MarieOlsen Skrevet 2. juni 2023 #22 Skrevet 2. juni 2023 Nei de leverer ikke til det område jeg bor i 😣 ellers så hadde jeg nok brukt dem
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #23 Skrevet 2. juni 2023 Nei. Liker å plukke egne varer, vurdere kvalitet og datoer. Er tilbudsjeger, så stopper gjerne innom 2-3 butikker. Liker ikke å være bundet til å være hjemme på et gitt tidspunkt. Ukeshandler, så det går ikke mye tid. Har bil, og tar det på vei hjem fra jobb. Anonymkode: f081a...766 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #24 Skrevet 2. juni 2023 Gjorde det før de endret reglene for hvor mye man må handle for og frakt. Da ble det dyrere. Anonymkode: d597d...56f 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #25 Skrevet 2. juni 2023 Aldri brukt det,handler i butikk. Anonymkode: c294c...4b5 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #26 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Boikotter! Idiotisk å kalle en matbutikk Oda. 7.åringen min heter det, og hun synes også det er teit. Anonymkode: 66250...562 Likte Kolonial bedre Anonymkode: 0a4fb...914 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #27 Skrevet 2. juni 2023 Oda leverer ikke i min by, så da blir det Meny som heldigvis har alle de varene jeg trenger og ønsker meg. Anonymkode: 2af77...307
Tvist Skrevet 2. juni 2023 #28 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Når som helst? Jeg mener det alltid er vanskelig å få noe selv dagen etter her hos meg i sentrum. Sitte hjemme hele dagen og vente på en matkasse..nei takk. Nyt det så lenge du kan, for de går snart konkurs. Er ikke bærekraftig å ha en som plukker maten for deg og kjører den hjem til deg i tillegg. Tenk om Rema hadde en som sto i døren og gikk og plukket alle varene for deg og bar de hjem etterpå - hadde ikke lønnet seg i lengden. Oda går konk. Anonymkode: fea2a...8bc De har jo bare et lager, ikke en butikk. Lager kan være utenfor sentrumskjernen = billigere leie. Og det trenger ikke stables innbydende, bare praktisk. Jeg bruker ikke hjemlevering, er 5 min til butikken for meg, men synes det er bra med konkurranse i dagligvaremarkedet. 2
Million Skrevet 2. juni 2023 #29 Skrevet 2. juni 2023 (endret) Ja, jeg handler stadig vekk hos Oda. Ukeshandler og har ikke bil, så det er tungt og mye når jeg først handler. Da er det utrolig praktisk å få hele lasset levert hjem på døren av noen som bærer det opp tre etasjer til meg og setter det utenfor på dørstokken. Noen ganger handler jeg selv i butikk, for det er et par ting Oda ikke har. Da tar jeg hele ukeshandelen samtidig selv. Siden jeg er uføretrygdet og er hjemme hele dagen, så velger jeg alltid leveringstidspunkt hos Oda som er gratis. Så det blir alltid gratis hjemlevert. Jeg gidder ikke betale for levering 😛 Endret 2. juni 2023 av Million 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #30 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg vet desverre ikke prisene hos Rema eller Kiwi,men regner med at mange andre gjør det og skriver bare prisene jeg har erfaring med hos Oda. Anonymkode: 46a04...d86 Oda vant VGs matbørs i desember, og pleier jevnt over å være ganske billig. Men nå er jo alt dyrt, og man får jo selvfølgelig fraktprisen i tillegg hos Oda. Anonymkode: 07846...e8c 2
Million Skrevet 2. juni 2023 #31 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oda vant VGs matbørs i desember, og pleier jevnt over å være ganske billig. Men nå er jo alt dyrt, og man får jo selvfølgelig fraktprisen i tillegg hos Oda. Anonymkode: 07846...e8c Nei, det er ingen selvfølge. De tilbyr også noen gratis tidspunkter for levering hver dag. Men det er klart at det ikke er alle som står fritt til å velge de tidspunktene, hvis man ikke kan pga jobb eller noe. Sist valgte jeg levering mellom kl 07-13 og de kom rundt klokka 09. Det var et gratis leveringstidspunkt. 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #32 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Oda vant VGs matbørs i desember, og pleier jevnt over å være ganske billig. Men nå er jo alt dyrt, og man får jo selvfølgelig fraktprisen i tillegg hos Oda. Anonymkode: 07846...e8c Skulle jeg tatt ukeshandelen hos Rema +taxi så hadde det kostet meg 130 kr ekstra. Anonymkode: 46a04...d86
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #33 Skrevet 2. juni 2023 Jeg ønsker å støtte lokale arbeidsplasser og lokale næringsdrivende, derfor bestiller jeg heller fra Meny (kjøpmannseid), selv om det er dyrt. Anonymkode: 81f58...5b4 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #34 Skrevet 2. juni 2023 Handler der en veldig sjelden gang i blant. Eneste grunn til at jeg ikke gjør det oftere er at jeg ser viktigheten av å bevare lokale arbeidsplasser, og dertil muligheter for sommerjobb/ekstrajobb for unge. Anonymkode: 4e5d1...a0a
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #35 Skrevet 2. juni 2023 De har noen supergode tilbud. Brukte de mye før prisene steg. Med mann som jobbet mye og mye overtid og selv hjemmeværende pga leddgikt, var det da et godt tilbud. Og jeg velger jo selv når de skal komme. Anonymkode: 91540...a08
Daisy-love Skrevet 2. juni 2023 #36 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Laks(4 stk)70 Sei 400 g 28 Kidneybønner 12 Hermetisk tomat 10 Fusilli pasta 500 g 23 Potet 1 kg 28 Brokkolitopper 17 Kjøttdeig 70,- Anonymkode: 46a04...d86 Ikke alt av dette jeg kjøper, men jeg handler f.eks pasta når det er på 10/20krs marked på f.eks Meny. Aldri betalt 23kr for pasta. Hermetiske tomater kjøpes for 2 for 10 på enten Meny eller Spar, igjen når det er tilbud. Brokkoli og andre fryste grønnsaker kjøper jeg når jeg har kupong på opptil 25% på Rema. Nå må jeg selv gå på butikken, så de 3 kronene for pastaen er ikke noe big deal for å få det litt lettere. Er mange fordeler med å få det på døren, og vet mange har mindre impulskjøp når de handler på nett, og det er jo ofte det som drar ting opp. Mener jeg har sett at Oda kom som nr 2 på sist matbørs, men mulig jeg har sett feil. Jeg handler ikke selv på Oda fordi jeg aktivt bruker tilbud, og kjøper veldig mye frukt og grønt og liker da å kunne velge selv. Vet mange er fornøyd med kvaliteten på frukt og grønt på Oda, men jeg føler det er litt mer «risiko» med det. Godt mulig jeg tar feil der da. Hvordan er leveringen ifht tidspunkt? Jeg har sett de har noen ganske lange tidsrammer på når varene kan bli levert, og etter å ha ventet på Adams en gang, og umulig å vite når den kom, så har jeg vært reservert pga det også.
BlåNatt Skrevet 2. juni 2023 #37 Skrevet 2. juni 2023 Jeg er alenemamma med fem barn så det er SYKT digg å bestille derfra 😅 kjøper alt der bortsett fra frukt og grønnsaker, det har jeg ikke vært helt fornøyd med. Det handler jeg på kiwi på torsdager så jeg får trippeltrumf😄 det er litt dyrere på ida i forhold til kiwi tror jeg, men det er greit å kunne enkelt finne frem de billigste produktene på oda, også er det lettere å motstå fristelser enn når man går i butikken så sparer vel litt allikevel
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #38 Skrevet 2. juni 2023 Nei, det er sosial dumping firma. Betaler minstelønn. Anonymkode: 19041...9c4 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #39 Skrevet 2. juni 2023 Daisy-love skrev (3 minutter siden): Ikke alt av dette jeg kjøper, men jeg handler f.eks pasta når det er på 10/20krs marked på f.eks Meny. Aldri betalt 23kr for pasta. Hermetiske tomater kjøpes for 2 for 10 på enten Meny eller Spar, igjen når det er tilbud. Brokkoli og andre fryste grønnsaker kjøper jeg når jeg har kupong på opptil 25% på Rema. Nå må jeg selv gå på butikken, så de 3 kronene for pastaen er ikke noe big deal for å få det litt lettere. Er mange fordeler med å få det på døren, og vet mange har mindre impulskjøp når de handler på nett, og det er jo ofte det som drar ting opp. Mener jeg har sett at Oda kom som nr 2 på sist matbørs, men mulig jeg har sett feil. Jeg handler ikke selv på Oda fordi jeg aktivt bruker tilbud, og kjøper veldig mye frukt og grønt og liker da å kunne velge selv. Vet mange er fornøyd med kvaliteten på frukt og grønt på Oda, men jeg føler det er litt mer «risiko» med det. Godt mulig jeg tar feil der da. Hvordan er leveringen ifht tidspunkt? Jeg har sett de har noen ganske lange tidsrammer på når varene kan bli levert, og etter å ha ventet på Adams en gang, og umulig å vite når den kom, så har jeg vært reservert pga det også. I dag hadde jeg levering mellom 6-11.i går kveld kunne jeg se at de var her mellom 6,30-7,30.og de kom 7,05.Da fikk jeg sms 5 minutter før. Anonymkode: 46a04...d86 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #40 Skrevet 2. juni 2023 Handler på Oda og Meny annenhver gang. Og siden jeg bruker mye Pepsi Max, er det suverent å få levert på døra. Ypperlig måte å handle på Anonymkode: 3323e...1e3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå