Gå til innhold

Hva synes dere er spennende interesser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke interesser er spennende og bra?

Hvilke interesser er kjedelige? 

Anonymkode: 657d3...394

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mine interesser syns jeg er spennende. 

Andres interesser er kjedelige.

Anonymkode: e6285...771

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mine interesser syns jeg er spennende. 

Andres interesser er kjedelige.

Anonymkode: e6285...771

Hvilke interesser har du? 

AnonymBruker
Skrevet

Dette syns jeg er et bra spørsmål.

Virker som alle vil ha noen som er "spennende", men ofte er dette enormt ulikt fra person til person. Jeg har blitt dumpet for å ikke ha "utadvendte interesser" og å foretrekke fjellturer, klatring og ski fremfor uteliv og dans, selv om mange mener jeg er aktiv og langt fra kjedelig. Leser bøker gjør jeg også. Tilsvarende har jeg f.eks. dumpet damer som jeg syns var kjedelige da interessen deres var karriere og å jobbe lenge og feste mye med jobben, uten å gidde å være særlig aktive utenfor treningsstudio. Det syns jeg er gørr kjedelig og man fremstår noe enkel syns jeg.

Anonymkode: 34db1...b99

AnonymBruker
Skrevet

Være i naturen, se dyreliv, spise god mat, dyrke urter, være på sjøen, interessant med ulikemennesker og menneskelige relasjoner, interiør, være sosial og tilrettelegge for besøk, tango

Anonymkode: 15992...e3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilke interesser er spennende og bra?

Hvilke interesser er kjedelige? 

Om det er i samtale med andre så syns jeg det er spennende når de har interesser jeg ikke har noe forhold til, for det er interessant å høre om noe annet og lære noe nytt. Kunne skjeldent tenkt meg å gjøre det selv - for jeg liker mine interesser, men siden jeg gjør dem daglig så er de jo ikke veldig spennende mer. 

Anonymkode: 42183...ea4

Skrevet

Dette med "spennende" interesser og interesser som ikke er bra nok er årsaken til at jeg ikke skriver noe om det i datingprofiler.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kall meg enkel og kjedelig, men at hun har interesser som strikking, lesing, serier og/eller popkorn er spennende nok for min del :D 

Blir interessene for stressende og krevende så mister jeg interessen, for jeg trenger ikke mer mas, fart, spenning og belastninger i livet. 

Dog kan det være greit at hun har en eller to mer krevende egne interesser, som sitt sted for å dyrke egentid. Her er jeg åpen for det meste, bortsett fra uteliv/drikking.

Endret av Bombasi
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (21 minutter siden):

Dette med "spennende" interesser og interesser som ikke er bra nok er årsaken til at jeg ikke skriver noe om det i datingprofiler.

Da blir jeg nysgjerrig på interessene dine! 😀 Del gjerne her! 
Ts

AnonymBruker
Skrevet

I Norge har jeg inntrykk av at vi har en slags hellig treenighet når det kommer til interesser: Friluftsliv, ski og ekstremsport. Om man ikke driver med minst en av dem er man paria. Jeg er paria. Og personlig synes jeg andre pariaer er de mest interessante. De som ikke er paria er sikkert ikke enige. 

Anonymkode: a20f6...d2d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I Norge har jeg inntrykk av at vi har en slags hellig treenighet når det kommer til interesser: Friluftsliv, ski og ekstremsport. Om man ikke driver med minst en av dem er man paria. Jeg er paria. Og personlig synes jeg andre pariaer er de mest interessante. De som ikke er paria er sikkert ikke enige. 

Hva betyr paria? 

AnonymBruker
Skrevet

Spennende intetesser må være noe som tilfører meg noe. Det kan være aktiviteter jeg ikke har prøvd, steder jeg ikke har vært, ny kunnskap, nye perspektiver.  Det betyr at noe etter en stund ikke er spennende mer.

Anonymkode: 96d8c...093

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva betyr paria? 

At man er utstøtt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva betyr paria? 

https://snl.no/paria

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det også er forskjell på "kjedelige interesser" og "uinteressante interesser". 
Kjedelig er for meg ting hvor det er lavt tempo, lavt aktivitetsnivå, lite spenning... Puslespill, strikking, male miniatyrfiigurer f.eks. 
Friluftsliv, ski og fotball er jo ikke direkte kjedelige interesser, de kan ha høyt tempo, adrenalin, action og slikt, men de er for meg fullstendig uinteressante interesser. 

Anonymkode: f5601...066

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker automatisk på typiske nerdeting.

Anonymkode: 48e83...830

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker automatisk på typiske nerdeting.

Anonymkode: 48e83...830

Som kjedelig eller som spennende?

Gjest Paramount
Skrevet

Spennende for meg er slike ting du gjør alene. Da har du ganske sikkert valgt interessen selv. Upåvirket av andre er ingen, men noen interesser er likevel litt mer individuelle. Litteratur er typisk en slik interesse. Der kan du velge mange ulike retninger selv. Da jeg har samme interesse blir det selvsagt også en spennende interesse å finne i andre. Men det viktigste er kanskje at det er engasjement og lidenskap knyttet til interessen, ikke bare noe overfladisk du er havnet oppe i sammen noen venner. Lidenskap og engasjement er en viktig ingrediens, hvis ikke er det bare tidsfordriv, og ingen ekte interesse.

AnonymBruker
Skrevet

Noe kunstnerisk, f eks musikk eller tegning/maling. Liker menn som synger i lor 😆

Anonymkode: 0d084...0da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noe kunstnerisk, f eks musikk eller tegning/maling. Liker menn som synger i lor 😆

Kor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...