Gå til innhold

Psykisk ubalanse før og under mensen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter veldig med å bli i "psykisk ubalanse" 1 uke før mensen og under mensen. 
Jeg kan få så sterke følelser at jeg gråter og gråter non stop.

jeg kan også få så utfordrende tanker at det tar nesten knekken på meg. Kan ta et eksempel på to gjentagende tanker som kommer, jeg er i et bra forhold. Men så kan jeg få tanker som at typen min fortjener så mye bedre fordi jeg har datet gutter før han eller hadde 1 ons før han og jeg ble sammen eller før vi begynte å holde ordentlig på. Så da tenker jeg at jeg er helt verdiløs. Har snakka med typen og sier han bryr seg ikke om fortiden min fordi fortid er fortid. Men jeg tankene kommer likevel. 

eller at jeg kan begynne å tenke at livet mitt er veldig meningsløst, jeg bare går rundt her på jorda og eksisterer med null mening.

Tankene mine går fra 1 til 100. Og dette skjer bare 1 uke før og under mensen.

er det normalt at man blir så i psykisk ubalanse?

har prøvd å forklare til gynokolog men dem sier at bare at mange kan oppleve å bli veldig nedstemt og deprimert i de periodene pga det som skjer i kroppen. 

Så det jeg lurer på er om noen opplever det samme? Kan jeg gjøre noe med dette? 
Har ikke lyst å ha det sånn her, blir så sliten av meg selv.

Anonymkode: fe77f...6f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det også slik. Blir utslitt av det.

Anonymkode: f82ee...15c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Høres ikke helt normalt ut, jeg har også svingninger men ikke så sterke. Jeg har hørt at noen har nytte av å bruke antidepressiva, i lav dose eller bare deler av syklusen.

https://www.volvat.no/tjenester/gynekologi/premenstruell-dysforisk-lidelse-pmdd/

Anonymkode: 39576...b44

Tuuusen takk! Altså dette kjente jeg meg skikkelig igjen i, skal ta en prat med legen min. 

Anonymkode: fe77f...6f2

Skrevet

Trodde de fleste hadde det sånn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...