AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #1 Skrevet 1. juni 2023 Vi skal ut å spise med venner og skal ha besteforeldre her for å passe lille på 11 mnd. Det er første gang vi drar ut på kvelden. Hvordan bør vi gjøre det? Bør vi legge eller barnevakten? Anonymkode: 862bb...505
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #2 Skrevet 1. juni 2023 Jeg mener barnevakten Da er det lettere for barnet å koble at dere ikke er hjemme dersom han/hun våkner om kvelden. Kan gjøre det fryktelig vanskelig for bestemor visst ikke, og samtidig kan det bli vanskeligere generelt senere dersom barnet blir redd for at dere bare forsvinner. Skjer ikke med alle barn selvfølgelig, men du selv liker vel å vite hvem som er der når du våkner? Anonymkode: 9ecf7...769
Ulrikke Skrevet 1. juni 2023 #3 Skrevet 1. juni 2023 Kan hende selve leggingen går enklere om dere gjør det, men jeg synes allikevel barnevakten skal gjøre det. Blir enklere om barnet våkner igjen.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #4 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg mener barnevakten Da er det lettere for barnet å koble at dere ikke er hjemme dersom han/hun våkner om kvelden. Kan gjøre det fryktelig vanskelig for bestemor visst ikke, og samtidig kan det bli vanskeligere generelt senere dersom barnet blir redd for at dere bare forsvinner. Skjer ikke med alle barn selvfølgelig, men du selv liker vel å vite hvem som er der når du våkner? Anonymkode: 9ecf7...769 Ja, har egentlig konkludert med det samme. Sikkert stressende å våkne til noen andre enn de som var der når du sovnet. Om det går å legge henne er en annen sak😅, men vi er ikke langt unna så om det blir helt krise får jeg ta doggybag å dra hjem 😊 Anonymkode: 862bb...505
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #5 Skrevet 1. juni 2023 Jeg tror det er best at barnet ser at dere går Anonymkode: d84a4...18a
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #6 Skrevet 1. juni 2023 Her passet besteforeldre en som er "umulig" å legge et par ganger før hun ble ett år. Første gangen gikk det bedre enn når vi legger, men hun våknet etter en stund og fikk da sove videre på fanget i sofaen siden hun ikke ville legges igjen. Andre gangen fikk de ikke lagt henne men hun slumret på sofaen med dem og vi kom ikke hjem sånn kjempesent. Tenker det er ok at ikke alt går perfekt når man er borte så lenge barnet føler seg trygg Anonymkode: d84a4...18a 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #7 Skrevet 1. juni 2023 Barnevakt bør komme litt før dere reiser, også sier dere ordentlig hade så barnet forstår at dere drar. Barnevakt legger, sånn at barnet ikke blir forvirret om det våkner 🥰 Du kan jo tenkte deg selv, om du går å legger deg og våkner om natten, så er det plutselig noen andre i huset 😅 Jeg hadde freaka totalt ut, selvom det bare var mine foreldre som plutselig satt i stua midt på svarte natta… Anonymkode: 2320c...c8d
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #8 Skrevet 1. juni 2023 Jeg hadde barnevakt første gang når barnet var nesten 2 år. Jeg dro ut, og var borte noen timer før legging slik at barnevaktene fikk leke og koble seg på barnet. De tok kveldsstell og legging. Det gikk overraskende bra, barnet sovnet på 3 minutter 🙂 Jeg så for meg timesvis med hyling og skriking, og det hadde det kanskje blitt om jeg dro typ når barnet skulle legge seg.. Anonymkode: 2320c...c8d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå