Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i snart 5 år. Ingen barn, eier bolig sammen.

Han er en flott mann, masse gode kvaliteter, jeg vet han elsker meg og ønsker vi skal dele livet sammen. Jeg ønsker jo også det, men jeg klarer ikke føle meg lykkelig. Eller at jeg hører hjemme her. Vanskelig å forklare følelsen. Følte veldig på forelska følelsen i starten, de første årene. Følte vi måtte være sammen, nå vet jeg ikke helt hva jeg føler. Klarer liksom ikke føle meg hjemme i huset vårt, eller føle på kjæreste følelsene ovenfor han. Samtidig som jeg er tiltrukket av han. Føles som jeg lengter etter at han skal være seksuelt tiltrukket av meg, virkelig ville ha meg. Føler jeg ofte blir avvist, vi deler i praksis ingen intimitet.

Andre som har vært i samme situasjon? 

Anonymkode: d77e9...3ec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det blir jo ofte en avstand om det intime ikke fungerer, og omvendt. 

Anonymkode: fdf0e...95f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det blir jo ofte en avstand om det intime ikke fungerer, og omvendt. 

Det er helt sant. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre. Han sier man trenger ikke sex for å vise man elsker noen. Men jeg tror jeg trenger det.. hvertfall en gang i blandt..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er helt sant. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre. Han sier man trenger ikke sex for å vise man elsker noen. Men jeg tror jeg trenger det.. hvertfall en gang i blandt..

Kanskje det er hans vanlige nivå av sex men at det ikke er nok for deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kanskje det er hans vanlige nivå av sex men at det ikke er nok for deg.

Det kan hende. Er bare det at det pleide å være oftere. Men har sakte med sikkert blitt lenger og lenger mellom hver gang. Før var det et par ganger I måneden, nå er det 6- 7 måneder siden sist.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan hende. Er bare det at det pleide å være oftere. Men har sakte med sikkert blitt lenger og lenger mellom hver gang. Før var det et par ganger I måneden, nå er det 6- 7 måneder siden sist.. 

Da ville jeg tenkt at forholdet var over for min del, med mindre jeg visste at han var syk ol. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

6-7 måneder uten sex... da ville jeg tenkt at vi var venner som bodde sammen og ikke kjærester. 

Unntaket er som ab nevner ovenfor (sykdom eller noe annet)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
c_buk skrev (18 minutter siden):

6-7 måneder uten sex... da ville jeg tenkt at vi var venner som bodde sammen og ikke kjærester. 

Unntaket er som ab nevner ovenfor (sykdom eller noe annet)

Han er ikke syk. Ikke deprimert. I utgangspunktet er jeg enig. Vi er mer venner som bor sammen. Men i de korte øyeblikkene han kysser meg og jeg får ligge i armkroken hans kjenner jeg jo at jeg har følelser for han. Men føler meg liksom ikke tiltrekkende for han lenger. At han elsker meg, men ikke er seksuelt tiltrukket av meg. Og det syns jeg egentlig er veldig trist. Og jeg føler meg distansert fra han.

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Høres ut som et dødt forhold . Kom deg ut av det , å lev livet ditt ☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (6 minutter siden):

Høres ut som et dødt forhold . Kom deg ut av det , å lev livet ditt ☺️

Sexlivet er dødt. Ellers har vi det gøy sammen, hverdagen er veldig fin. Men savner å føle på den kjæreste/ forelska følelsen.

Skrevet

Sexlivet er dødt. Ellers har vi det gøy sammen, hverdagen er veldig fin. Men savner å føle på den kjæreste/ forelska følelsen.

Ja det er jo helt opp til deg om du vil leve et liv som bare gode venner 😆

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han har ikke hatt lyst å ha sex med deg i 6-7 måneder tror jeg at han kanskje har mistet følelser for deg eller rett og slett ikke seksuelt tiltrukket til deg lengre. Spørs hvor gamle dere er, men 5 år som samboere er litt kort å ha sånn type relasjon.. Ville gitt mer mening om 50-60 med 30 år ekteskap bak. 

Må innrømme at 6-7 år inn i forholdet med eksen min (vi var veldig unge den gang da), så mistet jeg totalt følelser for han og jeg ville ikke ha sex, det føltes bare feil og de få gangene jeg hadde sex (hver tredje måned eller halvt år) så synes jeg det føltes feil. Ville inderlig at følelsene skulle komme tilbake, men de gjorde aldri det og forholdet varte 4 år mer enn nødvendig... Har enorm dårlig samvittighet over det og skulle visst bedre, men jeg ville virkelig at det skulle bli han - men det gikk rett og slett ikke. 

Snakk om det, for det kan hende han er bare glad i deg som veldig god venn og følelsene har dabbet av.

Anonymkode: 8a5ab...a73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hva tenker du om det, da? Hva tenker dere, som par, om dette? 
Han er fornøyd med nivået av sex, du er ikke fornøyd. Han ønsker å fortsette å bo sammen? Dersom du ønsker det samme - bli enige om at du kan ta deg en eller flere elskere. Problem løst. Han kan ikke samtidig ikke ønske å ha sex med deg og ikke ønske at du har sex med andre. Det er kontrollerende adferd, og ikke forenelig med å være glad i noen. I så fall? Forholdet for lengst over.

Anonymkode: 43020...dcf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvis han har ikke hatt lyst å ha sex med deg i 6-7 måneder tror jeg at han kanskje har mistet følelser for deg eller rett og slett ikke seksuelt tiltrukket til deg lengre. Spørs hvor gamle dere er, men 5 år som samboere er litt kort å ha sånn type relasjon.. Ville gitt mer mening om 50-60 med 30 år ekteskap bak. 

Må innrømme at 6-7 år inn i forholdet med eksen min (vi var veldig unge den gang da), så mistet jeg totalt følelser for han og jeg ville ikke ha sex, det føltes bare feil og de få gangene jeg hadde sex (hver tredje måned eller halvt år) så synes jeg det føltes feil. Ville inderlig at følelsene skulle komme tilbake, men de gjorde aldri det og forholdet varte 4 år mer enn nødvendig... Har enorm dårlig samvittighet over det og skulle visst bedre, men jeg ville virkelig at det skulle bli han - men det gikk rett og slett ikke. 

Snakk om det, for det kan hende han er bare glad i deg som veldig god venn og følelsene har dabbet av.

Vi er i 30- årene begge to.

Har prøvd å snakke med han, han sier han har følelser for meg fortsatt og er tiltrukket av meg. Men ord betyr ikke så veldig mye når det ikke er noe handling.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hva tenker du om det, da? Hva tenker dere, som par, om dette? 
Han er fornøyd med nivået av sex, du er ikke fornøyd. Han ønsker å fortsette å bo sammen? Dersom du ønsker det samme - bli enige om at du kan ta deg en eller flere elskere. Problem løst. Han kan ikke samtidig ikke ønske å ha sex med deg og ikke ønske at du har sex med andre. Det er kontrollerende adferd, og ikke forenelig med å være glad i noen. I så fall? Forholdet for lengst over.

Anonymkode: 43020...dcf

Jeg syns jo ikke det er greit i det hele tatt. Føler meg uattraktiv i hans øyne, føler ikke vi er et team, at vi er ordentlig sammen, uten det intime. Han syns jo det er greit, sier han er fornøyd med sånn ting er. Han ønsker vi skal fortsette å bo sammen, og sier han ser for seg at vi er sammen resten av livet. Jeg tviler egentlig ikke på at han elsker meg. Jeg ønsker å bo med han, leve med han. Men jeg kan ikke leve uten intimitet resten av livet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg syns jo ikke det er greit i det hele tatt. Føler meg uattraktiv i hans øyne, føler ikke vi er et team, at vi er ordentlig sammen, uten det intime. Han syns jo det er greit, sier han er fornøyd med sånn ting er. Han ønsker vi skal fortsette å bo sammen, og sier han ser for seg at vi er sammen resten av livet. Jeg tviler egentlig ikke på at han elsker meg. Jeg ønsker å bo med han, leve med han. Men jeg kan ikke leve uten intimitet resten av livet. 

Du, jeg tror ikke det blir bedre. Jeg er hun som mistet seksuelle lyster og følelser til min tidligere eks, som varte unødvendig 4 år til og angrer at jeg brøt ikke tidligere for hans skyld. Tror det er lurt å mentalt bestemme seg å bryte hvis det er ikke livsstil for deg når det kommer i et samliv. Tror det bare blir å vare som samboere inntil du har logget av med følelser for han, og da angrer man litt at man ikke ga seg tidligere. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du, jeg tror ikke det blir bedre. Jeg er hun som mistet seksuelle lyster og følelser til min tidligere eks, som varte unødvendig 4 år til og angrer at jeg brøt ikke tidligere for hans skyld. Tror det er lurt å mentalt bestemme seg å bryte hvis det er ikke livsstil for deg når det kommer i et samliv. Tror det bare blir å vare som samboere inntil du har logget av med følelser for han, og da angrer man litt at man ikke ga seg tidligere. 

Ja, det er nok sant. Men så er han så bra på alle andre måter. Jeg er redd jeg kaster bort en flott mann på grunn av et dårlig sexliv. Og at jeg kanskje ikke finner en sånn mann igjen. For han er trofast, stabil, veldig snill. Og jeg vet han alltid er der for meg. 

Men uten intimitet.. jeg vet ikke..

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er nok sant. Men så er han så bra på alle andre måter. Jeg er redd jeg kaster bort en flott mann på grunn av et dårlig sexliv. Og at jeg kanskje ikke finner en sånn mann igjen. For han er trofast, stabil, veldig snill. Og jeg vet han alltid er der for meg. 

Det samme gjaldt min eks, han er tvers gjennom god og flott - og det var så sykt vanskelig og derfor gikk det 4 år til. Virker som du har prøvd allerede nok når det går så lenge mellom hver gang, og det er ikke blitt bedre og du trives ikke med slikt liv.

I dag har jeg samboer jeg er forelsket i og har god sexliv med, og har alle gode kvaliteter også. Det er så mange mennesker i verden at det er vanskelig å forbli singel resten av livet. Jeg tenkte akkurat det samme som deg, men innså det er bedre å være singel og senere utforske dating enn å forbli i et sexløs platonisk forhold. 

Det er bare tips fra min side, men skjønner det er vanskelig å ta slikt valg.. Det kan hende du må bare gjennom det og finne ut, men tror neppe det blir bedre. Sexolog er også en mulighet hvis man har fortsatt trua.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Uten de berømte følelsene så vil dere ende opp med et kjipt samlivsbrudd. Hadde dere vært 30 år eldre, med voksne barn, så hadde dere sikkert kunnet leve videre som dere har det og hatt det godt sammen.

Du skrev at han er frisk. Men hvordan er det med fysisk form og trening? Så med stress og slikt?

Hvor mye prøver du deg på han? Eller venter du på at han skal "starte"?

Gjør dere ting sammen som får dere å utvikles og vokse?

Avbrekk og variasjon, spontane turer til steder der dere ikke har vært. Dra på show eller konserter... fester?

Alene tid med kvalitet?

AnonymBruker
Skrevet

Dere har ikke vært sammen 5 år engang og det seksuelle er allerede dødt. Da må du nesten kreve å få et ordentlig svar av ham. Dere er i tredveårene og hvis du ønsker deg barn, så er det sannsynligvis snart. Da må han tørre å være ærlig og fortelle deg hvorvidt han har mistet kjærestefølelsene til deg eller ei.

Det er bedre å se ting i øynene nå enn å la det gå enda flere år uten sex, for så gå fra hverandre når en av dere blir forelsket i en annen. 

Jeg føler med deg. Håper han klarer å være ærlig. Hvis han fremdeles er tiltrukket av deg, må han i så fall være villig til å arbeide med å få sexlivet i gang igjen. Hvis han ikke viser det i handling, så snakker han sannsynligvis ikke sant, dessverre. 

Anonymkode: 4765b...c11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...