Gjest Albbas Skrevet 4. juni 2023 #121 Del Skrevet 4. juni 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Har helårsreiseforsikring og har heldigvis ikke fått bruk for den på reise til utlandet (enda). Jeg fikk derimot godt bruk for den her hjemme. Hadde kjøpt meg en splitter ny Iphone til 18.000kr. Uka etterpå hadde jeg et lite uhell utenfor hjemmet og den ble totalødelagt. Neste uke lå det en splitter ny tlf (samme modell) i postkassa til hele 0 kr :)) Verdt å betale et par hundrelapper i måneden for det. Anonymkode: 45a66...650 Og hvilken forsikring har du som dekker dette? Som du ser av mitt innlegg står det eksplisitt i en av de mer populære reiseforsikringene at uhell på mobil ikke dekkes. 10 hours ago, Rotemor said: Hvorfor du påstår at kamera ikke dekkes med mer enn 2 500 vet ikke jeg. Mac dekkes ved ytre skade ( igjen: når det ikke er din skyld). Jeg vet jeg har rett, så jeg gidder ikke bruke mer tid på folk som snakker mot en helt opplagt liten og god investering i seg og sitt. Det står jo at uhell ikke dekkes med mer enn 2500 kr i punkt 7.3. At du "vet" det motsatte er ganske verdiløst hvis du ikke kan dokumentere det, jeg vet det motsatte fordi jeg også har hatt ødelagte ting der forsikringa sier "nope, dette dekker ikke vi" (Fremtind). En forsikring er ikke en investering, det er en forsikring. En investering gir avkastning, en forsikring er forhåpentligvis bare en ren kostnad (forhåpentligvis fordi vi vil jo ikke at vi skal utsettes for tyveri etc). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 4. juni 2023 #122 Del Skrevet 4. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Stjerneargumentet til de som slurver når det kommer til forsikringer 😜 Anonymkode: 22f36...49f Stjernergumentet til de som ikke har forstått vilkårene i forsikringen. Å ikke ha helårs reiseforsikring er ikke slurv, det er en vurdering man tar utfra de strenge vilkårene forsikringsselskapet har vs hvilke behov man har. Hvis du ikke er i stand til å gjøre sånne vurderinger er det jo sikkert enklest for deg å anta at andre slurver. Jeg har helårs forsikring, men jeg har jo strengt tatt svært lite behov for det. Jeg går rundt med en telefon som ikke dekkes av forsikring med mindre den blir stjålet, og en pc som ikke dekkes av forsikring men av arbeidsgiver. Elsykkelen dekkes heller ikke av reiseforsikringen ved tyveri (vilkår 7.1 hos Fremtind). Problemet er at mange folk bare betaler for en forsikring uten å forstå hva den egentlig dekker. Man må vurdere behov utfra egne eiendeler og atferd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 4. juni 2023 #123 Del Skrevet 4. juni 2023 Albbas skrev (29 minutter siden): Stjernergumentet til de som ikke har forstått vilkårene i forsikringen. Å ikke ha helårs reiseforsikring er ikke slurv, det er en vurdering man tar utfra de strenge vilkårene forsikringsselskapet har vs hvilke behov man har. Hvis du ikke er i stand til å gjøre sånne vurderinger er det jo sikkert enklest for deg å anta at andre slurver. Jeg har helårs forsikring, men jeg har jo strengt tatt svært lite behov for det. Jeg går rundt med en telefon som ikke dekkes av forsikring med mindre den blir stjålet, og en pc som ikke dekkes av forsikring men av arbeidsgiver. Elsykkelen dekkes heller ikke av reiseforsikringen ved tyveri (vilkår 7.1 hos Fremtind). Problemet er at mange folk bare betaler for en forsikring uten å forstå hva den egentlig dekker. Man må vurdere behov utfra egne eiendeler og atferd. Jeg ble nysgjerrig på min egen reiseforsikring, Frende. Der står det at skade på reisegods dekkes med inntil 40 000 kr. Jeg har bare rimelige mobiler så det er ikke så aktuelt for meg, men det ser ut for meg som at skade på mobil er dekket, i hvert fall hos Frende, kanskje andre selskaper også? Det står ingen ting i dokumentet om at mobil er unntatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 4. juni 2023 #124 Del Skrevet 4. juni 2023 1 minutt siden, Vikarsykepleier said: Jeg ble nysgjerrig på min egen reiseforsikring, Frende. Der står det at skade på reisegods dekkes med inntil 40 000 kr. Jeg har bare rimelige mobiler så det er ikke så aktuelt for meg, men det ser ut for meg som at skade på mobil er dekket, i hvert fall hos Frende, kanskje andre selskaper også? Det står ingen ting i dokumentet om at mobil er unntatt. Denne dekker inntil kr 5000 per år, samlet, for skade som følge av plutselig ytre hendelse knyttet til en bestemt årsak. Her kan du nok slite med å forklare at å snuble i asfalten (uten at det er en konkret årsak annet enn at du klønet eller var uoppmerksom) eller miste headset på sjøen er knyttet til en ytre hendelse. Diskusjonen her handler om uhell, ikke tyveri altså. Fremtind dekker en stjålet mobil, men ikke uhell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 4. juni 2023 #125 Del Skrevet 4. juni 2023 Albbas skrev (5 minutter siden): Denne dekker inntil kr 5000 per år, samlet, for skade som følge av plutselig ytre hendelse knyttet til en bestemt årsak. Her kan du nok slite med å forklare at å snuble i asfalten (uten at det er en konkret årsak annet enn at du klønet eller var uoppmerksom) eller miste headset på sjøen er knyttet til en ytre hendelse. Diskusjonen her handler om uhell, ikke tyveri altså. Fremtind dekker en stjålet mobil, men ikke uhell. Takk for at du tar deg tid til å svare meg, for jeg har visst litt tungt for å forstå forskjellen mellom punkt 3. "skadeverk på gjenstander du har med deg eller er i besittelse av" og den mer generelle " inntil kr 5000 per år, samlet, for skade som følge av plutselig ytre hendelse knyttet til en bestemt årsak". Som sagt, jeg er bare akademisk interessert. Også kalt nysgjerrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 4. juni 2023 #126 Del Skrevet 4. juni 2023 3 minutter siden, Vikarsykepleier said: Takk for at du tar deg tid til å svare meg, for jeg har visst litt tungt for å forstå forskjellen mellom punkt 3. "skadeverk på gjenstander du har med deg eller er i besittelse av" og den mer generelle " inntil kr 5000 per år, samlet, for skade som følge av plutselig ytre hendelse knyttet til en bestemt årsak". Som sagt, jeg er bare akademisk interessert. Også kalt nysgjerrig. Skadeverk jf punkt 3 er iht straffeloven § 351. Skadeverk. Med bot eller fengsel inntil 1 år straffes den som skader, ødelegger, gjør ubrukelig eller forspiller en gjenstand som helt eller delvis tilhører en annen. Gjelder altså når noen andre ødelegger dine ting, og ikke er et uhell. Dette er også noe Fremtind dekker (for mobiler). Diskusjonen omhandler uhell, jf påstand om å snuble i asfalten eller miste noe på sjøen. Eller som jeg, mistet mobilen ut av lomma i en trapp. Dekkes ikke av reiseforsikring, dessverre (men logisk nok). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #127 Del Skrevet 4. juni 2023 Albbas skrev (55 minutter siden): Denne dekker inntil kr 5000 per år, samlet, for skade som følge av plutselig ytre hendelse knyttet til en bestemt årsak. Her kan du nok slite med å forklare at å snuble i asfalten (uten at det er en konkret årsak annet enn at du klønet eller var uoppmerksom) eller miste headset på sjøen er knyttet til en ytre hendelse. Diskusjonen her handler om uhell, ikke tyveri altså. Fremtind dekker en stjålet mobil, men ikke uhell. Jeg har mobil, pc, nettbrett ol dekker på innboforsikringen også utenfor hjemmet. Har man alt i et selskap er det ikke sikkert man får med seg hvilken forsikring som blir brukt i gjerningsøyeblikket. Anonymkode: dc256...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 4. juni 2023 #128 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): TS . Regnet med det var en kurant sak å kjøpe ein god "enkelt -reiseforsikring" til fordel for MasterCard reiseforsikring. Her møter TS på noen utfordringer ettersom dei fleste forsikringselskaper "kun" tilbyr "helårsforsikringer" og prisen varierer fra kr. 1400- 2500. ? Hva som er agendaen / praksisen for at dei fleste forsikringselskaper tilbyr "kun helårs reiseforsikrnger er det ingen som har gjitt noe svar på i KG . Etter henv. til flere forsikringselskapene har heller ikkje dem gjitt noe svar på. Kan årsaken vera at mange velger å nytte MasteCard v/ enkelt-reiser både innenlands, og med europeisk helsekort i bagasjen gir rett til dekning av helsehjelp innen EØS land ? ?. Hensikten med tråden er ikkje å markedsføring av hverken MasterCard eller helårsforsikringer, men skape ein debatt omkring de ulike erfaringer med reiseforsikringer. "Hadde tidligere helårs reiseforsikring, men valgte å avslutte den på grunn av sjelden reise til utlandet, Nytter Master Card kredittkort til betaling av reiser ettersom det ligg ein bra reiseforsikring der. Nå blei det bestilt utanlandsreise samlet (4 stk), og overføring privat mellom familiemedl. som betalte reisen med sitt Master Card kredittkort , og og fekk dermed ikkje nytte eget Master Card. Regnet med det var en kurant sak å kjøpe reiseforsikring i eit selskap for enkelreise, men møter her på noen utfordring ettersom dei fleste forsikringselskapt "kun" tilbyr helårsforsikringer og prisen varierer fra kr. 1400-2500. Med andre ord: Må vist tegne helårsreiseforsikring for en utanlandsreise på vel en uke. Dersom ein hadde bestilt reisen enkeltvis med MasterCard hadde reisforsikringen vert inkludert i bestillingen. Anonymkode: 04f81...8ad Mange forsikringsselskaper har kuttet ut enkeltreiser fordi det er ett bortkastet produkt, som de fleste ikke kjøper. Enkelt og greit. AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har du betalt din trillekoffert med visakort / kredittkort går det frem av kontoutskriften. Kontoutskrift kan du m/noen enkle tastatrykk på din nettbankside søke 3 år tilbake i tid. Grei dokumentasjon om ein ikkje har tatt vare på kontantkortet. Idag legger de fleste igjenn elektroniske spor etter overalt hvor de ferdes. Mange prøver seg overfor forsikringselskapene m/ div løyner, men stadig flere blir heldigvis avslørt. Forsikringer er eit kollektivt ansvar, og regningen blir delt på mange. Anonymkode: 04f81...8ad Jeg har betalt veska jeg tar med meg med kort, så ja, det ligger ett spor. Men hvor var det jeg kjøpte veska? Hvilken butikk? Og når? Jeg kjøpte den neppe på "veskebutikken som kun selger en unik veske til en pris". Jeg har handlet flere ganger på f.eks Morris de siste tre årene, og en bankutskrift på at jeg har handlet på Morris er ikke en kvittering. En trillebag kam like gjerne vært kjøpt på Europris, Obs, Morris eller IKEA. Men jeg må si at jeg synes det er veldig ufint av deg å sitte å beskylde den brukeren for forsikringssvindel slik du faktisk gjør. AnonymBruker skrev (13 timer siden): Må si at jeg fortsatt ikke forstår hva du vil med denne tråden? Anonymkode: 85050...f47 Jeg har forstått det: TS vil at vi skal være enige i at alle forsikringsselskaper bør ha forsikring for enkeltreiser, og at vi skal være enige i at helårsforsikringer er tullete om man kun reiser en tur utenland. Alle argumenter for helårsforsikringer er teite, for hun vil kun ha for enkeltreiser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #129 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mesteparten av dette beløpet er registrering, ID-kontroll, administrasjon, med mer. Det koster omtrent like mye for en ukes dekning, som et års. De har bare satt en periode. Sagt på en annen måte; det koster selskapet mye mer med slike ad-hoc henvendelser, en stamkunder som ruller samme forsikringer hvert år. De aller fleste har jo reiseforsikringen som en del av en totalpakke, da får de administrasjonsdelen "gratis". Og jeg sier det igjen, selv om det ikke går inn hos deg; reiseforsikring er ikke inkludert i Mastercard. Du får ikke en kontaktperson i Norge du kan ringe om noe skjer, du får ikke hjelp til å velge riktig sykehus, du får ikke tolk, du får ikke automatisk organisert begravelsesbyrå og hjemreise, du får ikke dekket utlegg før lenge etterpå, du får ikke hjemreise. Anonymkode: 22f36...49f Du skriver at reiseforsikringer ikkje er inkludert i MasterCard, men det er vel godt nok dokumentert, og unødvendig å kverulere om. Aldri sådd tvil om at det er fordelaktig å ha en "god forsikring - helårsforsikring" med i bagasjen fremfor noen billige MasterCardforsikringer som er eit lokketilbud / gavepakke fra dem som deler ut desse kortene. Har heldigvis aldri hatt bruk for helårsforsikringen eg hadde mange år i "Tryg " og ellers MasterCard -forsikringer. Valgte å ha helårsforsikring m/ i bagasjen på reisen til landet, og var selvsagt en grunn til det. Du skriver noe om oppfølgningen ein får ved bruk av MasterCard på reise ? Er dette egen- opplevelse du har hatt v/ bruk av Mastercard forsikringer på reise, rykter - eller er det løse antagelser ? Facienerende at såpass mange på KG har tatt del i diskusjonen omkring reiseforsikringer. Og jeg sier det igjen, selv om det ikke går inn hos deg; reiseforsikring er ikke inkludert i Mastercard Hva dekker reiseforsikring i Mastercard? Forsikringen gjelder for deg selv, inkludert din familie eller inntil tre medreisende. Reisen må foretas sammen med kortholder, på samme tidspunkt og stå oppført på de samme reisedokumentene. Forsikringen gjelder i hele verden, men kan ikke brukes ved deltakelse i ekspedisjoner eller i frarådede reisemål fra Anonymkode: 04f81...8ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 4. juni 2023 #130 Del Skrevet 4. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har mobil, pc, nettbrett ol dekker på innboforsikringen også utenfor hjemmet. Har man alt i et selskap er det ikke sikkert man får med seg hvilken forsikring som blir brukt i gjerningsøyeblikket. Anonymkode: dc256...5fe Men det er jo fint om dere forteller hvilke forsikringer dette er, så andre kan sjekke ut om det er bedre enn det de har. Det høres jo ut som en uvanlig god innboforsikring du har. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #131 Del Skrevet 4. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Du skriver at reiseforsikringer ikkje er inkludert i MasterCard, men det er vel godt nok dokumentert, og unødvendig å kverulere om. Aldri sådd tvil om at det er fordelaktig å ha en "god forsikring - helårsforsikring" med i bagasjen fremfor noen billige MasterCardforsikringer som er eit lokketilbud / gavepakke fra dem som deler ut desse kortene. Har heldigvis aldri hatt bruk for helårsforsikringen eg hadde mange år i "Tryg " og ellers MasterCard -forsikringer. Valgte å ha helårsforsikring m/ i bagasjen på reisen til landet, og var selvsagt en grunn til det. Du skriver noe om oppfølgningen ein får ved bruk av MasterCard på reise ? Er dette egen- opplevelse du har hatt v/ bruk av Mastercard forsikringer på reise, rykter - eller er det løse antagelser ? Facienerende at såpass mange på KG har tatt del i diskusjonen omkring reiseforsikringer. Og jeg sier det igjen, selv om det ikke går inn hos deg; reiseforsikring er ikke inkludert i Mastercard Hva dekker reiseforsikring i Mastercard? Forsikringen gjelder for deg selv, inkludert din familie eller inntil tre medreisende. Reisen må foretas sammen med kortholder, på samme tidspunkt og stå oppført på de samme reisedokumentene. Forsikringen gjelder i hele verden, men kan ikke brukes ved deltakelse i ekspedisjoner eller i frarådede reisemål fra Anonymkode: 04f81...8ad Igjen reisefølget ditt er jo forsikret som du jo viser her, så hva er poenget med denne tråden? Anonymkode: 8a772...e13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #132 Del Skrevet 4. juni 2023 Albbas skrev (49 minutter siden): Men det er jo fint om dere forteller hvilke forsikringer dette er, så andre kan sjekke ut om det er bedre enn det de har. Det høres jo ut som en uvanlig god innboforsikring du har. 🙂 Forsikringer er komplisert, og fustererende, og det er konkuranse om kundene mellom selskapene. Erfaringsmessig så får ein høre mange vakre lovord når forsikringer skal tegnes, men viser eit annet ansikt under oppfølgningen. Mange blir forlokket til å bytte forsikringselskap iden hensikt å spare penger uten å først gjøre seg kjent med vilkårene i forsikringene. Anonymkode: 04f81...8ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #133 Del Skrevet 4. juni 2023 3 hours ago, Albbas said: Å ikke ha helårs reiseforsikring er ikke slurv, det er en vurdering man tar utfra de strenge vilkårene forsikringsselskapet har vs hvilke behov man har. Hvis du ikke er i stand til å gjøre sånne vurderinger er det jo sikkert enklest for deg å anta at andre slurver. Akkurat så enkelt kan det sies. Man må vurdere ut fra sine egne behov. Hadde jeg også gått rundt med verdier til 50 000(!) som ene her nevnte på meg til enhver tid, hadde jeg sikkert sett behovet for helårs reiseforsikring selv om jeg aldri hadde reist utenlands. Men for min del hadde ikke risikoen for å miste klær og sko(!) vært grunn nok til å ha en sånn forsikring. Jeg går aldri med sånne verdier at jeg ville forsikret meg kun mot tyveri når jeg er ute, det gjelder også utenlands. Jeg forsikrer meg kun med tanke på de store tingene, som sykehusopphold utenlands og hjemtransport. Ting som kan ruinere meg. Ikke i frykt for at noen stjeler skoene mine til 150 kr fra Europris. Anonymkode: 9ae34...5e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #134 Del Skrevet 4. juni 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Forsikringer er komplisert, og fustererende, og det er konkuranse om kundene mellom selskapene. Erfaringsmessig så får ein høre mange vakre lovord når forsikringer skal tegnes, men viser eit annet ansikt under oppfølgningen. Mange blir forlokket til å bytte forsikringselskap iden hensikt å spare penger uten å først gjøre seg kjent med vilkårene i forsikringene. Anonymkode: 04f81...8ad Igjen bare svada, svada, svada. Lange innlegg uten at du svarer på noe Anonymkode: 8a772...e13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #135 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Igjen reisefølget ditt er jo forsikret som du jo viser her, så hva er poenget med denne tråden? Anonymkode: 8a772...e13 Hvorfor "henger du fortsatt " med denne tråden. ? Finn deg en annen tråd du er mer fornøyd med ! ! ! Anonymkode: 04f81...8ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #136 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Igjen bare svada, svada, svada. Lange innlegg uten at du svarer på noe Anonymkode: 8a772...e1 Nå er det moderator som avgjør hvilke tråder som er upassende på KG , og ikkje AnonymBruker nr. 8a 772...e.f. Anonymkode: 04f81...8ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #137 Del Skrevet 4. juni 2023 Nå har AnonymBruker nr 8a 772..e.f du forfølgt denne tråden: Svada -Svada -Svada -Svada ! Avsporing av en tråd, og virker veldi provoserende. Er DU utilfreds med en tråd som blir postet på KG så er det vel andre tråder å velge mellom på KG. -Igjen bare svada, svada, svada. Lange innlegg uten at du svarer på noe -Igjen reisefølget ditt er jo forsikret som du jo viser her, så hva er poenget med denne tråden? -Haha gjorde det nå. Personen skriver side opp og side ned med svada -Ja vel Anonymkode: 04f81...8ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 4. juni 2023 #138 Del Skrevet 4. juni 2023 Albbas skrev (4 timer siden): Skadeverk jf punkt 3 er iht straffeloven § 351. Skadeverk. Med bot eller fengsel inntil 1 år straffes den som skader, ødelegger, gjør ubrukelig eller forspiller en gjenstand som helt eller delvis tilhører en annen. Gjelder altså når noen andre ødelegger dine ting, og ikke er et uhell. Dette er også noe Fremtind dekker (for mobiler). Diskusjonen omhandler uhell, jf påstand om å snuble i asfalten eller miste noe på sjøen. Eller som jeg, mistet mobilen ut av lomma i en trapp. Dekkes ikke av reiseforsikring, dessverre (men logisk nok). Ah, takk for oppklaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #139 Del Skrevet 4. juni 2023 Albbas skrev (2 timer siden): Men det er jo fint om dere forteller hvilke forsikringer dette er, så andre kan sjekke ut om det er bedre enn det de har. Det høres jo ut som en uvanlig god innboforsikring du har. 🙂 https://www.sparebank1.no/nb/bank/privat/kundeservice/forsikring/dekker-innboforsikringen-mobil-pc-nettbrett.html Nei ikke noe hokkuspokkus, helt ordinær toppdekkning igjennom fagforbundet jeg er medlem i. Sannsynligvis flere selskaper som dekker likt. Har i hvertfall alltid brukt innbo på uhell på mobil/laptop osv i alle år i forskjellige selskaper... Anonymkode: dc256...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #140 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Nå har AnonymBruker nr 8a 772..e.f du forfølgt denne tråden: Svada -Svada -Svada -Svada ! Avsporing av en tråd, og virker veldi provoserende. Er DU utilfreds med en tråd som blir postet på KG så er det vel andre tråder å velge mellom på KG. -Igjen bare svada, svada, svada. Lange innlegg uten at du svarer på noe -Igjen reisefølget ditt er jo forsikret som du jo viser her, så hva er poenget med denne tråden? -Haha gjorde det nå. Personen skriver side opp og side ned med svada -Ja vel Anonymkode: 04f81...8ad Du siterer feil ab her Anonymkode: dc256...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå