AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #1 Skrevet 1. juni 2023 Jeg hentet 4 åringen I dag, og pedlederen ropte til en annen mor at "Det ligger en bursdagsinvitasjon I hyllen til datteren din, fra Marie" (5 års dag) 4 åringen min fikk med seg dette og løp opp for å sjekke sin hylle, men der lå det ingenting Hun sa "Mamma det ligger ingen i min hylle, jeg får ikke komme" Jeg visste ikke helt hva jeg skulle si, det lå i ett par hyller så jeg. Muligens de som var 5. Ikke vet jeg.. Er det sånn det gjøres nå til dags? Blir dette feil? Anonymkode: 8e50c...2b4 1 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #2 Skrevet 1. juni 2023 Hos oss inviterer de enten alle i samme årskull eller alle av samme kjønn på avdelingen. Dette funker helt fint. Anonymkode: ec030...c8f 16
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #3 Skrevet 1. juni 2023 Det er vanlig å invitere de i samme årskull. Feiret dere ikke 4 årsdagen til datteren deres? Anonymkode: d50a0...8da 14
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #4 Skrevet 1. juni 2023 Vi gjør også dette, men hele «gruppa» blir invitert. Alle 2018-jentene for eksempel. Eller 2019-gutta, eller alle barna født 2018. Forklar henne, så skjønner hun det nok. Om du er usikker på om noen holdes utenfor spør du de som jobber der. Anonymkode: 748fd...c51 9 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #5 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vanlig å invitere de i samme årskull. Feiret dere ikke 4 årsdagen til datteren deres? Anonymkode: d50a0...8da Med familie jo, men ikke barnehagebarn. Starter ikke de fleste da de fyller 5? Anonymkode: 8e50c...2b4 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #6 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hos oss inviterer de enten alle i samme årskull eller alle av samme kjønn på avdelingen. Dette funker helt fint. Anonymkode: ec030...c8f AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi gjør også dette, men hele «gruppa» blir invitert. Alle 2018-jentene for eksempel. Eller 2019-gutta, eller alle barna født 2018. Forklar henne, så skjønner hun det nok. Om du er usikker på om noen holdes utenfor spør du de som jobber der. Anonymkode: 748fd...c51 Ja, sånn ja. De leker mye i barnehagen, så tenkte det uansett var litt rart.. Men om det er vanlig, så er det vel greit. Anonymkode: 8e50c...2b4 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #7 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Med familie jo, men ikke barnehagebarn. Starter ikke de fleste da de fyller 5? Anonymkode: 8e50c...2b4 Vanlige er vel å starte når de fyller 4 år. Anonymkode: d50a0...8da 9
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #8 Skrevet 1. juni 2023 I våre barns barnehage inviteres det til bursdag på en felles facebookgruppe, samt pr. sms til foreldreparene som ikke er i den gruppen. Det er vanlig at fireårsdagen er den første som feires med barnebursdag, men noen av barna som er født siste del av året, og fyller tre etter at de har begynt på storbarnsavdeling, feirer treårsdagen også. En inviterer enten hele avdelingen, barnets årskull, eller barnets eget årskull og et kull til. Men dette varierer veldig fra sted til sted og barnehage til barnehage. I barnehagen hvor jeg jobber legges det invitasjoner i hyllene. Vi har opplevd å observere at ett eller noen barn i et årskull ikke har fått invitasjon på plassen sin, og da har vi spurt bursdagsbarnets foreldre, fordi barna ser dette selv, og det oppleves veldig sårt. Årsaken har vært forglemmelse eller at de som ikke fikk invitasjon i hylla, hadde fått den et annet sted. Anonymkode: b9002...b2e 3
mereo Skrevet 1. juni 2023 #9 Skrevet 1. juni 2023 Her er det ikke lov med invitasjoner levert i barnehagen, det skal skje utenom. Dog er jeg usikker på hvor hardt det overholdes. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #10 Skrevet 1. juni 2023 Hos oss var det endte i vitasjon til alle på avdelingen, eller så måtte man invitere privat. Anonymkode: fc9fb...319 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #11 Skrevet 1. juni 2023 Vi inviterer årskullet, fra begge avdelingene, i vår barnehage. Virker som det er vanlig i flere barnehager også, at man kun inviterer sitt årskull. Gruppene blir ofte litt mindre da. Anonymkode: dc19d...4a5 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #12 Skrevet 1. juni 2023 Hos oss er regelen: skal det deles ut invitasjoner i barnehagen eller lånes lokale av barnehagen skal alle av en gruppe inviteres. Men gruppene kan være: Alle jentene/guttene på avdelingen Alle barna på avdelingen Alle/jentene/guttene i årskullet på avdelingen Alle/jentene/guttene i årskullet (er to avdelinger) Så det du beskriver kunne fint skjedd her. Og det hadde vært helt greit. Anonymkode: a4c6a...837 10 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #13 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Med familie jo, men ikke barnehagebarn. Starter ikke de fleste da de fyller 5? Anonymkode: 8e50c...2b4 Det finnes ikke noe «fleste» eller «vanlig» her, det blir som å si slutter ikke de fleste med bleie når de er 2,5? eller bruker ikke de fleste kvinner str 38 i sko? I vår barnehage startet flere med barnebursdag fra de var 3, men ikke alle. Noen 3-åringer er bleiebarn som knapt har språk, andre 3-åringer sykler uten støttehjul og leser enkle bøker. Anonymkode: 795dc...7c2 6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #14 Skrevet 1. juni 2023 De er på en avdeling med to alderskull slått sammen? Det hadde de her de første årene. Litt spesielt å ikke invitere alle synes jeg. Det blir noe kunstig og vanskelig å forklare barna hvem som er invitert og ikke. De skjønner ikke fødselsår så tidlig. Anonymkode: 43885...562 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #15 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Med familie jo, men ikke barnehagebarn. Starter ikke de fleste da de fyller 5? Anonymkode: 8e50c...2b4 Det kommer helt an på hva som er vanlig i den gruppa. Når ett barn begynner å invitere til bursdag,så følger de andre på. De fleste her startet da de fylte 5. Med unntak av 2 jenter, som startet da de fylte 4. Det varierer også en del om man inviterer kun de av samme kjønn, eller hele gjengen. I barnehagen var det kun de av samme kjønn, og jeg syntes dette var helt greit. Nå på skolen, inviterer de hele klassen, noe jeg synes er litt for uoversiktlig. Anonymkode: 43885...562
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #16 Skrevet 1. juni 2023 Her er det vanlig at alle født i samme årskull inviteres (halvparten begynte vel ved 4 år). Invitasjonen legges ved hylla her også. Min har lekt mye med de eldre barna, men har gått fint å forklare det med utgangspunkt i årskullene (årskullene har hvert sitt gruppenavn så barna er vant til begrepet og at de innimellom deles inn i de gruppene) Anonymkode: bea93...23f 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #17 Skrevet 1. juni 2023 Det som ikke er normalt er at bursdagsinvitasjoner tas med i barnehagen... I de tilfellene der ikke ALLE får invitasjon, bør foreldrene heller bare sende meldinger seg imellom på privaten istedet.. Dette ville jeg tatt opp med barnehagen! Ikke greit. En 4 åring forstår dessuten ikke alltid dette med "samme kull". Rart ikke barnehagen selv reagerer! Anonymkode: b2e3c...064 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #18 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det som ikke er normalt er at bursdagsinvitasjoner tas med i barnehagen... I de tilfellene der ikke ALLE får invitasjon, bør foreldrene heller bare sende meldinger seg imellom på privaten istedet.. Dette ville jeg tatt opp med barnehagen! Ikke greit. En 4 åring forstår dessuten ikke alltid dette med "samme kull". Rart ikke barnehagen selv reagerer! Anonymkode: b2e3c...064 Hos oss deler de ansatte ut invitasjonene og legger i sekkene til barna. Det er helt normalt at bare et årskull inviteres til tross for at det er alle årskull åå avdelingen Anonymkode: c09f2...12e 5
nordlending Skrevet 1. juni 2023 #19 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hentet 4 åringen I dag, og pedlederen ropte til en annen mor at "Det ligger en bursdagsinvitasjon I hyllen til datteren din, fra Marie" (5 års dag) 4 åringen min fikk med seg dette Vet ikke hva som er vanlig, men det er jo veldig unødvendig av den ansatte å gjøre det på den måten når de vet det er andre der som ikke har fått. 8
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #20 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det som ikke er normalt er at bursdagsinvitasjoner tas med i barnehagen... I de tilfellene der ikke ALLE får invitasjon, bør foreldrene heller bare sende meldinger seg imellom på privaten istedet.. Dette ville jeg tatt opp med barnehagen! Ikke greit. En 4 åring forstår dessuten ikke alltid dette med "samme kull". Rart ikke barnehagen selv reagerer! Anonymkode: b2e3c...064 Joda, det er både normalt og vanlig. Og 99% av fireåringer forstår 'årskull' om de har foreldre med et minimum av forklaringsevner. Anonymkode: 95046...437 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå