frogger Skrevet 3. juni 2023 #101 Del Skrevet 3. juni 2023 On 6/2/2023 at 5:35 PM, AnonymBruker said: "Ut av døra hjemme"-argumentet kommer alltid opp når det gjelder helårs reiseforsikring, men jeg ville aldri kjøpt forsikring om jeg bare skulle være i Norge. Det er svært lite sannsynlig at det skjer noe som gjør det lønnsomt. Men fjernere himmelstrøk ville jeg aldri reist til uten forsikring, blir man syk og trenger hjemtransport fra utlandet er man ruinert. Anonymkode: 9ae34...5e1 Er mange ting i Norge også som gjør at det er fint å ha helårs reiseforsikring selv om man ikke er utenlands Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #102 Del Skrevet 3. juni 2023 23 hours ago, AnonymBruker said: En er reiseforsikring gir ingen trygghet om ein oppfører seg som en "dritings / full sjømann" Anonymkode: 04f81...8ad Men da burde jo du ha det? Du virker jo som du er full når du skriver innleggene dine? Anonymkode: 8a772...e13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 3. juni 2023 #103 Del Skrevet 3. juni 2023 3 minutter siden, Rotemor said: Jeg nevner ikle mobil. Jeg har Fremtind. De dekker slike skader som jeg har nevnt. Det er dog en viktig forskjell i at andre påfører eller du selv påfører i enkelte tilfeller. Jeg overdriver ikke. Du nevnte knust mobil i et annet innlegg, og i enda et annet innlegg nevnte du både mobil til 10 000 og Mac til 22 000. Og det er nå en gang slik at det er nettopp pc og mobil som utsettes for flest tilfeldige skader, og disse dekkes altså ikke. Speilrefleksen i asfalten, headsett i sjøen vil ikke dekkes med mer enn 2500 kr (noe som er ingenting for et speilrefleks med objektiv) og jeg stiller meg tvilende til at situasjonen med matvarene kalles tilfeldig skade. Mange mennesker svinser uansett ikke rundt med dyre kamera og har derfor ikke så veldig interesse av en reiseforsikring som dekker headsettet ditt på sjøen (??!!!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 3. juni 2023 #104 Del Skrevet 3. juni 2023 6 minutter siden, frogger said: Er mange ting i Norge også som gjør at det er fint å ha helårs reiseforsikring selv om man ikke er utenlands Ja men det er også mange ting en reiseforsikring ikke dekker, og som derfor gjør at den kan ha begrenset verdi til hverdags. Det eneste jeg ville fått dekket er et dyrt headset, men jeg har til dags dato ikke ødelagt noe headset og har dermed hittil brukt 20 000 kr på en forsikring jeg enda ikke har fått bruk for innenlands. Har man trang økonomi er det lurt å vurdere om det er verdt det eller ikke. Mange går naivt rundt og tror at forsikringa dekker alt mulig rart,det er jo flere uriktige eksempler i denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #105 Del Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ein bør ha såpass på sparekonto at ein har råd å sko seg etter forholdene. "ansvarsfraskrivelse" å gå på isen uten pigger under skoa. Dytter noen deg overende er det snakk om blind vold. (anmeldelse, og politisak) (kjører du bil på is /snøføre uten å vera skodd får ein avkorting i forsikringen, og kan miste førerkortet) Anonymkode: 04f81...8ad Da er det vel enklere og rimeligre å betale en 1000 lapp i året, enn å alltid ha minst 50000 på konto i tilfelle man må fikse tennene? Og hva har bilkjøring på isføre med dette å gjøre? Anonymkode: 85050...f47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 3. juni 2023 #106 Del Skrevet 3. juni 2023 Just now, AnonymBruker said: Da er det vel enklere og rimeligre å betale en 1000 lapp i året, enn å alltid ha minst 50000 på konto i tilfelle man må fikse tennene? Og hva har bilkjøring på isføre med dette å gjøre? Anonymkode: 85050...f47 En buffer på minst 50 000 bør alle ha uansett, reiseforsikring eller ei. Tennene dine kan jo trenge svindyr behandling uten at reiseforsikring er involvert, eller så ryker plutselig bilen eller noe. En buffer bør alle ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #107 Del Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Nei, du har nok desv. ikkje skjønt poenget stakkar !😰 Nå er det ingen som hevder at MasterCard forsikringer er fantastiske, og heller ingen som har frarådet det. Mange nytter Mastecard som reiseforsikring, som både tilleggsforsikring, og enkelforsikring, og er ikkje uenig iden avgjørelsen. Hva som er det beste alternativet kan bør vera en individell vurdering alt etter destinasjon , intervall på reisen m.m. Nå var vi enige om å bestille reisen samlet, og transaksjon med MasterCard mellom private er litt komplex. Hva dekker reiseforsikring i Mastercard? (Forsikringen gjelder for deg selv, inkludert din familie eller inntil tre medreisende. Reisen må foretas sammen med kortholder, på samme tidspunkt og stå oppført på de samme reisedokumentene) Forsikringen gjelder i hele verden, men kan ikke brukes ved deltakelse i ekspedisjoner eller i frarådede reisemål fra UD. Kredittkortets reiseforsikring dekker Reisegods Forsinkelse Reiseansvar Sykdom Hjemtransport Avbestilling Avbrutt reise Reiseulykke Forsinket bagasje Husk at minst 50 % av reisens transportkostnad må handles med kredittkortet, og at dagsturer ikke dekkes, med mindre du flyr. Se vilkår for utfyllende dekningsoversikt. Anonymkode: 04f81...8ad Men her linker du jo til at din medreisende er dekket av forskingen på MC? Så da er det vel ikke noe på problem? Anonymkode: 85050...f47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #108 Del Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): TS . Regnet med det var en kurant sak å kjøpe ein god "enkelt -reiseforsikring" til fordel for MasterCard reiseforsikring. Her møter TS på noen utfordringer ettersom dei fleste forsikringselskaper "kun" tilbyr "helårsforsikringer" og prisen varierer fra kr. 1400- 2500. ? Hva som er agendaen / praksisen for at dei fleste forsikringselskaper tilbyr "kun helårs reiseforsikrnger er det ingen som har gjitt noe svar på i KG . Etter henv. til flere forsikringselskapene har heller ikkje dem gjitt noe svar på. Kan årsaken vera at mange velger å nytte MasteCard v/ enkelt-reiser både innenlands, og med europeisk helsekort i bagasjen gir rett til dekning av helsehjelp innen EØS land ? ?. Hensikten med tråden er ikkje å markedsføring av hverken MasterCard eller helårsforsikringer, men skape ein debatt omkring de ulike erfaringer med reiseforsikringer. "Hadde tidligere helårs reiseforsikring, men valgte å avslutte den på grunn av sjelden reise til utlandet, Nytter Master Card kredittkort til betaling av reiser ettersom det ligg ein bra reiseforsikring der. Nå blei det bestilt utanlandsreise samlet (4 stk), og overføring privat mellom familiemedl. som betalte reisen med sitt Master Card kredittkort , og og fekk dermed ikkje nytte eget Master Card. Regnet med det var en kurant sak å kjøpe reiseforsikring i eit selskap for enkelreise, men møter her på noen utfordring ettersom dei fleste forsikringselskapt "kun" tilbyr helårsforsikringer og prisen varierer fra kr. 1400-2500. Med andre ord: Må vist tegne helårsreiseforsikring for en utanlandsreise på vel en uke. Dersom ein hadde bestilt reisen enkeltvis med MasterCard hadde reisforsikringen vert inkludert i bestillingen. Anonymkode: 04f81...8ad Må si at jeg fortsatt ikke forstår hva du vil med denne tråden? Anonymkode: 85050...f47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #109 Del Skrevet 3. juni 2023 11 minutter siden, Albbas said: Ja men det er også mange ting en reiseforsikring ikke dekker, og som derfor gjør at den kan ha begrenset verdi til hverdags. Det eneste jeg ville fått dekket er et dyrt headset, men jeg har til dags dato ikke ødelagt noe headset og har dermed hittil brukt 20 000 kr på en forsikring jeg enda ikke har fått bruk for innenlands. Har man trang økonomi er det lurt å vurdere om det er verdt det eller ikke. Mange går naivt rundt og tror at forsikringa dekker alt mulig rart,det er jo flere uriktige eksempler i denne tråden. Ikke så opptatt av eiendeler, men mer opptatt av tenner og behandlinger hvis man skulle ha uhell. Anonymkode: 8a772...e13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #110 Del Skrevet 3. juni 2023 Har helårsreiseforsikring og har heldigvis ikke fått bruk for den på reise til utlandet (enda). Jeg fikk derimot godt bruk for den her hjemme. Hadde kjøpt meg en splitter ny Iphone til 18.000kr. Uka etterpå hadde jeg et lite uhell utenfor hjemmet og den ble totalødelagt. Neste uke lå det en splitter ny tlf (samme modell) i postkassa til hele 0 kr :)) Verdt å betale et par hundrelapper i måneden for det. Anonymkode: 45a66...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #111 Del Skrevet 3. juni 2023 Albbas skrev (11 minutter siden): En buffer på minst 50 000 bør alle ha uansett, reiseforsikring eller ei. Tennene dine kan jo trenge svindyr behandling uten at reiseforsikring er involvert, eller så ryker plutselig bilen eller noe. En buffer bør alle ha. Jo buffer bør man ha uansett, men kan kanskje holde med en buffer på 50000-100000 hvis man i tillegg har en reiseforsikring. Er jo litt forskjell på å fall å knekke fortennene enn vanlig behandling av tenner Anonymkode: 85050...f47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 3. juni 2023 #112 Del Skrevet 3. juni 2023 (endret) Albbas skrev (1 time siden): Du nevnte knust mobil i et annet innlegg, og i enda et annet innlegg nevnte du både mobil til 10 000 og Mac til 22 000. Og det er nå en gang slik at det er nettopp pc og mobil som utsettes for flest tilfeldige skader, og disse dekkes altså ikke. Speilrefleksen i asfalten, headsett i sjøen vil ikke dekkes med mer enn 2500 kr (noe som er ingenting for et speilrefleks med objektiv) og jeg stiller meg tvilende til at situasjonen med matvarene kalles tilfeldig skade. Mange mennesker svinser uansett ikke rundt med dyre kamera og har derfor ikke så veldig interesse av en reiseforsikring som dekker headsettet ditt på sjøen (??!!!). Kan du vise til innlegget der jeg nevner knust mobil? Og jeg har egenopplevde erfaringer der reiseforsikringen har vært gull verdt! Andres motargumenter derimot har null verd. Jeg trenger bare å sjekke historikken min for å se hvor gode valg jeg har tatt. Hvorfor du påstår at kamera ikke dekkes med mer enn 2 500 vet ikke jeg. Mac dekkes ved ytre skade ( igjen: når det ikke er din skyld). Jeg vet jeg har rett, så jeg gidder ikke bruke mer tid på folk som snakker mot en helt opplagt liten og god investering i seg og sitt. Endret 3. juni 2023 av Rotemor 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 3. juni 2023 #113 Del Skrevet 3. juni 2023 Albbas skrev (1 time siden): Ja men det er også mange ting en reiseforsikring ikke dekker, og som derfor gjør at den kan ha begrenset verdi til hverdags. Det eneste jeg ville fått dekket er et dyrt headset, men jeg har til dags dato ikke ødelagt noe headset og har dermed hittil brukt 20 000 kr på en forsikring jeg enda ikke har fått bruk for innenlands. Har man trang økonomi er det lurt å vurdere om det er verdt det eller ikke. Mange går naivt rundt og tror at forsikringa dekker alt mulig rart,det er jo flere uriktige eksempler i denne tråden. Har man trang økonomi er behovet for reiseforsikring enda større.. Alle vet at det er dyrt å være fattig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #114 Del Skrevet 3. juni 2023 Jeg har hatt helårs reiseforsikring i mer enn 30 år, aldri brukt, så sånn sett kan man si at der har vært unødvendig. Men brannforsikringen på huset er også ubrukt. Jeg kunne tenkt meg en forsikring som dekket mindre. Viktig for meg er hjemsendelse ved sykdom/død, og sykdom/ behandling utenfor EØS. Da hadde jeg sluppet å betale for at folk skal få dekket "småbeløp". Men å reise utenlands uten forsikring, aldri. Anonymkode: 453b5...cd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #115 Del Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke så opptatt av eiendeler, men mer opptatt av tenner og behandlinger hvis man skulle ha uhell. Anonymkode: 8a772...e13 Dine tenner er ikkje dine eiendeler, og du går rundt med lånte tenner..... Stakkar ! ! 😪 Anonymkode: 04f81...8ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #116 Del Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har helårsreiseforsikring og har heldigvis ikke fått bruk for den på reise til utlandet (enda). Jeg fikk derimot godt bruk for den her hjemme. Hadde kjøpt meg en splitter ny Iphone til 18.000kr. Uka etterpå hadde jeg et lite uhell utenfor hjemmet og den ble totalødelagt. Neste uke lå det en splitter ny tlf (samme modell) i postkassa til hele 0 kr :)) Verdt å betale et par hundrelapper i måneden for det. Anonymkode: 45a66...650 Hvilket forsikringsselskap er dette? 😊 Ser noen ikke dekker noe og andre bare noen tusen osv. Anonymkode: 11ad2...917 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #117 Del Skrevet 3. juni 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: Dine tenner er ikkje dine eiendeler, og du går rundt med lånte tenner..... Stakkar ! ! 😪 Anonymkode: 04f81...8ad Hahaha første innlegget her du klarte uten å skrive en hel bok, du kommer deg Anonymkode: 8a772...e13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 4. juni 2023 #118 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 2.6.2023 den 9.45): Du hevder at å reise på Master Card er idioti ? Er det slik å forstå at forskringen de reklamerer for på Master Card er svindlel ? ? ? . Reiser en ofte på utenlandsturer bør ein ha gode reiseforsikring , men synes det er pussig at ein må tegne en helårsreiseforsikring for " EN " enkeltreise. Anonymkode: 04f81...8ad Hvorfor omtaler du MasterCard som en bank? MasterCard er en betalingsteknologi. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #119 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): TS . Regnet med det var en kurant sak å kjøpe ein god "enkelt -reiseforsikring" til fordel for MasterCard reiseforsikring. Her møter TS på noen utfordringer ettersom dei fleste forsikringselskaper "kun" tilbyr "helårsforsikringer" og prisen varierer fra kr. 1400- 2500. ? Hva som er agendaen / praksisen for at dei fleste forsikringselskaper tilbyr "kun helårs reiseforsikrnger er det ingen som har gjitt noe svar på i KG . Etter henv. til flere forsikringselskapene har heller ikkje dem gjitt noe svar på. Kan årsaken vera at mange velger å nytte MasteCard v/ enkelt-reiser både innenlands, og med europeisk helsekort i bagasjen gir rett til dekning av helsehjelp innen EØS land ? ?. Hensikten med tråden er ikkje å markedsføring av hverken MasterCard eller helårsforsikringer, men skape ein debatt omkring de ulike erfaringer med reiseforsikringer. "Hadde tidligere helårs reiseforsikring, men valgte å avslutte den på grunn av sjelden reise til utlandet, Nytter Master Card kredittkort til betaling av reiser ettersom det ligg ein bra reiseforsikring der. Nå blei det bestilt utanlandsreise samlet (4 stk), og overføring privat mellom familiemedl. som betalte reisen med sitt Master Card kredittkort , og og fekk dermed ikkje nytte eget Master Card. Regnet med det var en kurant sak å kjøpe reiseforsikring i eit selskap for enkelreise, men møter her på noen utfordring ettersom dei fleste forsikringselskapt "kun" tilbyr helårsforsikringer og prisen varierer fra kr. 1400-2500. Med andre ord: Må vist tegne helårsreiseforsikring for en utanlandsreise på vel en uke. Dersom ein hadde bestilt reisen enkeltvis med MasterCard hadde reisforsikringen vert inkludert i bestillingen. Anonymkode: 04f81...8ad Mesteparten av dette beløpet er registrering, ID-kontroll, administrasjon, med mer. Det koster omtrent like mye for en ukes dekning, som et års. De har bare satt en periode. Sagt på en annen måte; det koster selskapet mye mer med slike ad-hoc henvendelser, en stamkunder som ruller samme forsikringer hvert år. De aller fleste har jo reiseforsikringen som en del av en totalpakke, da får de administrasjonsdelen "gratis". Og jeg sier det igjen, selv om det ikke går inn hos deg; reiseforsikring er ikke inkludert i Mastercard. Du får ikke en kontaktperson i Norge du kan ringe om noe skjer, du får ikke hjelp til å velge riktig sykehus, du får ikke tolk, du får ikke automatisk organisert begravelsesbyrå og hjemreise, du får ikke dekket utlegg før lenge etterpå, du får ikke hjemreise. Anonymkode: 22f36...49f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #120 Del Skrevet 4. juni 2023 Albbas skrev (10 timer siden): Ja men det er også mange ting en reiseforsikring ikke dekker, og som derfor gjør at den kan ha begrenset verdi til hverdags. Det eneste jeg ville fått dekket er et dyrt headset, men jeg har til dags dato ikke ødelagt noe headset og har dermed hittil brukt 20 000 kr på en forsikring jeg enda ikke har fått bruk for innenlands. Har man trang økonomi er det lurt å vurdere om det er verdt det eller ikke. Mange går naivt rundt og tror at forsikringa dekker alt mulig rart,det er jo flere uriktige eksempler i denne tråden. Stjerneargumentet til de som slurver når det kommer til forsikringer 😜 Anonymkode: 22f36...49f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå