Gjest Adobyen Skrevet 1. juni 2023 #1 Skrevet 1. juni 2023 Ja, jeg tenker jo valgflesk om slike løfter. Lover å låse prisene på kommunale skatter og avgifter? Hvordan skal de da hente penger til kommende utbedringer og fornyelser av vannrør og diverse som ellers belastes innbyggerne? Det vil nok gå på bekostning av noe annet.. https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2023/06/01/195926630/hoyre-lover-a-ikke-oke-lokale-skatter-der-de-vinner-ordforeren
Gjest GP950mAh Skrevet 1. juni 2023 #2 Skrevet 1. juni 2023 Adobyen skrev (1 time siden): Ja, jeg tenker jo valgflesk om slike løfter. Lover å låse prisene på kommunale skatter og avgifter? Hvordan skal de da hente penger til kommende utbedringer og fornyelser av vannrør og diverse som ellers belastes innbyggerne? Det vil nok gå på bekostning av noe annet.. https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2023/06/01/195926630/hoyre-lover-a-ikke-oke-lokale-skatter-der-de-vinner-ordforeren Det er mye å hente på mer effektiv drift av mange kommuner. Kommunene trenger ikke å dytte regningen for sløsingen sin over på innbygger. https://www.nrk.no/norge/her-er-norges-mest-og-minst-effektive-kommuner-1.13824081
Gjest Adobyen Skrevet 1. juni 2023 #3 Skrevet 1. juni 2023 GP950mAh skrev (8 minutter siden): Det er mye å hente på mer effektiv drift av mange kommuner. Kommunene trenger ikke å dytte regningen for sløsingen sin over på innbygger. https://www.nrk.no/norge/her-er-norges-mest-og-minst-effektive-kommuner-1.13824081 Hvis kommunene skal holde prislås og samtidig drive effektivt, så har vi vel erfaringer med at det kuttes i andre nødvendigheter. Legge ned noen sykehjemsplasser, kutte noen stillinger, utsette vedlikehold av skoler og kutte i sosiale hjelpeordninger. I tillegg skal de bosette mange flyktninger med alt som det medfører.
Gjest GP950mAh Skrevet 1. juni 2023 #4 Skrevet 1. juni 2023 Adobyen skrev (20 minutter siden): Hvis kommunene skal holde prislås og samtidig drive effektivt, så har vi vel erfaringer med at det kuttes i andre nødvendigheter. Legge ned noen sykehjemsplasser, kutte noen stillinger, utsette vedlikehold av skoler og kutte i sosiale hjelpeordninger. I tillegg skal de bosette mange flyktninger med alt som det medfører. Mer effektiv drift, kutt av overflødige oppgaver, overlate flere oppgaver til private tjenesteytere kan spare mye uten at det trenger å gå ut over kjerneoppgavene til kommunene.
Majer Skrevet 1. juni 2023 #5 Skrevet 1. juni 2023 Synes å huske at en AP politiker sa akkurat det samme til meg. Hvorfor får ikke det mer oppmerksomhet? Hverken de eller høyre har altså tenkt til å øke skattene. Samtidig er begge partier med på å bygge opp et større byråkrati. Byråkratiet har aldri vært større enn under Solberg. 1
Ænema Skrevet 1. juni 2023 #6 Skrevet 1. juni 2023 gratis tannlege har vært valgflesk hos ap siden 90 tallet. og nå siste årene har det blitt billigere tannlege til de frem til 25år. ja fordi det er de som har de dråligste tennene av oss. 2
Gjest GP950mAh Skrevet 1. juni 2023 #7 Skrevet 1. juni 2023 Majer skrev (2 minutter siden): Synes å huske at en AP politiker sa akkurat det samme til meg. Hvorfor får ikke det mer oppmerksomhet? Hverken de eller høyre har altså tenkt til å øke skattene. Samtidig er begge partier med på å bygge opp et større byråkrati. Byråkratiet har aldri vært større enn under Solberg. Nå skal det nevnes at de borgerlige satte igang reformer for å slanke byråkratiet, og faktisk fikk til en reduksjon fra 2016 til 2017 gjennom ABE-reformen og lavere vekst i løpet av sine 8 år enn under de rødgrønne.
Gjest Paramount Skrevet 1. juni 2023 #8 Skrevet 1. juni 2023 Adobyen skrev (3 timer siden): Ja, jeg tenker jo valgflesk om slike løfter. Lover å låse prisene på kommunale skatter og avgifter? Hvordan skal de da hente penger til kommende utbedringer og fornyelser av vannrør og diverse som ellers belastes innbyggerne? Det vil nok gå på bekostning av noe annet.. https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2023/06/01/195926630/hoyre-lover-a-ikke-oke-lokale-skatter-der-de-vinner-ordforeren Du gir deg aldri, det skal du ha. Kan ikke kommuner kutte utgifter akkurat som alle andre? Eller skal alle budsjetter løses ved å sende regningen til folket? Kommunene får gjøre som andre i krisetider: jobbe mer og mer effektivt. Og selvsagt kutte i alt som strengt tatt ikke er livsnødvendig, det er det mye av. Voksne menn som får full lønn for å gå tur med løvblåsere i parker, bare for å ta et eksempel, et annet er snøploger som kjører dobbelt når det ikke er mer enn 1 cm snø. For ikke å nevne de som graver opp asfalten, og fyller igjen og asfalterer, når de en uke etter må grave opp igjen samme hull, og dette gjerne flerfoldige ganger. Slike ting klarer vi oss uten. Alle kan spare inn, også kommuner.
Gjest Adobyen Skrevet 1. juni 2023 #9 Skrevet 1. juni 2023 Paramount skrev (31 minutter siden): Du gir deg aldri, det skal du ha. Kan ikke kommuner kutte utgifter akkurat som alle andre? Eller skal alle budsjetter løses ved å sende regningen til folket? Kommunene får gjøre som andre i krisetider: jobbe mer og mer effektivt. Og selvsagt kutte i alt som strengt tatt ikke er livsnødvendig, det er det mye av. Voksne menn som får full lønn for å gå tur med løvblåsere i parker, bare for å ta et eksempel, et annet er snøploger som kjører dobbelt når det ikke er mer enn 1 cm snø. For ikke å nevne de som graver opp asfalten, og fyller igjen og asfalterer, når de en uke etter må grave opp igjen samme hull, og dette gjerne flerfoldige ganger. Slike ting klarer vi oss uten. Alle kan spare inn, også kommuner. Det med å sende regningen til folket, nei det liker jeg selvfølgelig ikke, men det er jo slik de alltid gjør. Jeg har slett ingen ønsker om mer regninger, men de politikerne gjør jo mye rart. De underbudsjetterer ett eller annet og må dekke opp underskuddet. Hva gjør de da? Jo, da øker en avgift. Så, min skepsis til Høyres prislås på kommunale skatter og avgifter er at jeg ikke tror på eventyr. Vi får ingenting uten at de krever tilbake mer på en eller annen måte. Lavlønnede menn i parkvesenet osv er ikke rette plassen for å begynne å kutte utgifter. Begynn heller med ledelsen. En gjennomgående feil er det at de kutter nederst.
Maskinfører Skrevet 1. juni 2023 #10 Skrevet 1. juni 2023 Ænema skrev (1 time siden): gratis tannlege har vært valgflesk hos ap siden 90 tallet. og nå siste årene har det blitt billigere tannlege til de frem til 25år. ja fordi det er de som har de dråligste tennene av oss. Når jeg tenker på AP husker jeg alltid mantraet tenner er ikke en del av kroppen 1
Bie-damen Skrevet 1. juni 2023 #11 Skrevet 1. juni 2023 Høyre er kun opptatt av å gi bort Norges land fortest mulig til EU. Den vanlige nordmann er uinteressant. 4
Fant80 Skrevet 1. juni 2023 #12 Skrevet 1. juni 2023 I kjent Høyre stil,så tar de vel fra "bunnen" Sosiale kutt er noe Høyre kan. 4
Maskinfører Skrevet 1. juni 2023 #13 Skrevet 1. juni 2023 (endret) Skikkelig utgått flesk også for flere år sia før la de flesket i saltlake så det ikke skulle bli dårlig (mangel på kjølekap) mulig derfor flesket til Høyre eksisterer ennå Endret 1. juni 2023 av Maskinfører
Gjest GP950mAh Skrevet 1. juni 2023 #14 Skrevet 1. juni 2023 Bie-damen skrev (13 minutter siden): Høyre er kun opptatt av å gi bort Norges land fortest mulig til EU. Den vanlige nordmann er uinteressant. Høyre er opptatt av at Norge skal sitte ved bordet der avgjørelsene tas med stemmerett og innflytelse, fremfor å stå på gangen med lua i hånda som vi gjør idag. Vi gir ikke bort noe som helst med et fullverdig medlemskap, vi får økt tollfrihet på all norsk eksport og medbestemmelsesrett.
Maskinfører Skrevet 1. juni 2023 #15 Skrevet 1. juni 2023 GP950mAh skrev (7 minutter siden): Høyre er opptatt av at Norge skal sitte ved bordet der avgjørelsene tas med stemmerett og innflytelse, fremfor å stå på gangen med lua i hånda som vi gjør idag. Vi gir ikke bort noe som helst med et fullverdig medlemskap, vi får økt tollfrihet på all norsk eksport og medbestemmelsesrett. Full tollfrihet?? selv med EØS betaler jeg toll på alt jeg kjøper så alt er tull og tøys derfor gir de bort alt for å bruke dette som unnskyldning for å få Norge inn i EU noe nepotistene tjener på og ikke folket tror du virkelig Norge vil godkjenne at almuen tar EU-Kontrollen i sverige ?? svaret er nei da ville jo Norge tape penger
Maskinfører Skrevet 1. juni 2023 #16 Skrevet 1. juni 2023 Adobyen skrev (41 minutter siden): Det med å sende regningen til folket, nei det liker jeg selvfølgelig ikke, men det er jo slik de alltid gjør. Jeg har slett ingen ønsker om mer regninger, men de politikerne gjør jo mye rart. De underbudsjetterer ett eller annet og må dekke opp underskuddet. Hva gjør de da? Jo, da øker en avgift. Så, min skepsis til Høyres prislås på kommunale skatter og avgifter er at jeg ikke tror på eventyr. Vi får ingenting uten at de krever tilbake mer på en eller annen måte. Lavlønnede menn i parkvesenet osv er ikke rette plassen for å begynne å kutte utgifter. Begynn heller med ledelsen. En gjennomgående feil er det at de kutter nederst. Mye i kommunal administrasjon kunne kuttes bort sendte ett spørsmål til byggesak i min kommune om ett enkelt spørsmål rett før jul dette er jo nå snart 7 måneder siden spørsmålet er ubesvart
Gjest Adobyen Skrevet 1. juni 2023 #17 Skrevet 1. juni 2023 Fant80 skrev (23 minutter siden): I kjent Høyre stil,så tar de vel fra "bunnen" Sosiale kutt er noe Høyre kan. Ja, de viste dette godt i sin regjeringsperiode. Karensåret på AAP er bare ett eksempel. Nå er det vel liten tvil om at de kommer tilbake igjen ved første anledning, noe som er helt ubegripelig for meg.
Gjest Adobyen Skrevet 1. juni 2023 #18 Skrevet 1. juni 2023 Maskinfører skrev (4 minutter siden): Mye i kommunal administrasjon kunne kuttes bort sendte ett spørsmål til byggesak i min kommune om ett enkelt spørsmål rett før jul dette er jo nå snart 7 måneder siden spørsmålet er ubesvart Venter du på en avgjørelse fra politikerne eller var det bare noe som kunne ordnes på teknisk etat? Ofte må slike saker gjennom en haug av instanser og tar evigheter.
Gjest GP950mAh Skrevet 1. juni 2023 #19 Skrevet 1. juni 2023 (endret) Maskinfører skrev (11 minutter siden): Full tollfrihet?? selv med EØS betaler jeg toll på alt jeg kjøper så alt er tull og tøys derfor gir de bort alt for å bruke dette som unnskyldning for å få Norge inn i EU noe nepotistene tjener på og ikke folket tror du virkelig Norge vil godkjenne at almuen tar EU-Kontrollen i sverige ?? svaret er nei da ville jo Norge tape penger Vi gir ikke bort noe som helst, vi selger varer og tjenester til folk i EU og får betalt for det, noe som skaper hundretusenvis av arbeidsplasser i hele Norge. Norske eksportbedrifter betaler ikke toll om de selger industrivarer eller tjenester idag, men må betale toll for fisk og sjømat og landbruksvarer, dette vil bli tollfritt ved fullverdig medlemskap, som også vil gi oss stemmerett og innflytelse over alle lover og direktiver vi uansett må ta inn så lenge vi ønsker handel og samarbeid med EU. Og handel og samarbeid med våre naboland ønsker det store flertallet av nordmenn. Endret 1. juni 2023 av GP950mAh
Maskinfører Skrevet 2. juni 2023 #20 Skrevet 2. juni 2023 Adobyen skrev (5 minutter siden): Venter du på en avgjørelse fra politikerne eller var det bare noe som kunne ordnes på teknisk etat? Ofte må slike saker gjennom en haug av instanser og tar evigheter. Dette var ett spørsmål angående søknads plikt om skifte av ett stort vindu til ett mindre og evt hvem som skal spørres av naboer når ingen har direkte innsyn dit kun min onkel som for så vidt sier det er greit han har ingen vinduer mot badet mitt så greit og spørre først sende inn søknad og betale 10 000,- når det ikke evt trengs er bortkastede penger men med alle sakene som har vært i mediene i Vestfold de siste årene er det greit og være på den sikre siden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå