AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #1 Skrevet 2. juni 2023 Noen som har vært? Bestilte time der rett og slett fordi det er gratis. Privat er jo fryktelig dyrt. Hva kan man forvente? Har aldri vært på familievernkontoret eller gått i terapi med partner før. Anonymkode: 26efe...d43
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #2 Skrevet 2. juni 2023 Vi har vært der. Visste ikke helt hva som ventet oss. Men det var en fin måte å få snakket om problemet vårt. Prate med en nøytral person. Som kunne hjelpe oss og gi noen råd. Ikke like lett å klare å følge de rådene da, men det er jo ikke terapeuten sin skyld. Absolutt verdt å prøve. Anonymkode: 4825a...295 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #3 Skrevet 2. juni 2023 Er det kun for familier med barn? Anonymkode: e354c...e00
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #4 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vi har vært der. Visste ikke helt hva som ventet oss. Men det var en fin måte å få snakket om problemet vårt. Prate med en nøytral person. Som kunne hjelpe oss og gi noen råd. Ikke like lett å klare å følge de rådene da, men det er jo ikke terapeuten sin skyld. Absolutt verdt å prøve. Anonymkode: 4825a...295 Takk for svar! ❤️ Ts Anonymkode: 26efe...d43 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #5 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er det kun for familier med barn? Anonymkode: e354c...e00 Tror ikke det, men står at de som har barn prioriteres. Ts Anonymkode: 26efe...d43
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #6 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Takk for svar! ❤️ Ts Anonymkode: 26efe...d43 Lykke til ❤️ Anonymkode: 4825a...295
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #7 Skrevet 2. juni 2023 Ja har vært der, vi hadde problemer i forholdet. I flg min mening fordi han ikke klarte å kommunisere, virkelig ikke. Kunne spørre hvordan han hadde det, kunne ikke si noe annet enn ok, dårlig eller fint. Kunne ikke utdype. Han bare stakk om det ble spørsmål om å snakke om problemer vi hadde. Poenget mitt er at vi kunne sikkert ha fått god hjelp på familievernkontoret, men da må en snakke.. Han klarte ikke si ett pip. Jeg ble sendt på gangen, da terapeuten ønsket å se hva han fikk ut av mannen alene. Da jeg kom inn igjen, sa terapeuten at min mann ikke så noen løsning og ønsket å gå fra meg. Dett var dett. Jeg er nesten sikker på, at om han kunne ha snakket, og vi kunne fått råd og føringer fra terapeut, ville utfallet vært ett annet.. Anonymkode: b2b30...3da 3
Hjelpsom Skrevet 2. juni 2023 #8 Skrevet 2. juni 2023 29 minutter siden, AnonymBruker said: Tror ikke det, men står at de som har barn prioriteres. Ts Anonymkode: 26efe...d43 Det er for alle, men som du sier så prioriterer de de familiene med barn og det er jo det beste. I mange kommuner vil det da være ekstremt lang ventetid for de uten barn. Vil legge til at hvilket kontor man bruker er valgfritt, så om de har ledig kapasistet eller kortere ventelister på et annet kontor i eksempelvis nabokommune etc så kan man prøve der.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #9 Skrevet 2. juni 2023 Vi har prøvd Familiekontoret, men etter å ha lest hundreogørten bøker om forhold og relasjoner, ble det nesten komisk når de repeterte om amygdala osv. Det ble for banalt. Følte jeg satt og nikket med og latet som om de sa noe veeeldig nytt. Familiekontoret er veldig A4, vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det bedre. Vi bestilte privat etter to timer der, og det gikk mye bedre:) Anonymkode: 4a064...fc6 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #10 Skrevet 2. juni 2023 De forholder seg til nøytralt til det som sies, for enhver pris. På godt og vondt, uansett. Anonymkode: 0f51a...ab6 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #11 Skrevet 2. juni 2023 Vil vel anta at det er varierende hva man får ut av det, all den tid parterapeut ikke er en beskyttet tittel. Både tannlegen dun og Nora på 18 år kan kalle seg parterapeut, om de vil. Ville heller valgt en selv, helst en som var utdannet psykolog. Anonymkode: c9501...605 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #12 Skrevet 3. juni 2023 Har forsøkt. Første terapaut var helt håpløs så jeg ba om en annen. Den neste var veldig flink, det ble skilsmisse men han gav meg trygghet i at det var riktig. Anonymkode: 00faf...f3f
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #13 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): De forholder seg til nøytralt til det som sies, for enhver pris. På godt og vondt, uansett. Anonymkode: 0f51a...ab6 Det gjorde de ikke i vårt tilfelle. Vi hadde først en terapeut (kvinne), men mannen min ville ikke gå flere ganger fordi "hun var på min side". Så hun ba en mannlig kollega forsøke. Min mann fikk passet påskrevet da også. Nå var det vel kanskje også en veldig klar skjevdeling av skyld i vårt tilfelle. Jeg var totalt på felgen utslitt og utvisket, for tok meg av alt både økonomisk og praktisk. Han tenkte kun på seg selv, men var sur, gretten og klaget i tillegg. De var ikke nøytral til det noen av dem. Anonymkode: c9d27...286
Hjelpsom Skrevet 3. juni 2023 #14 Skrevet 3. juni 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Det gjorde de ikke i vårt tilfelle. Vi hadde først en terapeut (kvinne), men mannen min ville ikke gå flere ganger fordi "hun var på min side". Så hun ba en mannlig kollega forsøke. Min mann fikk passet påskrevet da også. Nå var det vel kanskje også en veldig klar skjevdeling av skyld i vårt tilfelle. Jeg var totalt på felgen utslitt og utvisket, for tok meg av alt både økonomisk og praktisk. Han tenkte kun på seg selv, men var sur, gretten og klaget i tillegg. De var ikke nøytral til det noen av dem. Anonymkode: c9d27...286 Ja, kan være tungt å få vite sannheten. Fakta er vel at parterapi ikke vil fungere dersom ikke begge parter går inn med åpne øyne og med et ønske om endringer hos både seg selv og partner. Min opplevelse med parterapi for 13 år siden var at terapauten ikke var nøytral. Vi fikk begge "passet påskrevet" og måtte svelge noen kameler og det var vanskelig for oss begge, men nødvendig. Vi avsluttet nok terapien for tidlig, for det viste seg i ettertid at vi ikke var ferdig med å behandle alt som gnaget og det ble et tema i krangler og og lå og tæret i bakhodet på oss framover. Er det issues, så få alt på bordet, få pratet om det og legg det dermed bort for alltid!
Hjelpsom Skrevet 3. juni 2023 #15 Skrevet 3. juni 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Vil vel anta at det er varierende hva man får ut av det, all den tid parterapeut ikke er en beskyttet tittel. Både tannlegen dun og Nora på 18 år kan kalle seg parterapeut, om de vil. Ville heller valgt en selv, helst en som var utdannet psykolog. Anonymkode: c9501...605 De på fvk skal ha en viss expertise innen feltet. Men på det private markedet så kan hvem som helst ha det som yrke.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #16 Skrevet 3. juni 2023 Dette prøvde vi. Vi fikk bare beskjed om å finne på noe gøy med barna. Anbefaler heller privat, noen som jobber etter gothmann metoden. Dyrt ja, men mere effektivt, og mer enn kaffeprat. Anonymkode: 26cd6...493
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå