Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 18 år som gjerne ønsker å gå ned i vekt. Dette gjør jeg fordi jeg ønsker å føle meg bedre og friskere. Har dere noen mat tips for en sunn vektnedgang. Er ikke interessert i kritikk og kommentarer på beslutningen min😅

Anonymkode: 00eda...d38

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er nødt til å si noe mer om vektutgangspunkt, hvordan du spiser nå, hvor mye du ønsker å gå ned, og kostholdsønsker for at noen skal klare å gi deg nyttige råd. 

Anonymkode: c96cf...de4

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mattips for sunn og enkel vektnedgang:

- Kutt ut godteri, snacks og brus.

- Kutt ut alkohol.

- Begrens inntaket av matvarer med høy kaloritetthet, som smør, olje og nøtter.

Ellers kan du spise og drikke som før. Så enkelt.

Anonymkode: ca829...b33

AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper mye å bare kutte ut brus, potetgull, godteri og å gå mere turer. Jeg har gått ned ti kilo på den måten 

Anonymkode: 6d04e...d1e

Gjest sjirafff
Skrevet

Det eneste som kan få deg ned i vekt er å innta færre kalorier enn du bruker, og alle "kurer" og "metoder" er bare forskjellige måter å få til dette på. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du er nødt til å si noe mer om vektutgangspunkt, hvordan du spiser nå, hvor mye du ønsker å gå ned, og kostholdsønsker for at noen skal klare å gi deg nyttige råd. 

Anonymkode: c96cf...

Endret av Stm123
^^
Skrevet

Jeg ønsker heller ikke gi masse tips før jeg vet at du faktisk trenger det - ingen her som har lyst til å feede en ung jentes potensielle anoreksi vet du ;D

Men som sagt over, er konseptet at du bruker flere kalorier enn du inntar. Så finnes det svært mange ulike veier til det samme målet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De vanlige rådene er jo å begrense godteri, brus, potetgull, alkohol, juice osv til feks lørdag og i bursdager. Og å spise 3-4 måltider daglig, og kun en porsjon hver gang. Mer konkret enn det føles ugreit når vi ikke vet ditt utgangspunkt. Dersom du sliter med overvektig bmi anbefaler jeg deg å kontakte fastlegen og kanskje få litt opplæring i kosthold. Frisklivssentralen har også kurs i sunt kosthold der man kan lære mye. Det høres veldig lurt ut å i såfall ta tak i dette nå når du fortsatt er ung.

Dersom du derimot kun føler deg litt lubben, skal du være litt forsiktig med å gå inn for å slanke deg. Mange overvektige voksne ble jojo-slankere av å begynne slik som deg. Og det førte bare til et voksenliv med fedme, når de egentlig ikke var så store i utgangspunktet. Så det er litt kjedelig. Men å begynne å ta sunne valg i hverdagen er uansett bra! Kanskje heller trening er et sted å starte?

Anonymkode: e62c5...cdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...