å nøste ordentlig opp i dette - avdekket om hun fortsatt blir mobbet eller ei. Om hun ikke blir det, så kan dere jo ikke gjøre annet enn å øve henne gjentakende på trygging. Men jeg har all forståelse for at hun eventuelt nå er mer sensitiv for trigging fra den kanten når hun har stått i negative opplevelser i flere år fra barnehagen. Det kan være vanskelig for henne med overganger som noen nevner, men det kan jo også være det foregår mer. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #7 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Helt siden siste året i bhg har det begynt å bli vanskelig med levering av jenta mi på 6,5 år. Det har vært en del erting og krangling i bhg siste året som de prøvde å jobbe med. Hun hadde vondt i magen ofte da hun skulle til bhg. Var nervøs og satt ofte på do med engang hun kom inn i bhg. Første året på skolen begynte bra, men så ble det en god del erting og krangling her også, med de samme barna. Har tatt det opp med læreren og hatt samtaler ang dette. De lovet de skulle ta tak i det og følge ekstra godt med og jeg tror jo på at de gjør det, men datteren min blir ikke tryggere. Hele året fulgte jeg henne helt inn i klasserommet og noen ganger var det vanskelig å levere, hun er ofte lei seg, sier hun vil helst være med hjem igjen Når vi kommer og henter så er hun strålende humør, alt pleier å gå bra og lærere sier hun virker til å ha det bra på skolen. Noen ganger er det litt krangling men de ordner opp og det går seg til. Men likevel er hun skeptisk. Hver gang vi skal reise til skolen sier hun at hun vil heller være hjemme. Hun får ofte vondt i magen når vi nærmer oss skolen og jeg merker hun gruer seg og er veldig nervøs. Jeg vet ikke hvordan hjelpe henne. Får så vondt av jenten min når det blir sånn, hun skal jo glede seg til å gå på skolen, men det gjør hun ikke, selv om det går bra på skolen når hun først kommer i gang med lek og annet. Jeg har lest så mange triste saker den siste tiden, hvor barna blir mobbet, utestengt og gruer seg til å gå på skolen, de har vondt i magen osv. jeg er redd for hvordan dette kommer til å gå. Noen som har opplevd det samme med deres barn? Går det over eller må vi gjøre noe mer konkret for å få henne trygger? ♥️ Anonymkode: da86c...104 Hvordan er det hjemme? Høres mer ut som at hun ikke vil forlate dere enn å gå på skolen? Har du tenkt på å snu det den veien? Har det skjedd noe i deres familiesituasjon i det siste? Vårt barn ville aldri i barnehagen, mistrivdes ifølge seg selv, alle var slemme, mente han, håpet alle dager var helg. Ifølge personalet stortrivdes han og hadde mange venner. Viste seg at han savnet oss så mye da han var der at han ikke likte å gå dit. Anonymkode: d9cd1...453 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #8 Skrevet 2. juni 2023 Ts her. Takk for alle innspill. Jeg vet virkelig ikke hva som kan være årsaken til at hun er slik. Hun våkner ofte og vil ligge i armkroken (hun sover i sengen med oss for tiden), sier hun er redd for tyver, slanger, skurker osv. Virker redd og utrygg noen ganger når hun våkner. Og som sagt hun blir redd/nervøs når vi nærmer oss skolen. Vi har en avtale med læreren om at hun sender meldinger dersom det skjer et eller annet på skolen, at hun krangler med noen eller andre ting utenom det vanlige. Men hun sier at alt går bra, strålende humør og flink jente. Jeg vet ikke, kanskje foregår det mobbing, erting osv uten at lærere får det med seg? At det foregår i det skjulte? Jeg prøver å snakke med henne hver dag om hvordan dagen har vært osv. I dag hadde hun det ekstra vanskelig, ble ofte sint og lei seg for alt mulig. Null matlyst. Har spurt henne og gravd litt rundt om hvordan det er på skolen, om noen har vært stygge, men av og til blir hun bare irritert på meg fordi jeg spør om det hele tiden. «Jeg har jo sagt at nei, mamma, det har gått bra i dag, jeg er bare veldig sliten». 🤷🏼♀️ i kveld da hun skulle legge seg nevnte hun det med skurker og slanger igjen. Noe hun har drømt for en stund tilbake og tenker ofte på det. Fikk ikke noe mer ut av henne i dag. Noen dager er selvsagt bedre enn andre, men hun er ofte «uggen» når hun skal til skolen, så jeg er redd det er noe der som hun ikke forteller. Men hvem vet, kanskje hun føler seg bare utrygg generelt og at det blir trigget ekstra masse når hun skal ut døren og er ikke hjemme liksom, der hun føler seg tryggest. Jeg vet ikke hva vi skal gjøre. Vil ikke mase på læreren heller, hun har sagt at det går bra. Anonymkode: da86c...104
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #9 Skrevet 5. juni 2023 Hmmm...siden hun er redd spesifikt tyver, skurker og slanger, kan det hende hun har sett noe på TV feks som hun har blitt skremt av uten at dere vet om det? Eller at alle barna har sett det og hun er den eneste som ble redd, slik at det blir ubehagelig hvis de andre barna snakker om det? Anonymkode: 4894f...474
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå