AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #1 Skrevet 1. juni 2023 vi bytter på det annen vær gang er jeg og mannen hos dem og spiser og neste gang er dem her og spiser, vi har også hatt andre vennepar, min bror, og familie men ingen av dem har noen gang «bestilt» meny hos oss, og spiser det vi serverer de. . Og sier at dette må lages igjen en gang for det var så godt! Det tar jeg selvfølgelig som en komplimang. men andre venninna serverte jeg en type hjemmelaget lapskaus,jeg skulle egentlig lage pizza men det ble litt endring i menyen, hun spør ofte veldig mye «hva fikk deg til å ombestemme deg?» »skulle vi ikke det andre?» »hadde det vert meg hadde jeg lagt bitene mindre» » århh kan vi ikke ha fiskesuppe neste gang vi kommer med laks og reker ååå namm!» jeg skjønner at ho er gravid men føler jeg ikke er helt gira på å ha henne over på middag lengere når gjester skal «detajle bestille» mat som bakverk og ingredienser til mat til neste middagsbesøk. Når vi drar bort der spiser vi det som blir servert, kunne aldri tenkt meg å komme med ønske bestilling borte hos noen, jeg liker når jeg selv for velge middagen. Elsker å lage mat men ikke på bestilling når vi skal ha middagsgjester Har invitert andre venner og familie men aldri snakk om «bestille» Anonymkode: b5be9...334
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #2 Skrevet 1. juni 2023 Det eneste jeg reagerer på er kommentaren om at bitene kunne vært laget mindre. Helt unødvendig og frekt å kommentere noe på den måten. De første eksemplene anser jeg jo mer som litt mangel på sosial intelligens fremfor at hun ønsker å bestemme menyen. Og det med fiskesuppen kan vel være at hun plutselig fikk lyst på noe der og da, så er det kanskje glemt i det hun kommer hjem. Forstår ikke hvorfor det er relevant at hun er gravid? 😅 men skal da ikke bli uhøflig selv om man er det. Men nei, man bestiller ikke mat når man blir invitert til andre. Hos nære kan man jo ønske seg noe, det gjorde jeg feks jevnlig hos besteforeldre som ung voksen. De ble bare veldig glade for tips til hva de kunne lage. Men som sagt, usikker på om hun virkelig bestiller eller bare trenger et kurs i sosial etikette 🤪 Anonymkode: ea0af...e70 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #3 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): vi bytter på det annen vær gang er jeg og mannen hos dem og spiser og neste gang er dem her og spiser, vi har også hatt andre vennepar, min bror, og familie men ingen av dem har noen gang «bestilt» meny hos oss, og spiser det vi serverer de. . Og sier at dette må lages igjen en gang for det var så godt! Det tar jeg selvfølgelig som en komplimang. men andre venninna serverte jeg en type hjemmelaget lapskaus,jeg skulle egentlig lage pizza men det ble litt endring i menyen, hun spør ofte veldig mye «hva fikk deg til å ombestemme deg?» »skulle vi ikke det andre?» »hadde det vert meg hadde jeg lagt bitene mindre» » århh kan vi ikke ha fiskesuppe neste gang vi kommer med laks og reker ååå namm!» jeg skjønner at ho er gravid men føler jeg ikke er helt gira på å ha henne over på middag lengere når gjester skal «detajle bestille» mat som bakverk og ingredienser til mat til neste middagsbesøk. Når vi drar bort der spiser vi det som blir servert, kunne aldri tenkt meg å komme med ønske bestilling borte hos noen, jeg liker når jeg selv for velge middagen. Elsker å lage mat men ikke på bestilling når vi skal ha middagsgjester Har invitert andre venner og familie men aldri snakk om «bestille» Anonymkode: b5be9...334 Makan til frekkhet😳 Det er forskjell på å lage / planlegge middag sammen, og å bli bedt på middag. Vi planlegger som regel middag med et vennepar, f eks om vi skal grille så avtaler vi hvem som skal ta med hva, eller om vi blir bedt på biffmiddag så kan vi spørre om vi skal ordne noe, f eks dessert eller en saus… Men vi ber ikke vertinnen om hva som skal lages om vi blir bedt på et måltid🙄 Man spiser det som blir servert, og er takknemlig for at de har stått på kjøkkenet og brukt tid (og penger) på å lage mat. Anonymkode: 06abc...b2f 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #4 Skrevet 1. juni 2023 Har ikke du laget en tråd om dette fra før? Anonymkode: 8e1c7...d53 6
RockyRose Skrevet 1. juni 2023 #5 Skrevet 1. juni 2023 Er ho dårleg til å lage mat? Eg tenkte med ein gong at ho meinte "åh, dette smakar betre med så små bitar, det må eg gjere" og det med fiskesuppa tenkjer eg berre er ein kommentar fordi ho kanskje gløymer det fort når ho kjem heim 🤷♀️ du kjenner jo veninna di. Er ho frekk til vanleg, eller kommunikasjonssvikt?
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #7 Skrevet 1. juni 2023 RockyRose skrev (20 minutter siden): Er ho dårleg til å lage mat? Eg tenkte med ein gong at ho meinte "åh, dette smakar betre med så små bitar, det må eg gjere" og det med fiskesuppa tenkjer eg berre er ein kommentar fordi ho kanskje gløymer det fort når ho kjem heim 🤷♀️ du kjenner jo veninna di. Er ho frekk til vanleg, eller kommunikasjonssvikt? Hun kan være litt frampå, også en som feks fiser forran meg og samboer uten noe bry. jeg er veldig glad i henne men i det siste så vet jeg ikke, om det er pga graviteten der hun føles litt mer irriterende for meg en før, tror ikke helt siden en gang så var det snakk om suppe der jeg ja kanskje og lagde noe annet, og da spurte hun om ikke det var det som var planlagt. Anonymkode: b5be9...334
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #8 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Makan til frekkhet😳 Det er forskjell på å lage / planlegge middag sammen, og å bli bedt på middag. Vi planlegger som regel middag med et vennepar, f eks om vi skal grille så avtaler vi hvem som skal ta med hva, eller om vi blir bedt på biffmiddag så kan vi spørre om vi skal ordne noe, f eks dessert eller en saus… Men vi ber ikke vertinnen om hva som skal lages om vi blir bedt på et måltid🙄 Man spiser det som blir servert, og er takknemlig for at de har stått på kjøkkenet og brukt tid (og penger) på å lage mat. Anonymkode: 06abc...b2f Jeg sitter selv ikke å sier til henne hva vi ønsker i meny neste gang vi besøker dem. Hadde vert noe annet om vi skulle spleise og lage mat sammen. vi blir selv servert toro og annet dill der men vi spiser det foresatt. Så liker ikke å gi mer en det jeg får. Anonymkode: b5be9...334
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #9 Skrevet 1. juni 2023 Var maten god, da? Altså - om du er dønn ærlig? Var den vellykka? For om du serverer venner mat som ikke er vellykka så sier du jo fra om det. Slik at de slipper sitte å tygge høflig. Og er dere venner, så tåler du jo at de sier «dette var ikke helt etter min smak» eller «denne lapskausen her kunne kanskje vært kokt litt lengre?» For venner er jo folk som sier sannheten? Bekjente er de som tygger høflig og sier «å, så … ehm. Ja. Takk for maten!” Jeg synes ikke du skal gruble over deres manerer jeg, ts. Maten var ikke vellykka. Det må være lov. Men neste gang det skjer: husk at det er normal høflighet at du som vert advarer om at dette ikke ble bra, slik at folk kan unngå å forsyne seg for mye. Anonymkode: 6a8cc...417
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #10 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Var maten god, da? Altså - om du er dønn ærlig? Var den vellykka? For om du serverer venner mat som ikke er vellykka så sier du jo fra om det. Slik at de slipper sitte å tygge høflig. Og er dere venner, så tåler du jo at de sier «dette var ikke helt etter min smak» eller «denne lapskausen her kunne kanskje vært kokt litt lengre?» For venner er jo folk som sier sannheten? Bekjente er de som tygger høflig og sier «å, så … ehm. Ja. Takk for maten!” Jeg synes ikke du skal gruble over deres manerer jeg, ts. Maten var ikke vellykka. Det må være lov. Men neste gang det skjer: husk at det er normal høflighet at du som vert advarer om at dette ikke ble bra, slik at folk kan unngå å forsyne seg for mye. Anonymkode: 6a8cc...417 Ærlig var maten ganske god, var nok store biter for henne da men ok for resten, hun mener graviteden har gjort henne mer kresen, så var nok ikke helt hennes smak. Anonymkode: b5be9...334
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #11 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ærlig var maten ganske god, var nok store biter for henne da men ok for resten, hun mener graviteden har gjort henne mer kresen, så var nok ikke helt hennes smak. Anonymkode: b5be9...334 Du sa Hun skulle få pizza. Hun fikk lapskaus. Jeg er gravid og orker ikke tanken på lapskaus og hadde neppe klart å spise det. Hun var sikkert skuffet. Anonymkode: e52de...ea4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #12 Skrevet 1. juni 2023 Kor mange trådar skal du lage om dette? 😅 Anonymkode: 1d942...188
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå