AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #1 Skrevet 1. juni 2023 Min ex tar jevnlig kontakt pga barna. Det begynner alltid ok, før han eksploderer på meg, han kan anklage meg for de sykeste ting, oppmuntre barna til å si stygge ting til meg og kaller meg stygge ting. Når jeg ved senere anledninger tar opp disse sakene så sier han at det aldri har skjedd. Vi holder på å skal selge vår fritidsbolig, jeg sendte ei melding hvor jeg informerte at jeg kom til å dra til boligen for å gjøre den klar for salg. Fikk da beskjed at han skulle ordne det, for jeg kunne ikke slike ting og det kom ikke til å bli bra. I etterkant ringer han til meg og brøler til meg at jeg har ikke gjort noe for å få boligen klar, og at jeg alltid gjør slike ting mot han. Han vil helst ikke ha barna, men han lover ofte barna at han skal komme og gjøre morsomme ting. Han ber barna være klar da og da, for så ikke møte opp, eller gi beskjed.jeg har gitt han beskjed at han ikke får lage avtaler med barna, men må avtale med meg. Dette ønsker han ikke å følge så han fortsetter å såre de. Jeg har nå bedt om ny mekling for å få en stopp på måten han behandler barna. jeg sliter veldig i etterkant av samtaler med han, jeg har vondt i magen, mister matlyst ( har gått ned 13 kg på noen få mnd) og mister nattesøvn. Av og til lurer jeg på om jeg virkelig hører så feil i alt han sier til meg, så jeg har begynt å ta opptak av samtalene våre så jeg kan høre om jeg er blitt gal, eller om han bare kaster ting ut av seg for så å blånekte. Jeg har så mange opptak og meldinger hvor han virkelig ikke har vært snill. Videre har jeg måtte blokkert han på tlf bare for å få litt stillhet så jeg kan fokusere på barna igjen Anonymkode: 5b17f...879 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #2 Skrevet 1. juni 2023 Jeg skulle til å foreslå at du må ta opptak av samtalene, men det ser jeg at du har gjort - bra! De opptakene kan bli nyttige for deg, så ta godt vare på dem og ha en sikkerhetskopi et sted! Det han holder på med er en form for psykisk vold - var han voldelig slik mens dere var sammen også? Og han utøver også psykisk vold mot barna når han er så stygg i munnen i måten han omtaler deg foran dem, forsøker å skape splid mellom barna og deg osv. Dette er vold! Og han begår omsorgssvikt på flere plan slik han holder på overfor ungene. Jeg tror du bør vurdere å snakke med politiet, for den psykiske volden han holder på med mot deg (og ungene) er ikke bra. Jeg ville også koblet inn barnevernet fordi han er skadelig for barna i sin væremåte, det han sier og hvordan han stadig lover dem for så å svikte dem. Om han ev. takler skillsmissen dårlig så gir det ham uansett ingen grunn til å oppføre seg som han gjør. Han virker ikke å være helt stabil, og han virker å ha et sinneproblem. Alt dette gjør at jeg synes du skal snakke med politiet, ev. advokat som kan hjelpe deg. Og så ville jeg vurdert å bedt om en form for besøksforbud mot deg, slik at all kommunikasjon går gjennom advokat. Siden han virker så ustabil og ha så store problemer med sinne og utøver psykisk vold mot deg og barna ville jeg også kontaktet barnevernet og spurt om samvær med tilsyn, at han får tilbud om sinnemestringskurs og ev. annet. Og for din egen del, snakk med legen din! Be også om timer til deg selv på familievernkontoret, for det er viktig at du får hjelp til å stå støtt i dette slik at du kan være der for barna dine, uten at du selv blir syk. Du kan også vurdere å ringe Krisesenteret for å be dem om råd, de har erfaring med å hjelpe kvinner som er på vei ut av forhold til voldelige menn. ❤️ Anonymkode: 68c8c...ff4 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #3 Skrevet 1. juni 2023 Og du, det med dårlig samvittighet - du har da virkelig ingen grunn til å føle dårlig samvittighet! Om han ikke takler skillsmissen er det hans problem, og hans ansvar for å skaffe seg selv hjelp for det han ikke takler. At han er sint er ikke din feil. Han er dypt urimelig med deg (og barna) - og da er det meningsløst at du skal ha dårlig samvittighet! Han burde ha dårlig samvittighet, med det tror jeg ikke slike som han er i stand til å føle - ikke uten å få profesjonell hjelp til å håndtere sine egne følelser. Jeg tenker at han drar nytte av at du føler deg dårlig etter at han har vært urimelig med deg og vært sint. Han ønsker å sette deg ut, få deg til å bli usikker. Ikke gi ham det. Han må eie sine følelser, ikke la ham påvirke deg negativt lenger. Lett å si når man ikke står midt i det - men det er veldig viktig at du ser hva som er hans ansvar. Ditt ansvar er å gjøre det beste for ungene deres. Ikke å være hans hoggestabbe fordi han er sint og utøver psykisk vold mot deg. Bra du har blokkert ham - forsøk å holde all videre kommunikasjon skriftlig. Og be om hjelp fra fagpersoner, legen din, advokat, politi, barnevern. Så ustabil som han er tror jeg det er lurt om du kontakter barnevernet, for å vise at du forsøker å hjelpe barna. Han er så ustabil at jeg tenker han kan komme til å melde deg til barnevernet, bare for å psyke deg ned og skape stress for deg og manipulere deg. Du har ingenting å tape på å ta en telefon til dem og be om råd. Anonymkode: 68c8c...ff4 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #4 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg skulle til å foreslå at du må ta opptak av samtalene, men det ser jeg at du har gjort - bra! De opptakene kan bli nyttige for deg, så ta godt vare på dem og ha en sikkerhetskopi et sted! Det han holder på med er en form for psykisk vold - var han voldelig slik mens dere var sammen også? Og han utøver også psykisk vold mot barna når han er så stygg i munnen i måten han omtaler deg foran dem, forsøker å skape splid mellom barna og deg osv. Dette er vold! Og han begår omsorgssvikt på flere plan slik han holder på overfor ungene. Jeg tror du bør vurdere å snakke med politiet, for den psykiske volden han holder på med mot deg (og ungene) er ikke bra. Jeg ville også koblet inn barnevernet fordi han er skadelig for barna i sin væremåte, det han sier og hvordan han stadig lover dem for så å svikte dem. Om han ev. takler skillsmissen dårlig så gir det ham uansett ingen grunn til å oppføre seg som han gjør. Han virker ikke å være helt stabil, og han virker å ha et sinneproblem. Alt dette gjør at jeg synes du skal snakke med politiet, ev. advokat som kan hjelpe deg. Og så ville jeg vurdert å bedt om en form for besøksforbud mot deg, slik at all kommunikasjon går gjennom advokat. Siden han virker så ustabil og ha så store problemer med sinne og utøver psykisk vold mot deg og barna ville jeg også kontaktet barnevernet og spurt om samvær med tilsyn, at han får tilbud om sinnemestringskurs og ev. annet. Og for din egen del, snakk med legen din! Be også om timer til deg selv på familievernkontoret, for det er viktig at du får hjelp til å stå støtt i dette slik at du kan være der for barna dine, uten at du selv blir syk. Du kan også vurdere å ringe Krisesenteret for å be dem om råd, de har erfaring med å hjelpe kvinner som er på vei ut av forhold til voldelige menn. ❤️ Anonymkode: 68c8c...ff4 Han har vært voldelig i mange år. Legen min vet om situasjonen, jeg har snakket med barnevern og politi. Jeg sitter å venter på dom på grunn av familievold. Min ex mener han aldri har vært voldelig mot meg eller barna, bv har tilbudt sinnemestringskurs noe han avslo. Når jeg nå sitter å venter på dom så er det så lite hjelp å få, har forsøkt å snakke med både bv, advokat og familievernkontoret, men drt virker som far har alle rettigheter frem til evt dom Anonymkode: 5b17f...879 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #5 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Han har vært voldelig i mange år. Legen min vet om situasjonen, jeg har snakket med barnevern og politi. Jeg sitter å venter på dom på grunn av familievold. Min ex mener han aldri har vært voldelig mot meg eller barna, bv har tilbudt sinnemestringskurs noe han avslo. Når jeg nå sitter å venter på dom så er det så lite hjelp å få, har forsøkt å snakke med både bv, advokat og familievernkontoret, men drt virker som far har alle rettigheter frem til evt dom Anonymkode: 5b17f...879 Uff, føler virkelig med deg! ❤️ Men jeg blir også imponert av deg, du har virkelig gjort alt riktig så langt. Du har anmeld ham, kontaktet barnevern, advokat, familievernkontoret. Vær stolt av deg selv som står fremdeles. Har du snakket med politiet om et besøksforbud mot deg, slik at han ikke kan kontakte deg? Det skal ikke være nødvendig at han blir dømt for at du skal kunne få det! Jeg synes du skal kontakte Krisesenteret og høre om du kan få noe støtte av dem. De er der også for å støtte og veilede i slike prosesser. Jeg håper inderlig at han blir dømt og får en lang straff, en straff som gir deg og ungene fred en stund, og som forhåpentligvis gjør det enklere for deg å beskytte barna også senere når han har sonet straffen sin. Du skal ikke ha dårlig samvittighet, ts - du skal være stolt av deg selv, du har stått i alt, kommet deg ut av forholdet med barna og du har stått i en rettssak! Vær stolt av deg selv! ❤️ Og du - ikke vær redd for å be venner eller familie eller kolleger eller naboer om hjelp. Du trenger støtte og hjelp, så vær åpen slik at andre kan få muligheten til å hjelpe deg, gi deg noen små pusterom, hvor du kan hente deg inn, om så bare det er at du går en liten tur, eller tar en kaffe på en stein i hagen, uforstyrret. Ta vare på deg selv, og la andre få hjelpe deg! Anonymkode: 68c8c...ff4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #6 Skrevet 1. juni 2023 Du blir utsatt for psykisk mishandling og de symptomene du opplever er kroppens normale reaksjon på grov mishandling. Ring Volinjen.no på 116006 for noen å snakke med anonymt. Du trenger råd fra profesjonelle Www.dinutvei.no Anonymkode: db15f...e66 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #7 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Uff, føler virkelig med deg! ❤️ Men jeg blir også imponert av deg, du har virkelig gjort alt riktig så langt. Du har anmeld ham, kontaktet barnevern, advokat, familievernkontoret. Vær stolt av deg selv som står fremdeles. Har du snakket med politiet om et besøksforbud mot deg, slik at han ikke kan kontakte deg? Det skal ikke være nødvendig at han blir dømt for at du skal kunne få det! Jeg synes du skal kontakte Krisesenteret og høre om du kan få noe støtte av dem. De er der også for å støtte og veilede i slike prosesser. Jeg håper inderlig at han blir dømt og får en lang straff, en straff som gir deg og ungene fred en stund, og som forhåpentligvis gjør det enklere for deg å beskytte barna også senere når han har sonet straffen sin. Du skal ikke ha dårlig samvittighet, ts - du skal være stolt av deg selv, du har stått i alt, kommet deg ut av forholdet med barna og du har stått i en rettssak! Vær stolt av deg selv! ❤️ Og du - ikke vær redd for å be venner eller familie eller kolleger eller naboer om hjelp. Du trenger støtte og hjelp, så vær åpen slik at andre kan få muligheten til å hjelpe deg, gi deg noen små pusterom, hvor du kan hente deg inn, om så bare det er at du går en liten tur, eller tar en kaffe på en stein i hagen, uforstyrret. Ta vare på deg selv, og la andre få hjelpe deg! Anonymkode: 68c8c...ff4 Tusen takk, det hjelper virkelig å høre slik omtanke🥰 Anonymkode: 5b17f...879 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #8 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Du blir utsatt for psykisk mishandling og de symptomene du opplever er kroppens normale reaksjon på grov mishandling. Ring Volinjen.no på 116006 for noen å snakke med anonymt. Du trenger råd fra profesjonelle Www.dinutvei.no Anonymkode: db15f...e66 Viste ikke at det var en plass og ringe, føler jeg har ett stort behov for å snakke med noen, når det stod på som verst fikk jeg tilbud om samtale, men da var barna i fokus og jeg hadde ikke tid å kjenne på følelser eller bearbeide de, så alt føltes bra , frem til virkeligheten traff meg. Skal absolutt ringe dit i morgen. Tusen takk❤️ Anonymkode: 5b17f...879 4
Sansx Skrevet 1. juni 2023 #9 Skrevet 1. juni 2023 Har du anmeldt han? Be om besøksforbud som en annen her foreslo.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #10 Skrevet 2. juni 2023 Så flott at du er så sterk, det kan ikke sies tydelig nok hvor bra det er for barna dine! Men ja - du er omtrent rettsløs før dommen faller. Ingen hjelper skikkelig til, fordi man da tolker det som en konflikt mellom likeverdige parter. Håper du får en tydelig domsavsigelse, slik at politi og barnevern kan bistå deg på en god måte: Anonymkode: a7105...861 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #11 Skrevet 2. juni 2023 TS Her. tusen takk for gode råd, har snakket med noen på voldslinjen, som satte meg i kontakt med krisesenteret, jeg følte jeg ble tatt alvorlig og fikk tilbud om hjelp med en gang om jeg ønsket, jeg er nå satt opp til time og gleder meg faktisk litt til å få lette på trykket❤️ Anonymkode: 5b17f...879 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå