AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #1 Skrevet 1. juni 2023 Jeg er en jente på 18 år som gjerne ønsker å gå ned i vekt. Dette gjør jeg fordi jeg ønsker å føle meg bedre og friskere. Har dere noen mat tips for en sunn vektnedgang. Er ikke interessert i kritikk og kommentarer på beslutningen min😅 Anonymkode: 00eda...d38
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #2 Skrevet 1. juni 2023 Du er nødt til å si noe mer om vektutgangspunkt, hvordan du spiser nå, hvor mye du ønsker å gå ned, og kostholdsønsker for at noen skal klare å gi deg nyttige råd. Anonymkode: c96cf...de4 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #3 Skrevet 1. juni 2023 Mattips for sunn og enkel vektnedgang: - Kutt ut godteri, snacks og brus. - Kutt ut alkohol. - Begrens inntaket av matvarer med høy kaloritetthet, som smør, olje og nøtter. Ellers kan du spise og drikke som før. Så enkelt. Anonymkode: ca829...b33
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #4 Skrevet 1. juni 2023 Det hjelper mye å bare kutte ut brus, potetgull, godteri og å gå mere turer. Jeg har gått ned ti kilo på den måten Anonymkode: 6d04e...d1e
Gjest sjirafff Skrevet 1. juni 2023 #5 Skrevet 1. juni 2023 Det eneste som kan få deg ned i vekt er å innta færre kalorier enn du bruker, og alle "kurer" og "metoder" er bare forskjellige måter å få til dette på.
Stm123 Skrevet 1. juni 2023 #6 Skrevet 1. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du er nødt til å si noe mer om vektutgangspunkt, hvordan du spiser nå, hvor mye du ønsker å gå ned, og kostholdsønsker for at noen skal klare å gi deg nyttige råd. Anonymkode: c96cf... Endret 1. juni 2023 av Stm123 ^^
ariel01 Skrevet 1. juni 2023 #7 Skrevet 1. juni 2023 Jeg ønsker heller ikke gi masse tips før jeg vet at du faktisk trenger det - ingen her som har lyst til å feede en ung jentes potensielle anoreksi vet du ;D Men som sagt over, er konseptet at du bruker flere kalorier enn du inntar. Så finnes det svært mange ulike veier til det samme målet. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #8 Skrevet 2. juni 2023 De vanlige rådene er jo å begrense godteri, brus, potetgull, alkohol, juice osv til feks lørdag og i bursdager. Og å spise 3-4 måltider daglig, og kun en porsjon hver gang. Mer konkret enn det føles ugreit når vi ikke vet ditt utgangspunkt. Dersom du sliter med overvektig bmi anbefaler jeg deg å kontakte fastlegen og kanskje få litt opplæring i kosthold. Frisklivssentralen har også kurs i sunt kosthold der man kan lære mye. Det høres veldig lurt ut å i såfall ta tak i dette nå når du fortsatt er ung. Dersom du derimot kun føler deg litt lubben, skal du være litt forsiktig med å gå inn for å slanke deg. Mange overvektige voksne ble jojo-slankere av å begynne slik som deg. Og det førte bare til et voksenliv med fedme, når de egentlig ikke var så store i utgangspunktet. Så det er litt kjedelig. Men å begynne å ta sunne valg i hverdagen er uansett bra! Kanskje heller trening er et sted å starte? Anonymkode: e62c5...cdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå