Gå til innhold

Bilder MR Evidia/Aleris, betale for bilder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tatt mr hos Evidia (tidligere Aleris Røntgen)? Det står at man kan betale for en referansekode som gir deg tilgang til bildene+ mulighet for å dele koden med andre behandlere så de kan se bildene og svarrapporten. Får man en sms om betaling automatisk, eller må man be om det?

Anonymkode: 94dca...195

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På unilabs logger du deg på en nettportal og betaler. Da får du tilgang. 

Anonymkode: 54778...df7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk og tilbud om å kjøpe tilgang til bildene, men gjorde det ikke. Bildene og rapporten blir jo liggende i journal og epikrise sendt til fastlegen.

Og det er bare radiolog og i mitt tilfelle nevrokirurg som kan forstå noe ut i fra bildene uansett.

Anonymkode: 1951f...919

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På unilabs logger du deg på en nettportal og betaler. Da får du tilgang. 

Anonymkode: 54778...df7

Får man varsel på forhånd? Finner ikke noe sånt på Evidia

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk og tilbud om å kjøpe tilgang til bildene, men gjorde det ikke. Bildene og rapporten blir jo liggende i journal og epikrise sendt til fastlegen.

Og det er bare radiolog og i mitt tilfelle nevrokirurg som kan forstå noe ut i fra bildene uansett.

Anonymkode: 1951f...919

Husker du om du fikk en melding først? Og hvor lang tid tok det ca i så fall? 

Jeg har ikke så mye interesse av å se bildene, for jeg forstår ikke noe av de jeg heller.. Men min manuellterapeut ønsket tilgang. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Fått linken samme dag, så får du tilgang til bildene med en gang du har betalt. Tar noen dager før rapporten legges inn.

Anonymkode: eb791...7b5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Noen som har tatt mr hos Evidia (tidligere Aleris Røntgen)? Det står at man kan betale for en referansekode som gir deg tilgang til bildene+ mulighet for å dele koden med andre behandlere så de kan se bildene og svarrapporten. Får man en sms om betaling automatisk, eller må man be om det?

Betalte på vipps,og fikk umiddelbart tilgang til bildene.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg har ikke fått noen link, er to dager siden. Men da kommer den sikkert snart.

Ts

• 6 måneder senere...
Skrevet

Hvor lenge har du ventet for å kunne se rapporten ? 

Anonymkode: 308e7...339

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor lenge har du ventet for å kunne se rapporten ? 

Logger du deg inn med bankid så ser du rapport/bilder om du har betalt for dette. Også nyttig om en lege i det private skal se bildet. Selv tatt på aleris før.

Anonymkode: fc8ad...173

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Logger du deg inn med bankid så ser du rapport/bilder om du har betalt for dette. Også nyttig om en lege i det private skal se bildet. Selv tatt på aleris før.

Anonymkode: fc8ad...173

Har tatt Mr igår på Aleris har betalt og kan se bilder men står at jeg ikke kan se rapporten 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har tatt Mr igår på Aleris har betalt og kan se bilder men står at jeg ikke kan se rapporten 

Du får rapporten noen dager etterpå, det står dato når rapporten blir tilgjengelig.

Anonymkode: 82268...9fe

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Rapporten tar ofte tid. Min tok ca 1 uke. Den legges inn når den er klar.

Anonymkode: 18be6...b8c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Rapporten tar ofte tid. Min tok ca 1 uke. Den legges inn når den er klar.

Anonymkode: 18be6...b8c

Tusen takk 👍🏻🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...