Gå til innhold

Ferietips for alenemor med 2 barn og dårlig råd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med å komme på hva jeg kan finne på denne sommeren, som passer for både en gutt på 10 og ei jente på 14 - og som ikke koster skjorta... 

I fjor var vi i London; en fantastisk og minnerik ferie som jeg hadde spart til i 4 år ❤️ Året før kjørte vi til Lillehammer og var bl.a. på Hunderfossen - men 14 åringen er for stor til dette nå 😐

Håper noen har et par gode tips 😊 Vi bor på vestlandet, om det har noe å si 😉

P.S: Jeg er ikke fan at telttur pga dårlig rygg, og lange bilturer frister heller ikke når jeg må kjøre alene 🙃

Anonymkode: 4fbbf...be8

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå turer, bussturer, lage rebusløp, stranden,krabbe fiske, fiske. Hør med de hva de kan tenke seg å gjøre 

AnonymBruker
Skrevet

Leie kystled-hytter? 

Anonymkode: 00ebc...0df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har man ikke råd har man ikke råd. Ja, det er kjipt, men sånn er det. Du har ikke råd og da har det ikke noe å si om du bor på Vestlandet

Anonymkode: bfcc9...bea

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har man ikke råd har man ikke råd. Ja, det er kjipt, men sånn er det. Du har ikke råd og da har det ikke noe å si om du bor på Vestlandet

Altså - ting koster forskjellig. Hun har nok ikke råd til en 3 ukers ferie på Bali, men så lurer hun på om noen har noen tips til noe som ikke koster så mye, 

Man kan legge seg på ulike utgiftsnivåer, skjønner du. 

Anonymkode: 47e9c...81a

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var ikke det hun spurte om...🤦

Skrevet

Det er sikkert noe interessant å oppleve i nærområdet? Dagsturer?

Skrevet

Kommer jo litt an på hobbyer og interesser til barna - men om fisking og turgåing kan være gøy så har turistforeningen gode alternativer. 

• Liker 2
Skrevet

Har dere mulighet til å låne en hytte av noe familie eller venner? Jeg hadde gladelig lånt bort vår i noen uker til kjentfolk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye penger har du å bruke på ferie? Er det 10 tusen,  er det 20 tusen? Ferie i Norge er dyrt, selv om krona er nå lav mot Euro, er alt uansett dyrere i Norge. Det kan hende du kan finne en resteplass-ferie i utlandet, utenom skoleferie, som blir billig? 

Ellers ja, må bli Norge og kjøring..

Anonymkode: 41b14...f4d

AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo litt hva du mener med dårlig råd da... Jeg tar med dattera mi til Polen i sommer. Fly og 5 netter i leilighet (så vi kan ordne oss litt mat selv feks.) via AirBNB er under 10.000 kr. Det er jo en billig ferie i forhold til mye annet samtidig som man kan se og gjøre en del for en billig penge. 

Anonymkode: b1238...2f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Feriesenter / hotell med basseng som dagstur feks? :) 

Anonymkode: d2f2d...79d

• Liker 1
Skrevet
Sofakona skrev (3 timer siden):

Gå turer, bussturer, lage rebusløp, stranden,krabbe fiske, fiske. Hør med de hva de kan tenke seg å gjøre 

Hehe har du møtt mange 14 år gamle jenter?

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg sliter med å komme på hva jeg kan finne på denne sommeren, som passer for både en gutt på 10 og ei jente på 14 - og som ikke koster skjorta... 

I fjor var vi i London; en fantastisk og minnerik ferie som jeg hadde spart til i 4 år ❤️ Året før kjørte vi til Lillehammer og var bl.a. på Hunderfossen - men 14 åringen er for stor til dette nå 😐

Håper noen har et par gode tips 😊 Vi bor på vestlandet, om det har noe å si 😉

P.S: Jeg er ikke fan at telttur pga dårlig rygg, og lange bilturer frister heller ikke når jeg må kjøre alene 🙃

Anonymkode: 4fbbf...be8

Ta en bytur til Bergen, Trondheim eller Oslo, lei ein leilighet 2-3 netter (AirBnb) og få med noen opplevelser i en av landets "storbyer".

Anonymkode: 2362d...b38

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...