Gå til innhold

Hvorfor er det så mange som ikke takler varme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser mange begynner å klage om tenpraturen blikker 20 + grader, og klager og syter. Skulle skjønt det om det var 30+.

Anonymkode: 18d00...cec

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ser mange begynner å klage om tenpraturen blikker 20 + grader, og klager og syter. Skulle skjønt det om det var 30+.

Anonymkode: 18d00...cec

Fordi mennesker er forskjellige og vi liker/liker ikke ...andre ting enn deg.  ;) 

• Liker 32
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor er noen allergisk mot nøtter? Eller gress. Når ikke jeg er det. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Fordi vi er menn og ikke kvinner som fryser under 22 grader

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir fysisk uvel av varme (svimmel, kvalm, uggen), og jeg liker ikke å føle meg uvel.

Derfor takler jeg ikke varme.

Anonymkode: c3660...ff8

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi vi er akklimatisert for kaldere grader. Derfor syns vi det er kjempevarmt når det ikke er det. Noen klarer omstillingen fra kaldt til varmt bedre enn andre. 

Anonymkode: 90e9b...b43

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
NakenPanda skrev (1 minutt siden):

Fordi vi er menn og ikke kvinner som fryser under 22 grader

Hmmm, merkelig teori.

Mennene i familien min (bestefedre, far, brødre, onkler og ektemann) takler varmen bedre enn de fleste av oss kvinnfolka.  Hvordan forklarer du det?

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hmmm, merkelig teori.

Mennene i familien min (bestefedre, far, brødre, onkler og ektemann) takler varmen bedre enn de fleste av oss kvinnfolka.  Hvordan forklarer du det?

Kanskje de er litt småjukke og har bedre isolasjon?

Endret av NakenPanda
AnonymBruker
Skrevet

Det handler om hva kroppen er vant til og så handler det faktisk litt om vekt. 

Bodde noen år i veldig varmt klima og ble raskt veldig tynn. Glemte varmen etterhvert da. 

Når jeg dro på besøk til Norge, syntes jeg det var iskaldt her, selv på sommeren.

Da jeg flyttet hjem, la kroppen raskt på seg de kiloene jeg hadde mistet, og jeg trivdes med norsk klima igjen. 

Anonymkode: 87414...b2f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
NakenPanda skrev (Akkurat nå):

Kanskje de er litt småjukke og har bedre isolasjon?

Mannfolka?   Nei, de er/var kroppsarbeidere hele gjengen. Kraftige ja, men muskuløse uten overflødig fett på kroppen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mannfolka?   Nei, de er/var kroppsarbeidere hele gjengen. Kraftige ja, men muskuløse uten overflødig fett på kroppen. 

#godtisolert

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir skikkelig dårlig i temperaturer over 25. Blir slapp, svimmel og kvalm, orker ikke spise og er helt ute stand til å gjøre noe som helst. 

Anonymkode: 13d30...3ad

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Blir skikkelig dårlig i temperaturer over 25. Blir slapp, svimmel og kvalm, orker ikke spise og er helt ute stand til å gjøre noe som helst. 

Anonymkode: 13d30...3ad

Er du overvektig?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Underliggende helseproblemer.

Anonymkode: 70208...d1b

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du overvektig?

Jeg er overvektig og takler varme helt greit. Mannen min er tynn og liker ikke når det blir for varmt, så det har ikke alltid med overvekt å gjøre. 

Anonymkode: 27314...070

• Liker 8
  • Nyttig 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er normalvektig og sliter både med varme og kulde. Inne må jeg ha nøyaktig 19 grader, er det kaldere fryser jeg og 20+ er for varmt.

Anonymkode: afb06...371

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk er forskjellige 🤷‍♀️ jeg liker best når det er veldig varmt, er ikke noe glad i kulden 🙈

Anonymkode: caa08...844

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvorfor jeg blir dårlig av varme. Er normalvektig, og drikker nok vann. Klarer meg fint til 20 grader i skyggen, men fungerer best i 16 - 17. Liker å ha 20 grader inne, i hvert fall ikke over 22. Er avhengig av iskaldt soverom for å sove godt. Vi har vel bare forskjellig innebygget termostat 😃

Anonymkode: 25eab...210

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan bare snakke for meg selv. Bor i Troms, mesteparten av året er det iskaldt, store deler av vinteren er det kaldere enn -15. Og så skal kroppen plutselig like seg i +20. Hadde det bare vært noenlunde varmt resten av året hadde det sikkert vært fint🥵

Anonymkode: 1e81e...a85

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg blir fysisk uvel av varme (svimmel, kvalm, uggen), og jeg liker ikke å føle meg uvel.

Derfor takler jeg ikke varme.

Dette! Ikke glad i insekter eller å gå rundt gjennomsvett heller.  

Anonymkode: 8969b...29e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...