MagnhildsBlomar Skrevet 1. juni 2023 #1 Skrevet 1. juni 2023 Hei, slik som ting er nå for tiden må man jo nesten bare spørre... Er det virkelig slik at naboen kan melde meg inn til barnevernet om han ser barna mine klatre i trær uten at jeg følger med?? Dette var da helt vanlig på min tid. Den siste mnd har jeg fått naboen på døra 3 ganger og sagt at jeg MÅ følge med på barna når de klatrer i treet i hagen. Han mener det er alt for farlig og hvis dette fortsetter mye lengre eller noen av dem skader seg vil han ringe barnevernet på meg. Ungene mine tåler da e støyt... Kan ikke huske at noen av meg eller vennene mine ble tatt av barnevernet da vi var ute og pønsket på langt verre, uten noen voksne i umiddelbar nærhet. Har samfunnet virkelig gått så langt nå at vi ikke kan la barna klatre i trær? Hvis spørsmålet ikke var klart nok fra før. Er det virkelig mulig at de henter barna mine for dette? Det blir bare for dumt... 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #2 Skrevet 1. juni 2023 Nei. Ja, det blir for dumt. Folk er jo blitt helt hysteriske. Anonymkode: e1e35...8c2 5 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #3 Skrevet 1. juni 2023 Jeg håper virkelig at barnevernet har viktigere saker å ta seg av. Anonymkode: 7eb08...f04 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #4 Skrevet 1. juni 2023 Staten tar ikke barna dine, men de tar fra deg friheten til å leve ditt liv som du ser det best. De kommer om de får bekymringsmelding, men om du er heldig sitter det ene klare hodet de ha på jobb den dagen meldingen kommer. Særlig oppegående er de dessverre ikke. Anonymkode: fc326...fc8 2
Disco Skrevet 1. juni 2023 #5 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Staten tar ikke barna dine, men de tar fra deg friheten til å leve ditt liv som du ser det best. De kommer om de får bekymringsmelding, men om du er heldig sitter det ene klare hodet de ha på jobb den dagen meldingen kommer. Særlig oppegående er de dessverre ikke. Anonymkode: fc326...fc8 Slutt opp å skrem folk unødvendig, Barnevernet bryr seg definitivt ikke om barn klatrer i trær. 15 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #7 Skrevet 1. juni 2023 haha...nei det gjør de aldeles ikke. Du får be naboen om å roe ned noen hakk ellers melder du han til Voksenvernet 😅 Anonymkode: 04bec...985 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #8 Skrevet 1. juni 2023 Disco skrev (4 minutter siden): Slutt opp å skrem folk unødvendig, Barnevernet bryr seg definitivt ikke om barn klatrer i trær. Skremme folk? Om naboen formulerer meldingen troverdig kommer de.... hvorfor er dette å skremme.. Mye gæernt i barnevernet. Om Ts er heldig sitter det ene klare hodet der og nada skjer. Om ikke... Anonymkode: fc326...fc8
Rødstrupa Skrevet 1. juni 2023 #9 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): haha...nei det gjør de aldeles ikke. Du får be naboen om å roe ned noen hakk ellers melder du han til Voksenvernet 😅 Anonymkode: 04bec...985 🤣🤣🤣🤣🤣👍 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #10 Skrevet 1. juni 2023 MagnhildsBlomar skrev (12 minutter siden): Hei, slik som ting er nå for tiden må man jo nesten bare spørre... Er det virkelig slik at naboen kan melde meg inn til barnevernet om han ser barna mine klatre i trær uten at jeg følger med?? Dette var da helt vanlig på min tid. Den siste mnd har jeg fått naboen på døra 3 ganger og sagt at jeg MÅ følge med på barna når de klatrer i treet i hagen. Han mener det er alt for farlig og hvis dette fortsetter mye lengre eller noen av dem skader seg vil han ringe barnevernet på meg. Ungene mine tåler da e støyt... Kan ikke huske at noen av meg eller vennene mine ble tatt av barnevernet da vi var ute og pønsket på langt verre, uten noen voksne i umiddelbar nærhet. Har samfunnet virkelig gått så langt nå at vi ikke kan la barna klatre i trær? Hvis spørsmålet ikke var klart nok fra før. Er det virkelig mulig at de henter barna mine for dette? Det blir bare for dumt... Be naboen passe sine egne saker, herregud. Nei, barnevernet henter ikke barna dine for at de klatrer i trær😂 Her har ungen tryna, ramla ned fra senga, spisestolen OG spisebordet. Tatt salto ned en leketrapp , tryna i egne bein x antall ganger, falt av sykkel osv. Vært i kontakt med både legevakt og vært en tur på sykehus før barnet ble 2 år, barnet bor fortsatt hjemme altså. Han er en bølle, apekatt og har nesten begynt å lure på om det er noe adhd inni der (vet man ikke skal tulle om sånt men ungen eier ikke et snev av frykt og impulskontroll) som tøffer seg veldig og ikke er redd for noe… Prøver og feiler igjen og igjen, lærer liksom ikke 🙈 Ingen fra BV har tatt kontakt, da hadde jeg stussa 🤨 Selv tryna jeg hardt på sykkel når jeg gikk på barneskola, fikk hjernerystelse.. en annen gang knakk jeg armen fordi jeg hoppa ned en bakke og landinga gikk ikke helt etter planen, har 1 bror som har skada seg flere ganger på ski. Det er helt normalt , og man MÅ gjennom noen fall og skader for å lære seg og mestre ting her i livet… Klatre i trær gjorde vi alltid før i tiden, nå er det jo livsfarlig bare å gå på gresset… ikke rart mange barn idag blir nerveskada så forsiktig man skal være med alt. La barna klatre i trær , jeg har faktisk ikke hørt om noen som har dødd av det… Tror statistikken viser at å sitte på i bil eller ake uten hjelm er mer dødelig. Anonymkode: 24eb1...635 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #11 Skrevet 1. juni 2023 Her klatret de i trær på lekeplassen og i barnehagen. Hvorfor skal bv bry seg om det? Om det er veldig små barn uten tilsyn og klater i tre kan jeg forstå det eller steiner under. Anonymkode: c1044...564 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #12 Skrevet 1. juni 2023 Ja, Barnevernet har faktisk en egen trepatrulje, husker ikke det egentlige navnet. Jeg ble ganske overrasket da jeg i fjor sommer klatret opp i et tre for så å plutselig komme ansikt til ansikt med en barnevernsansatt sittende klar med notatblokka! Dette var midt i skogen! Hun sa at hyn egentlig ikke hadd lov til å si noe, men at hun var i en hemmelig divisjon av Barnevernet som visstnok har barnevernsagenter stasjonert i minst ett tre per kvadratkilometer. Virker slitsomt, men de får visst forsnyinger levert med droner når de er ute på flere dagers treoppdrag. Anonymkode: c754b...345 10 1 1
Disco Skrevet 1. juni 2023 #13 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skremme folk? Om naboen formulerer meldingen troverdig kommer de.... hvorfor er dette å skremme.. Mye gæernt i barnevernet. Om Ts er heldig sitter det ene klare hodet der og nada skjer. Om ikke... Anonymkode: fc326...fc8 Ok, la meg formulere litt annerledes. Om barnevernet kommer pga den meldinga så blir saksbehandlingen veldig kort. Det er ikke sånn at 90% av saksbehandlere i barnevernet er idioter, og det trenger ikke du å late som heller. Slutt opp å tull! 8
Fjollefyr Skrevet 1. juni 2023 #14 Skrevet 1. juni 2023 Kan godt være at de kommer en tur, så gir de deg en high Five. For det er ikke mange som lar ungene sine utfolde seg slik de trenger for å ha det bra. Be naboen ta seg en bolle. 6
Dominas leketøy Skrevet 1. juni 2023 #15 Skrevet 1. juni 2023 MagnhildsBlomar skrev (30 minutter siden): Hei, slik som ting er nå for tiden må man jo nesten bare spørre... Er det virkelig slik at naboen kan melde meg inn til barnevernet om han ser barna mine klatre i trær uten at jeg følger med?? Dette var da helt vanlig på min tid. Den siste mnd har jeg fått naboen på døra 3 ganger og sagt at jeg MÅ følge med på barna når de klatrer i treet i hagen. Han mener det er alt for farlig og hvis dette fortsetter mye lengre eller noen av dem skader seg vil han ringe barnevernet på meg. Ungene mine tåler da e støyt... Kan ikke huske at noen av meg eller vennene mine ble tatt av barnevernet da vi var ute og pønsket på langt verre, uten noen voksne i umiddelbar nærhet. Har samfunnet virkelig gått så langt nå at vi ikke kan la barna klatre i trær? Hvis spørsmålet ikke var klart nok fra før. Er det virkelig mulig at de henter barna mine for dette? Det blir bare for dumt... Nei, det gjør bv ikke
Maskinfører Skrevet 1. juni 2023 #16 Skrevet 1. juni 2023 (endret) MagnhildsBlomar skrev (1 time siden): Hei, slik som ting er nå for tiden må man jo nesten bare spørre... Er det virkelig slik at naboen kan melde meg inn til barnevernet om han ser barna mine klatre i trær uten at jeg følger med?? Dette var da helt vanlig på min tid. Den siste mnd har jeg fått naboen på døra 3 ganger og sagt at jeg MÅ følge med på barna når de klatrer i treet i hagen. Han mener det er alt for farlig og hvis dette fortsetter mye lengre eller noen av dem skader seg vil han ringe barnevernet på meg. Ungene mine tåler da e støyt... Kan ikke huske at noen av meg eller vennene mine ble tatt av barnevernet da vi var ute og pønsket på langt verre, uten noen voksne i umiddelbar nærhet. Har samfunnet virkelig gått så langt nå at vi ikke kan la barna klatre i trær? Hvis spørsmålet ikke var klart nok fra før. Er det virkelig mulig at de henter barna mine for dette? Det blir bare for dumt... Har du en fornuftig nabo så gjør han/henne ikke det de klatret sikkert i trær som barn de også 😃 Endret 1. juni 2023 av Maskinfører
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #17 Skrevet 1. juni 2023 Hvor gamle er disse barna? Og hvor høye trær er det snakk om? Om veldig små barn er uten tilsyn så er jo ikke det god omsorg. De bør få klatre men foreldre må jo være i nærheten. Gitt at det er små barn altså. Anonymkode: 8dd79...a63 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #18 Skrevet 1. juni 2023 Da får naboen din anmelde hele barnehagen til ungen til bv. Der klatrer de i trær alle sammen. Anonymkode: 9b945...0ec 2
Phoenix Heart Skrevet 1. juni 2023 #19 Skrevet 1. juni 2023 Nei, selvfølgelig ikke. Klatret mye i trær jeg så aldri noe til dette barnevernet.
Mt3 Skrevet 1. juni 2023 #20 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skremme folk? Om naboen formulerer meldingen troverdig kommer de.... hvorfor er dette å skremme.. Mye gæernt i barnevernet. Om Ts er heldig sitter det ene klare hodet der og nada skjer. Om ikke... Anonymkode: fc326...fc8 Om naboen nevner at bekymringen er pga klatring i trær så kommer de absolutt ikke, om naboen smører på tjukt med bekymringer så ringer de skole/barnehage oppdager at det ikke finnes grunn til bekymring og legger saken død. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvor gamle er disse barna? Og hvor høye trær er det snakk om? Om veldig små barn er uten tilsyn så er jo ikke det god omsorg. De bør få klatre men foreldre må jo være i nærheten. Gitt at det er små barn altså. Anonymkode: 8dd79...a63 Om barna klarer å klatre opp i treet helt på egenhånd så er de nok store nok til å leke utendørs alene. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå