Kjetil E Skrevet 2. juni 2023 #61 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg gjør det og tror jeg sparer litt penger på det.Et stort pluss er å slippe å bære tunge varer hjem da jeg ikke har kropp til det.Veldig behagelig,lettvint og en får varene når på døgnet en selv velger. Anonymkode: 46a04...d86 Jeg gjør det ikke, foretrekker å gå på butikken selv og plukke ut akkurat de varene jeg ønsker. Liker å se varene før jeg tar det jeg vil ha. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #62 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Minstelønn finnes ikke i Norges lover, det er bare for bedrifter som har skrevet tariffavtale med en fagforening som har minstelønn og lønnssatser. I Norge er det fullt lovlig å betale noen 5 øre i timen. Kanskje du mener at de betaler luselønn. Og kanskje er fagforeningsfiendtlige? Anonymkode: 550cf...f57 Cirkle K er forresten et eksempel på dette. I motsetning til mange andre bensinstssjonkjeder, så har ikke Cirkle K samarbeidet med fagforeningene og er ikke del i Energistasjonsoverenskomsten (tariffavtalen for bensinstasjoner), og betaler elendig. Jeg har personlig kjennskap til flere ansatte på en stasjon som tjener så vidt over 160 kr timen, og ikke får betalt overtid. Kun ungdommer og utlendinger blir ansatt på den stasjonen, for de er lettere å utnytte. Anonymkode: 550cf...f57
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #63 Skrevet 2. juni 2023 Handler så og si alt på Oda, jeg er veldig fornøyd. Bor i blokk uten heis, perfekt at de leverer varene hele veien opp til meg! Prisen er så og si ganske lik som vanlig butikk. Har kun opplevd en gang at de leverte etter klokkeslettet de skulle, som gjorde at de ikke kunne levere ut alkoholvarene. Fikk selvsagt kreditnota på samtlige alkoholvarer, men likevel irriterende å ikke få det man kjøper. Det eneste jeg ikke handler på Oda, er frukt. Anonymkode: 3c267...0b4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #64 Skrevet 2. juni 2023 Tja av å til. Kanskje 1 gang hver andre måned. Syns ofte de har dårlig utvalg. Handler der hvis jeg skal ha store kvantum av noe eller hvis jeg er syk og lignende. Men syns det har begynt å bli dyrt både med frakt og at man får tillegg for størrelsen på handelen. Anonymkode: 7e940...486 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #65 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Cirkle K er forresten et eksempel på dette. I motsetning til mange andre bensinstssjonkjeder, så har ikke Cirkle K samarbeidet med fagforeningene og er ikke del i Energistasjonsoverenskomsten (tariffavtalen for bensinstasjoner), og betaler elendig. Jeg har personlig kjennskap til flere ansatte på en stasjon som tjener så vidt over 160 kr timen, og ikke får betalt overtid. Kun ungdommer og utlendinger blir ansatt på den stasjonen, for de er lettere å utnytte. Anonymkode: 550cf...f57 Ulovlige kontrakter driver de med også. "Nestkommanderende", dvs assisterende butikksjef som må være på stasjonen 9 faste timer hver dag, har 'særlig uavhengig stilling/lederstilling'-kontrakt og har dermed ikke rett på noe overtidsbetaling og en masse andre rettigheter ansatte skal ha. Ikke rett til fri eller overtidsbetaling i påske eller jul, f.eks. Kun to røde dager i året. Til gjengjeld får nestlederen betalt hele 348 000 og har ikke flesibel arbeidstid. Ok skal ikke kuppe tråden mer. Anonymkode: 550cf...f57
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #67 Skrevet 2. juni 2023 Jeg bor i Bergen, og de leverer ikke her jeg bor. I tillegg er jeg skeptisk til prisen. Er også skeptisk til det at de bytter ut varer med en alternativ vare om de ikke har den nøyaktige varen. Vi har måttet bruke Meny sin hjemlevering noen ganger (korona og sykdom og sånt), og det var som regel dårlig kvalitet på frukten og grønnsakene de kom med, sånt vi aldri ville kjøpt om vi sto og plukket ut epler og pærer selv. I tillegg til at de kom med varer av et annet merke, noe som ikke var noe vi ønsket alltid. Anonymkode: 67461...d8e
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #68 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Boikotter! Idiotisk å kalle en matbutikk Oda. 7.åringen min heter det, og hun synes også det er teit. Anonymkode: 66250...562 Ja, vi boikotter Nora av samme grunn...🙄😂 Anonymkode: 84476...c9a 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #69 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Handler der av og til, men bruker mest nettbutikken til meny. De har litt bedre utvalg de skjærer opp brødene for deg. Latskapen lenge leve. Jeg sparer penger på dette, da jeg ikke driver med impulskjøp. Anonymkode: 37a1d...4cc Oda har også oppskjært brød.. Anonymkode: 46a04...d86 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #70 Skrevet 2. juni 2023 Nei, handler på meny fordi de leverer mellom 2 timer og på dagtid. Her jeg bor leverer Oda en eller annen gang på kvelden i et 6-timers vindu. Jeg må ha hjelp til å få matvarene inn, og da kan jeg ikke ha noen her i 6 timer for å vente. Synd, for det er rimeligere. Anonymkode: e14ea...e9c
Fame Skrevet 2. juni 2023 #71 Skrevet 2. juni 2023 Jeg gjør det ofte. Absolutt hater å handle, så det er deilig å slippe innom butikken
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #72 Skrevet 2. juni 2023 I verste småbarnsperiode, gjorde vi det. For å slippe å bruke tid på å dra til butikk. Gjør ikke det lengre, fordi selv om vi sparte tid, så var vi ikke alltid fornøyde med varene vi fikk, spesielt på grønnsaker og kjøtt. Anonymkode: 7ebda...16e
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #73 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, vi boikotter Nora av samme grunn...🙄😂 Anonymkode: 84476...c9a Eler Tine 😅 Og Siri… Anonymkode: ab2e1...e89
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #74 Skrevet 2. juni 2023 Har ikke hørt om det før nå. Sjekket, og som ventet tilbyr de ikke levering hit. Jeg tviler på at jeg ville ha benyttet meg av det uansett. jeg liker godt å gå i butikker, og så syns jeg maten er dyr nok nå om man ikke skal måtte betale frakt i tillegg. Anonymkode: 6d9c4...d1d
Fame Skrevet 2. juni 2023 #75 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Eler Tine 😅 Og Siri… Anonymkode: ab2e1...e89 Synnøve
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #76 Skrevet 2. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Er også skeptisk til det at de bytter ut varer med en alternativ vare om de ikke har den nøyaktige varen. De gjorde det EN gang med meg, jeg klagde, for varen som ble erstattet var ikke samme type vare i det hele tatt. Fikk tilbake pengene for varen jeg opprinnelig hadde bestilt, og fikk beholde erstatningen. Handler i gjennomsnitt 2 ganger i måneden hos Oda og det har jeg gjort de siste 3 årene. En vare, en gang på alle de gangene er ikke ille i det hele tatt. Anonymkode: 3c267...0b4 1
Wenda Skrevet 2. juni 2023 #77 Skrevet 2. juni 2023 Syns det virker som et fantastisk konsept og kan virkelig skjønne at for folk som jobber, har barn og masse å gjøre … eller de som sliter med å bære, bevegelseshemmet eller lignende kan ha stor nytte av det Har vurdert det selv å prøve ut Oda o.l., men jeg kom fra til at jeg trives veldig godt med å gå i butikken, finne gode tilbud osv. Jeg er ufør, men har tilgang på bil og trenger ikke bære de tunge tingene så langt. Og siden jeg ofte har lange dager uten så mye å gjøre så er det deilig med et avbrekk for å dra og handle
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #78 Skrevet 2. juni 2023 Nei, har aldri hørt om den butikken. Anonymkode: fd0ee...1c4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #79 Skrevet 2. juni 2023 Uansett synes jeg det er bra at jeg har muligheten for hjemlevering fra Meny. Anonymkode: 2af77...307
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #80 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nei er ufør og har ikke råd Anonymkode: f39cd...00e hahah, det er jo vanlige dagligvarepriser. Har du råd til REMA så har du råd til ODA Anonymkode: c04c4...6ab 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå