AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #1 Skrevet 1. juni 2023 Har en gutt jeg mistenker har angstlidelse. det har blitt værre i det siste. Han vil ikke henge med kompiser lenge, for alle er "slemme". F.eks. Tar han på hodet på tull. Kjefter på han. Han har alltid vært engstelig for å gå ut alene, blir sjelden med kompiser ut, dem må være hos han. jeg har tatt det opp med læreren hans noen ganger, om konfliktene mellom guttene, men nå vet jeg ikke om det er konflikter lenger eller om han bare er veldig sårbar. han går på fotball. Nå vil han ikke dit lenger, han mener alle kjefter på han. Han tåler ikke å bli snakket til. Var en som tulla med noe kasting av vann sist, da begynte han nesten å grine. han vil heller henge med lillesøstra si og vennene hennes. han har slitt med seperasjonsangst før. han sier nei til å gå med kompiser til skolen, fordi han vil gå med meg og lillesøster. ( følger hun til skolen, hun går i 1. klasse) jeg er redd han mister mange venner snart. Anonymkode: 3cb9d...7df
Rødstrupa Skrevet 1. juni 2023 #2 Skrevet 1. juni 2023 (endret) Kontakt et hjelpeapparat, helsesøster, en psykolog. Endret 2. juni 2023 av Rødstrupa 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #3 Skrevet 1. juni 2023 Jeg tror det kan være alderen. Han er i en mer sensitiv fase, der de er ekstremt følsomme for "kritikk", eller... De oppfatter veldig mye som kritikk, selv om det ikke er det. Det kan være nok at noen dulter borti ved uhell, så er det gjort med vilje. Mener at jeg hørte på podcast fra Montgomery at i denne fasen av livet så kunne barn plutselig få en engstelig fase. Mener det var rundt 8-10 års alderen. Noen andre som har hørt om det? Anonymkode: f2049...b17
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #4 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har en gutt jeg mistenker har angstlidelse. det har blitt værre i det siste. Han vil ikke henge med kompiser lenge, for alle er "slemme". F.eks. Tar han på hodet på tull. Kjefter på han. Han har alltid vært engstelig for å gå ut alene, blir sjelden med kompiser ut, dem må være hos han. jeg har tatt det opp med læreren hans noen ganger, om konfliktene mellom guttene, men nå vet jeg ikke om det er konflikter lenger eller om han bare er veldig sårbar. han går på fotball. Nå vil han ikke dit lenger, han mener alle kjefter på han. Han tåler ikke å bli snakket til. Var en som tulla med noe kasting av vann sist, da begynte han nesten å grine. han vil heller henge med lillesøstra si og vennene hennes. han har slitt med seperasjonsangst før. han sier nei til å gå med kompiser til skolen, fordi han vil gå med meg og lillesøster. ( følger hun til skolen, hun går i 1. klasse) jeg er redd han mister mange venner snart. Anonymkode: 3cb9d...7df Det er ikke angst, slutt å lete etter tullete diagnoser. Men han har det ikke bra, det er DET du må fokusere på. Det kan ha skjedd noe som plager han enormt mye, spiser han opp innvendig. Har han mobil? Kan han ha tatt bilder av seg selv og blir utpresset av vennene sine? Noe har skjedd i vennegjengen. Du ser bare på få situasjoner og prøver å gi ungen din en diagnose. Ikke gjør det, jeg leser at noe har skjedd i guttegjengen og at barnet ditt har det ikke bra! Han er med søsteren sin fordi han føler seg trygg, forstår du det? Anonymkode: a9467...df4 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #5 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er ikke angst, slutt å lete etter tullete diagnoser. Men han har det ikke bra, det er DET du må fokusere på. Det kan ha skjedd noe som plager han enormt mye, spiser han opp innvendig. Har han mobil? Kan han ha tatt bilder av seg selv og blir utpresset av vennene sine? Noe har skjedd i vennegjengen. Du ser bare på få situasjoner og prøver å gi ungen din en diagnose. Ikke gjør det, jeg leser at noe har skjedd i guttegjengen og at barnet ditt har det ikke bra! Han er med søsteren sin fordi han føler seg trygg, forstår du det? Anonymkode: a9467...df4 Dr. know it all 🤦♀️ Anonymkode: cc3de...c50 3
Amistad Skrevet 1. juni 2023 #6 Skrevet 1. juni 2023 Hei Ts. Det er aldri noe kjekt når slike situasjoner oppstår. Ikke er det lett å vite hva man skal gjøre heller. Jeg har ingen fasit. Men jeg ville begynt med å sette av god tid til ham og bare ham. Få han så komfortabel som mulig før du gjør alt du kan for å finne ut om han blir mobbet. Offline online eller om han rett og slett har gjort noe han angrer på, er flau over etc. Det er en god mulighet at noe ligger der. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #7 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har en gutt jeg mistenker har angstlidelse. det har blitt værre i det siste. Han vil ikke henge med kompiser lenge, for alle er "slemme". F.eks. Tar han på hodet på tull. Kjefter på han. Han har alltid vært engstelig for å gå ut alene, blir sjelden med kompiser ut, dem må være hos han. jeg har tatt det opp med læreren hans noen ganger, om konfliktene mellom guttene, men nå vet jeg ikke om det er konflikter lenger eller om han bare er veldig sårbar. han går på fotball. Nå vil han ikke dit lenger, han mener alle kjefter på han. Han tåler ikke å bli snakket til. Var en som tulla med noe kasting av vann sist, da begynte han nesten å grine. han vil heller henge med lillesøstra si og vennene hennes. han har slitt med seperasjonsangst før. han sier nei til å gå med kompiser til skolen, fordi han vil gå med meg og lillesøster. ( følger hun til skolen, hun går i 1. klasse) jeg er redd han mister mange venner snart. Anonymkode: 3cb9d...7df Det er alderen. Det er en overgang rundt 10 år fra å være et barn som ikke tenker så mye konsekvenser til å plutselig bli mer oppmerksom på hva seg selv og andre tenker og føler, hva som egentlig ligger i en handling, å få en mer overveldende opplevelse av inntrykk enn før. Økt sensivitet, å trekke seg tilbake og mer følsomhet anser jeg som en fase. Har snakket mye med egne barn rundt dette og da har jeg lagt merke til at det nå plutselig reflekteres en hel del over ting som ikke ble tenkt over før. De skal jo forvandle seg fra barn til tenåring på få år og det er en ganske omfattende endring i kropp og sinn. Anonymkode: 216a2...d5b
Vera Skrevet 2. juni 2023 #8 Skrevet 2. juni 2023 Har det skjedd endringer i familien? Hvordan er miljøet i klassen? På skolen? Sjekker du tlf hans? Hvilke soMe kanaler har han tilgang til? Gamer han?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #9 Skrevet 2. juni 2023 Anbefaler deg å ta kontakt med Familieteamet i din kommune. Det er et lavterskelstilbud til barn og foreldre. Du kan høre med sønnens lærer om han kan være behjelpelig med en søknad. Da vår sønn plagdes litt i den alderen, hadde både han og vi foreldre god utbytte av dem, så skjekk det ut🙂De er også behjelpelig med å henvise videre ved behov. Masse lykke til❤️ Anonymkode: aee41...9dc
Mt3 Skrevet 2. juni 2023 #10 Skrevet 2. juni 2023 Han høres jo veldig forsiktig ut og en del gutter kan jo være veldig voldsomme i lek, så det trenger absolutt ikke være noe så alvorlig som en angst diagnose. Har du snakket med han? Kan du be helsesykepleier snakke med han? rundt følelser, tanker, hvorfor han trekker seg unna venner, om han egentlig vil henge sammen med de, hvor hardhendt er de egentlig når de er på egenhånd...
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #11 Skrevet 2. juni 2023 Ts her.. han har ikke mobiltelefon.. og ikke snapchat eller noe sånn. han er en veldig forsiktig gutt. Og jeg tenker også at de andre guttene blir for voldsomme for han. han spiller playstation ( fortnite) Jeg tar kontakt med helsesykepleier. En ting som har skjedd det siste året ; Før var dem hos faren sin annenhver helg, men far ønsket ikke dette lenger. ( uenight om barnebidrag) Anonymkode: 3cb9d...7df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå