Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker mannen min! Han er snill og omsorgsfull. Vi har 3 barn sammen også.

Nå har jeg fått tilbud om ny jobb som jeg har veldig lyst på. Problemet er som følger: Har en særdelse god kjemi med den eventuelle nye sjefen... Ingen ting har skjedd og jeg aner ikke hva han føler, men jeg klarer ikke stoppe å tenke på han. Har aldri opplevd slik kjemi noen gang før. Det skremmer meg...

Hva bør jeg gjøre? Si neitakk til drømmejobben? Eller skal jeg ta den og håpe kjemien bli litt mer normal når jeg blir ordentlig kjent med sjefen? Skal jeg satse på at det går bra?

Hva skal jeg gjøre for å slutte å tenke på ham?

Er det rake veien til helvete for familien min å ta den jobben?

Er det normalt å få følelser for andre en sin egen ektemann selv om man elsker den man er sammen med?

Hilsen totalt forvirret

Videoannonse
Annonse
Gjest Soldier
Skrevet

Slike jobbromanser, som man har selvdisiplin nok til å la være å fyre opp under, vil etterhvert dø hen. Ta jobben, hvis den er mer interessant enn den du har. Ikke la slik irrasjonelle ting hindre karriere. Hvis sjefen ikke er profesjonell nok til å holde slike ting unna jobbhverdagen, så er han en elendig sjef.

Skrevet
Slike jobbromanser, som man har selvdisiplin nok til å la være å fyre opp under, vil etterhvert dø hen. Ta jobben, hvis den er mer interessant enn den du har. Ikke la slik irrasjonelle ting hindre karriere. Hvis sjefen ikke er profesjonell nok til å holde slike ting unna jobbhverdagen, så er han en elendig sjef.

Det der er jo kjempelett i teorien men ikke så lett i praksis da. Og det er nok av sjefer som har vært så elendige at de har innledet noe med ansatte. Når det kommer til følelser og kjemi er det ikke alltid lett å være rasjonell og profesjonell og gjøre det rette. Og hva betyr å fyre oppunder? Har man god kjemi er det vanskelig å motarbeide den eller unngå den man har god kjemi med hvis man er på samme arbeidsplass. En annen ting er at hvis man klarer å holde kontroll på det så kan en slik fling gjøre hverdagen litt mindre grå.

Skrevet

Hvis du føler det sånn så tror jeg nesten jeg vil foreslå at du IKKE tar den nye jobben. Det vil IKKE være lett å omgås den fascinerende sjefen hver dag når du er betatt av ham, det VIL påvirke forholdet til mannen din. Kall meg gjerne gammeldags, men jeg har overhodet ingen tro på at rasjonaliteten kan overvinne naturen uten at man legger alt til rette for å kverke naturen i fødselen...

Hvis du ønsker å bevare ekteskapet inntakt bør du si nei takk, og stole på at snille piker får nye muligheter på arbeidsmarkedet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...