Gå til innhold

Jordmor gjorde noe med fingrene under pressing?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke med meg hva de holdt på med men det var noe de gjorde med fingrene som gjorde så satans vondt. Det var vondere enn pressingen og riene, helt grusomt vondt. De skrek «press ut fingrene mine». Kjentes ut som de prøvde å rive åpningen i stykker. Er dette vanlig og slik under alle fødsler? 

Anonymkode: 4ec7d...574

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun tøyde nok åpningen. Ikke en rutine nei, men noen jordmødre gjør det nok for å hjelpe til når babyens hode kommer. 

Anonymkode: f94a1...c97

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hun presset nok vevet ned eller ut til sidene for å lage plass til hodet under trykkingen. Noen kjenner lettere hvordan de skal presse når fingrene er der. 

Anonymkode: e6738...dd0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en sugekopp inni der i tillegg 🫠

Bedre å tøye og dermed få satans vondt enn å revne hele veien/ikke klare få hodet godt nok ut i tide. 

Anonymkode: ee1d4...cfb

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Misbrukte hun deg? Dette ville jeg sjekket ut. Ikke vanlig n

Anonymkode: 65936...3fb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jo, dette er veldig vanlig. De har gjort det hver gang med mine fødsler, og jeg har alltid bedt de om å fjerne fingrene sine. Noe de ikke gjør..

Det er sykt vondt når de gjør det der..

Anonymkode: 616d1...ccf

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde en sugekopp inni der i tillegg 🫠

Bedre å tøye og dermed få satans vondt enn å revne hele veien/ikke klare få hodet godt nok ut i tide. 

Anonymkode: ee1d4...cfb

Jeg og hadde sugekopp, babyen ble tatt med vakuum og jeg ble klippet og revnet i både klipp og innvendig men dette med fingrene var helt grusomt 😥

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo, dette er veldig vanlig. De har gjort det hver gang med mine fødsler, og jeg har alltid bedt de om å fjerne fingrene sine. Noe de ikke gjør..

Det er sykt vondt når de gjør det der..

Ja det var helt sykt! Jeg også prøvde å fysisk dra bort hendene deres men det funket ikke 🤣 er det noe de må gjøre siden de ikke hørte på deg? 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja det var helt sykt! Jeg også prøvde å fysisk dra bort hendene deres men det funket ikke 🤣 er det noe de må gjøre siden de ikke hørte på deg? 

Tydeligvis. Jeg kan ikke skjønne at det må være så viktig å ha de fingrene der!?

Jeg husker siste fødsel så sa jeg «jammen det er så VONDT når du har hendene inne meg». Hun svarte “Jeg tar ikke på deg, jeg tar på barnets hode».

Lurer bare på, ja hvor er liksom barnets hode?? Er ikke det inni meg da?

Er glad jeg ikke skal føde igjen!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tydeligvis. Jeg kan ikke skjønne at det må være så viktig å ha de fingrene der!?

Jeg husker siste fødsel så sa jeg «jammen det er så VONDT når du har hendene inne meg». Hun svarte “Jeg tar ikke på deg, jeg tar på barnets hode».

Nei helt enig. For ett idiotisk svar av de, hodet er jo inni deg så da må de vell forstå at det er vondt 🙈 Om jeg husker riktig var smertene i åpningen, akuratt som om noen dro alt de kunne. 

Ja det skjønner jeg! Jeg har vurdert enebarn 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pudendalbedøvelse sier jeg bare 😅 

Anonymkode: 21bf0...b6a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Pudendalbedøvelse sier jeg bare 😅 

Jeg fikk ikke dette før jeg ble klippet, kan man få det før?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja. Finnes fler typer lindring.

Anonymkode: ee9f3...ed7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jepp. Jeg fikk da jeg måtte få hjelp av sugekopp 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde epidural, så det gjorde ikke vondt. Men jeg kjente også at jordmor gjorde noe med hendene sine der nede. Kjentes ut som hun tøyde og dro. Syns det  var rart og ubehagelig. Men jeg hadde en lang og komplisert fødsel hvor det skjedde så mye forskjellig, så jeg orket ikke forholde meg til alt hele tiden. Lot de gjøre det de måtte.

Anonymkode: d1981...b10

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
godfisk skrev (14 timer siden):

Nei, da er hodet allerede såpass godt ned at det er på vei ut. Jeg kjente godt jordmor holde en hånd ved endetarmen da barnet kom ut av meg. Det var ingen fingre langt inn i skjedeåpningen. 

Anonymkode: be367...512

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Høres ut som når livmorhalsen ikke er helt åpen, og hodet til babyen derfor presser mot en liten kant/leppe av den, mot beinet ditt i bekkenbunnen. Lå du på rygg når dette skjedde? Da er det høy sannsynlighet for at det var det. Det gjør jævlig vondt, åpenbart, når noe der nede kommer i klem - samtidig som alt forsøkes å utvides, av babyen. 

Anonymkode: d4d3f...543

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2023 den 22.38):

Hun tøyde nok åpningen. Ikke en rutine nei, men noen jordmødre gjør det nok for å hjelpe til når babyens hode kommer. 

Anonymkode: f94a1...c97

Så glad jeg har hatt to planlagte keisersnitt.

Anonymkode: 82c2c...dbc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...