Gå til innhold

Hvordan tolker jeg dette ? (Konflikt/silent treatment,)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en litt merkelig situasjon med ei venninne. Vi er voksne, i tredveårene.

For et par måneder siden havnet vi i en slags konflikt som omhandler tillit da jeg av bekymring delte noe jeg ikke burde delt med en felles venninne. Jeg har sagt til henne at jeg vet jeg gjorde en feil og at jeg forstår skuffelsen hun føler. Samtidig får jeg ikke gjort om på det jeg gjorde og kjenner jeg blir frustrert over å ikke få komme til og snakket med henne

Jeg sendte for litt siden en melding som hun ikke har åpnet hvor jeg ber om å få snakke med henne på telefon. Jeg kan ikke oppsøke henne grunnet avstand (to timer fly).

Jeg har erkjent for meg selv at jeg kan ha gjort en feil som har ødelagt et vennskap jeg satte stor pris på, og på et vis startet min sorgprosess vedr dette.

Samtidig, gir det meg noe "håp", eller hva jeg skal kalle det, at hun ikke har slettet meg hverken på Facebook, Snapchat eller Instagram og at jeg ser at hun ser tingene jeg legger ut på story på de to første. 

Hvis hun var sikker på at vennskapet ikke skulle bestå - hadde hun da ikke slettet slike reaksjoner også?

Anonymkode: 8ab77...6d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil nok anta at hun har deg på disse plattformene bare for å ha deg der, for å "følge" med på et vis, men også fordi hun kanskje ikke er den typen til å slette folk på en slik måte når konflikter oppstår. Jeg har flere venner som har kuttet kontakten med folk, men fortsatt har de på sosiale medier. Også er det noen som blokkerer de over alt fordi de rett og slett ikke takler synet av vedkommende.

Når hun ikke svarer på dine henvendelser, og spesielt når hun ikke gidder å åpne det en gang, så viser det at hun rett og slett tar stor avstand fra deg. Alle gjør feil, og alle kan lære av feilene sine, og det er jo dette du prøver å kommunisere til henne. 

Men når hun ikke vil høre og ikke vil forstå, så ville jeg bare holdt meg unna rett og slett. Vet det er ganske tungt, og lettere sagt enn gjort, men det er det jeg har lært i mine tidligere relasjoner i alle fall. 

AnonymBruker
Skrevet

Mulig hun holder døren litt på gløtt da. Spørs jo hva du delte om henne til denne fellesvenninnen deres.

Hvis tillitsbruddet er for stort kan det bli vanskelig med et tett venninneforhold igjen. 

Hun fortalte deg noe i all fortrolighet og du brøt hennes tillit til deg. Hvordan kan hun da stole på deg igjen? Det vet bare hun.

Anonymkode: dbcba...7a6

AnonymBruker
Skrevet

Dette skjedde mot meg, men i verre grad. Det tok et år før jeg prata ut med hun som brøt min tillit. 

Anonymkode: d490c...61e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...