Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har sett på ett årsstudium som koster 90 000, den er grei. Lånekassa dekker dette. Det står at materiell må dekkes av studenten selv, regner med dette betyr bøker. Har 6 emner og hvert emne krever ca 2-4 bøker. Må dette betales selv og blir ikke dette en fryktelig stor ekstrautgift? Noen med erfaring her?

Anonymkode: 4ae92...bb3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig ved høyere utdanning at studentene selv anskaffer nødvendig litteratur og annet studiemateriell.

Anonymkode: fa621...efd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har sett på ett årsstudium som koster 90 000, den er grei. Lånekassa dekker dette. Det står at materiell må dekkes av studenten selv, regner med dette betyr bøker. Har 6 emner og hvert emne krever ca 2-4 bøker. Må dette betales selv og blir ikke dette en fryktelig stor ekstrautgift? Noen med erfaring her?

Hvis du har funnet et årsstudium som Lånekassen dekker til tross for at det koster 90.000,- tror jeg du skal prise deg lykkelig for at du bare må bruke noen tusenlapper på bøker. Jeg har aldri hørt om at Lånekassen dekker så mye som 90.000,-. 

Anonymkode: fe28f...713

AnonymBruker
Skrevet

Du mener vel at studiet/skolen er godkjent av Lånekassen?

Tror ikke at Lånekassen dekker 90.000 kr, det er vel lån du må ta opp.

Anonymkode: 05ae7...884

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du har funnet et årsstudium som Lånekassen dekker til tross for at det koster 90.000,- tror jeg du skal prise deg lykkelig for at du bare må bruke noen tusenlapper på bøker. Jeg har aldri hørt om at Lånekassen dekker så mye som 90.000,-. 

Anonymkode: fe28f...713

Nei, de dekker det selvfølgelig ikke som at de sponser det. De dekker det i form av at jeg får lån til skolepenger 😂

AnonymBruker
Skrevet

Du bør tenke deg veldig godt om før du betaler 90k i skolepenger for et årsstudium. Finnes det et gratis alternativ? Vil du få jobb med dette studiet?

Det er forøvrig umulig å si hvor mye man må betale for bøker. Noen emner har ingen bøker som må kjøpes på pensumlista, andre har mange. Prisen på ei bok kan være 200kr eller 2000kr. Og noen steder kjøpes mye brukt.

Anonymkode: 031f5...454

AnonymBruker
Skrevet

Ta årsstudium på universitet eller høyskole, da vil det bli under 2000 i semesteravgift for hele året. Dumt å sløse bort 90.000 på noe du kan ta nesten gratis et annet sted. Ofte må man ha en grad for å få en jobb uansett. 

Anonymkode: e10b2...80c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...