AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #1 Del Skrevet 1. juni 2023 Solgte en merkeveske på Finn.no. Pris 5000,- ny pris 8000,- Vesken var knapt brukt, derfor solgte jeg den. Vesken ble sendt med fiks ferdig og sendt kjøper. Fikk i går bilde fra selger om at det var et merke inni vesken, og at hun vil heve kjøpet. Jeg har ikke sett dette merket, og klarer heller ikke å se det på mine bilder. I utgangspunktet tenker jeg det er minst styr og bare få vesken tilbake, men samtidig så er jeg rimelig sikker på at det merket ikke har vært der. Det er snakk en prikk, muligens 0,5cm (om det er så mye engang) utrolig irriterende, for jeg hadde en dårlig magefølelse på selgeren som stilte masse merkelige spørsmål. What to do? Anonymkode: f3115...d7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #2 Del Skrevet 1. juni 2023 Kanskje du får en kopi tilbake istedetfor vesken? Høres suspekt ut faktisk. Eller, du betaler tilbake pengene og får aldri vesken. Anonymkode: 94c7c...41b 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #3 Del Skrevet 1. juni 2023 Første jeg tenker er at du vil få en falsk vare i retur. Anonymkode: 344f5...202 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #4 Del Skrevet 1. juni 2023 Hvor lang tid tok det fra kjøper mottok varen til hun reklamerte? Har hun rukket å bruke den og lage merket selv? Med mindre du er villig til å risikere å motta en kopi i retur så ville jeg ha latt Finn håndtere saken. Det er vel en del av hva man betaler for ved å bruke fiks ferdig. Anonymkode: 033c1...94f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megda Skrevet 1. juni 2023 #5 Del Skrevet 1. juni 2023 aldri bruk fiks ferdig som selger da du tar på deg alt ansvaret for transaksjonen i praksis. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #6 Del Skrevet 1. juni 2023 Ifølge Forbrukerrådet må produktet du har kjøpt være vesentlig dårligere enn det du kunne forvente for at du skal ha grunn til å klage, og du bør helst ha dokumentert salget med en form for skriftlig kontrakt. Tviler på at den prikken er godt nok for å heve kjøpet Anonymkode: 2b8d0...1e1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #7 Del Skrevet 1. juni 2023 Bare å si at handelen er endelig, det var ikke noe merke da du sendte vesken. Ingen angrerett. Anonymkode: a6520...c08 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #8 Del Skrevet 1. juni 2023 Synes dette er skikkelig ubehagelig, solgt mye på Finn, aldri fått klage. Hvem skal dekke porto eventuelt? Og hva om jeg får vesken herpet tilbake? ts Anonymkode: f3115...d7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #9 Del Skrevet 2. juni 2023 Jeg tenker at kjøperen kanskje har samme veske som har fått et merke, og vil bytte med TS sin? Jeg ville ikke gått med på det, om du har bilder som viser at veska var fin når den ble sendt, send de til kjøper og si deg ferdig med saken. Anonymkode: cb5a8...34d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #10 Del Skrevet 2. juni 2023 Kjøper har stoppet betalingen (fiks ferdig), så nå har jeg hverken veske eller pengene 😆 Anonymkode: f3115...d7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #11 Del Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Kjøper har stoppet betalingen (fiks ferdig), så nå har jeg hverken veske eller pengene 😆 Anonymkode: f3115...d7d Det finnes mange troll der ute, så ikke gå med på å heve kjøpet. Dette høres suspekt ut. Har du gode bildebevis selv, som evt. kan sette kjøper på plass? Håper det løser seg på en god måte. Anonymkode: 556fe...09b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #12 Del Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Kjøper har stoppet betalingen (fiks ferdig), så nå har jeg hverken veske eller pengene 😆 Anonymkode: f3115...d7d En prikk? Hva da, tusj liksom? Jeg hadde og helt ærlig reagert på flekk på en veske som kun var nedsatt med mindre enn halv pris. Og kopier av ei veske til 8 k er jeg usikker på om lages? Hadde det vært VL/Chanel osv hadde jeg jo tenkt svindel. Anonymkode: b1273...339 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 2. juni 2023 #13 Del Skrevet 2. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Kjøper har stoppet betalingen (fiks ferdig), så nå har jeg hverken veske eller pengene 😆 Anonymkode: f3115...d7d Da kommer vesken i retur etter en gitt tid, ie ikke hentet evt hvis hun nå har inspisert tror ikke jeg hun har kontroll på de pengene når den er sendt og/eller hentet Endret 2. juni 2023 av NakenPanda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #14 Del Skrevet 2. juni 2023 Lurt å ta gode bilder av produkter som er av verdi før man sender de. Med dato merking. Og sende de til kjøper. Da slipper man sånt. Jeg har jobbet i butikk og det er helt utrolig hva folk prøver seg på. Feks en kunde ville reklamere på en folde kniv, fordi låsingen på leddet var gåen. Kunden påsto å ja kjøpt kniven for to uker siden. Sidene på knivenvat i hard plast. Og hadde tydelige merker etter å ha gnukket med tommel på plasten. En skade man kun kan få etter to år med gnukking.kniven kostet ca 50kr... Så jeg er ganske vant ned at folk er kreative med å få ned priser eller skaffe seg gratis varer. Forøvrig svært irriterende å forholde seg til. Anonymkode: f3f6e...8a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #15 Del Skrevet 2. juni 2023 Tror man bare kan heve kjøpet innen 24 timer etter mottatt vare, hvis man ikke har betalt for tillitt forsikring (14 dager) Anonymkode: eaeb8...3bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #16 Del Skrevet 2. juni 2023 Google kjøpsloven. Vi opplevde svindel, av en vare vi kjøpte. Måtte få noen på saken for å få refundert noe av pengene for varen, en halvdefekt vare som ikke var informert om i annonsen, hvor folk skal informere om ved salg og ved feil. Hvis du har tydelige beviser på at vesken var i skjønn orden, ved salg har du ingenting å tape. Om ikke, kan kjøper heve kjøpet. Mange som stiller spørsmål ved salg, og kjøp så trenger ikke være så unormalt. Jeg og eventuelt vanligvis. Bare gikk på en bommert en gang dessverre godtroende og naiv. Og ved salg, jeg driver med innimellom informerer jeg alltid om feil og defekter og hvis kjøper da plutselig angrer etterpå, så er handelen gjennomført og kan ikke kreve noe av meg da. Om jeg ikke informerer kan kjøper kreve og heve. Og aldri bruk fiks ferdig. Men legger ikke skjul på at det lukter svidd gummi her i ditt tilfelle. Vet du navnet til kjøper? Fult navn? Anonymkode: dd666...435 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #17 Del Skrevet 2. juni 2023 Gjelder mulighet for å heve kjøp når man handler privat da? Trodde det bare gjaldt butikk Anonymkode: 222f7...494 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akay Skrevet 2. juni 2023 #18 Del Skrevet 2. juni 2023 Angrerett finnes ikke på privatkjøp mellom private. Dessverre er det en kjent sak at det svindles via fiks ferdig. Man kjøper en sak på finn med fiks ferdig, får den tilsendt i posten, sier til finn at varen ikke var som lovet. Får pengene tilbake og beholder varen uten å gidde å sende den tilbake. Derfor selger jeg aldri på finn med sånn. Kun forskuddsbetaling men jeg har mellom 50-100 positive karaktererog ser alltid på andres karakterer før jeg forskuddsbetaler. her fra forbrukerrådet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #19 Del Skrevet 3. juni 2023 Jeg bruker KUN fiks ferdig. Ser mange fraråder det, men jeg har dårlig erfaring med selgere og kjøpere utenom fiks ferdig. Synes det er greit å kunne få respons når man ønsker å kjøpe en vare, istedet for å måtte vente 1-2 dager på et skikkelig svar fra selger/kjøper som ombestemmer seg flere ganger. Anonymkode: afd5b...63c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #20 Del Skrevet 3. juni 2023 On 6/1/2023 at 8:27 PM, AnonymBruker said: Solgte en merkeveske på Finn.no. Pris 5000,- ny pris 8000,- Vesken var knapt brukt, derfor solgte jeg den. Vesken ble sendt med fiks ferdig og sendt kjøper. Fikk i går bilde fra selger om at det var et merke inni vesken, og at hun vil heve kjøpet. Jeg har ikke sett dette merket, og klarer heller ikke å se det på mine bilder. I utgangspunktet tenker jeg det er minst styr og bare få vesken tilbake, men samtidig så er jeg rimelig sikker på at det merket ikke har vært der. Det er snakk en prikk, muligens 0,5cm (om det er så mye engang) utrolig irriterende, for jeg hadde en dårlig magefølelse på selgeren som stilte masse merkelige spørsmål. What to do? Anonymkode: f3115...d7d Ikke gjør noe, blokker denne personen Anonymkode: b96d0...926 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå