AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #1 Skrevet 1. juni 2023 Tror faktisk aldri jeg har vært i noen klasse hvor det har vært en typisk "dronning". På barneskolen var det en jente som forsøkte å styre, men var for kvass og vanskelig til at det lyktes, og enkelte populære, sosialt flinke barn, men ingen som alle fulgte og så opp til. Senere, i ungdomstiden var det jo enkelte jenter som var pene og mer populære enn andre, men det var liksom i sine egne små grupper, ingen som var konstant i fokus for hele klassen. Dette blir uansett anekdotisk, ikke akkurat noe å bygge forskning på, men hvordan var det for deg? Og for ditt barn? Forekommer "klassens dronning" sjeldent i virkeligheten? Og om det var en dronning, hvorfor tror du akkurat denne jenta fikk dronningrollen? Anonymkode: 6e383...253
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #2 Skrevet 1. juni 2023 Kan ikke huske at det var kun én som utpekte seg. Noen mer populære og "kulere" enn andre, men mer som en gjeng og ikke enkeltpersoner. Anonymkode: a56f2...3b0
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #3 Skrevet 1. juni 2023 Vi hadde det i min klasse og en paralellklasse. Definitivt. Den ene kanskje fordi hun var pen, den andre fordi hun hadde evnen til å kue absolutt alle andre, selv lærere. Ingen av de har beholdt rollen i voksenlivet, dog. Anonymkode: cf619...6e8 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #4 Skrevet 1. juni 2023 Vi hadde definitivt en queen ber, med sitt hoff som var de populære jentene og en del av gutta, født i 1976. Vi var noen få som ikke gadd. Hun roet seg da vi kom på u.skolen og det var kulere queen bees fra andre skoler. Kan ikke huske at det var noen i klassen til eldstejenta, yngste sier det er ei som er veldig populær, men tror ikke hun direkte legger opp til det selv. Typisk den mest modne jenta i klassen, søt og hyggelig (enn så lenge, de er 11-12 😄). Anonymkode: 668fa...093 2
Fjollefyr Skrevet 1. juni 2023 #5 Skrevet 1. juni 2023 Vi hadde klassens dronning på ungdomsskolen. Men det var i positiv forstand. Middels flink, middels pen og snillere enn alle andre til sammen. Hun tok alltid de svake i forsvar, og var kul nok til at de "kule/tøffe" hørte etter. Omsorgsfull, rettferdig og inkluderende. Hun var rettåslett et utrolig flott menneske. Har ikke aning om hva hun driver med i dag, men håper at hun har et fantastisk liv. At det er akkurat slik hun ønsker å ha det. 2 7 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #6 Skrevet 1. juni 2023 Gjett om det var en dronning i min klasse. Hun var grusom! Alle de 10 årene vi gikk sammen. Hun fikk bestandig viljen sin og hun sammen med de to hoffdamene hennes styrte hele skuta. Der var det hersketeknikker, utfrysing og regelrett mobbing.Møkka kjærringa sitter i dag i kommunestyret.. Grøss! Anonymkode: 014a7...733 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #7 Skrevet 1. juni 2023 finnes en på trinnet under dom er på laget til datteren. Januarbarn som alltid har vært 1-2 hoder høyere enn andre. Arrogant, bortskjemt og ufyselig og ser ned på alle. Far som er trener på laget og sone så får alle fordeler. Anonymkode: 8ef23...227
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #8 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vi hadde det i min klasse og en paralellklasse. Definitivt. Den ene kanskje fordi hun var pen, den andre fordi hun hadde evnen til å kue absolutt alle andre, selv lærere. Ingen av de har beholdt rollen i voksenlivet, dog. Anonymkode: cf619...6e8 Hvordan kuer man lærere som barn? Anonymkode: dad80...ec6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #9 Skrevet 1. juni 2023 Fjollefyr skrev (18 minutter siden): Vi hadde klassens dronning på ungdomsskolen. Men det var i positiv forstand. Middels flink, middels pen og snillere enn alle andre til sammen. Hun tok alltid de svake i forsvar, og var kul nok til at de "kule/tøffe" hørte etter. Omsorgsfull, rettferdig og inkluderende. Hun var rettåslett et utrolig flott menneske. Har ikke aning om hva hun driver med i dag, men håper at hun har et fantastisk liv. At det er akkurat slik hun ønsker å ha det. Det var peng sagt av deg. Håper du fortalte henne det ☺️ Anonymkode: dad80...ec6 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #10 Skrevet 1. juni 2023 Det var mye kniving om rollen som klassens dronning i klassen min tidlig på 2000-tallet. Jeg var aldri i nærheten av å delta i deres lille Game of Thrones, men jeg registrerte jo hvem som hadde krona den måneden, selv fra pulten min bakerst ved vinduet. Det pleide å veksle mellom ei som het Karoline, ei som het Camilla og ei som het Katrine. Var mye drama mellom dem, noen ganger måtte man velge mellom barnebursdager og sånt. Camilla var for det meste kulest fram til fjerde eller femte, og etter dét var Karoline som regel kulest, med noen avbrudd av Katrine her og der. Katrine var helt klart greiest, og var den eneste av de tre som ikke aktivt mobbet noen i klassen. Anonymkode: 80596...602 1
Fjollefyr Skrevet 1. juni 2023 #11 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var peng sagt av deg. Håper du fortalte henne det ☺️ Anonymkode: dad80...ec6 Det skulle jeg ønske og, men desverre ikke. Men jeg var en av de som absolutt ikke hadde noen rang i klassen. Men hun er en av få jeg husker hele navnet på enda, så kanskje jeg får en sjanse til å gjøre det.
Arkana Skrevet 1. juni 2023 #12 Skrevet 1. juni 2023 Det var ingen dronning i klassen da jeg gikk på skolen, men det var en tydelig jentegjeng som var mer populær enn de andre. De var ikke slemme på noe vis og mobbet ikke noen så vidt jeg vet, men de var heller aldri inkluderende eller gjorde noen forsøk på å få noen av de andre jentene med. Det er ingen dronning i min datters klasse heller. Hun er selv veldig populær og helt siden hun begynte på skolen har vi fått høre at alle vil være med henne, men alle tilbakemeldingene vi får både fra lærer og foreldre er at hun er godt likt og at hun er moden, omsorgsfull og inkluderende. Jeg har ikke inntrykk av at de andre ser opp til henne eller er opptatt av å følge henne i ett og alt, de bare liker å være sammen med henne og det er fint.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #13 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror faktisk aldri jeg har vært i noen klasse hvor det har vært en typisk "dronning". På barneskolen var det en jente som forsøkte å styre, men var for kvass og vanskelig til at det lyktes, og enkelte populære, sosialt flinke barn, men ingen som alle fulgte og så opp til. Senere, i ungdomstiden var det jo enkelte jenter som var pene og mer populære enn andre, men det var liksom i sine egne små grupper, ingen som var konstant i fokus for hele klassen. Dette blir uansett anekdotisk, ikke akkurat noe å bygge forskning på, men hvordan var det for deg? Og for ditt barn? Forekommer "klassens dronning" sjeldent i virkeligheten? Og om det var en dronning, hvorfor tror du akkurat denne jenta fikk dronningrollen? Anonymkode: 6e383...253 I min oppvekst var det en dronning i klassen min, men det ene året jeg gikk på en annen skole var det ikke det. I datteren min sin klasse er det dessverre en dronning. Kul, tøff, tidligere moden enn de andre, den alle vil være venn med, og som manipulerer og herser med de andre. Læreren elsker henne, ser ikke for en sneaky falsk rotte den ungen er. Anonymkode: 6e412...f20
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #14 Skrevet 1. juni 2023 Det var ingen dronninger i min klasse hverken på barneskolen eller u. skolen. Jeg var nok ganske populær både på barneskolen og u. skolen, men langt i fra noen dronning. I min datter sin klasse er det heller ingen dronning. Men, de er en liten gjeng som blir sett på som populære. Min datter er en av dem. Hun har vært god likt siden barnehagen. Og hvis lærerene snakker sant, noe jeg regner med de gjør, så er hun snill og inkluderende. Jeg har ikke hørt noen negative tilbakemeldinger fra andre foreldre heller heldigvis. Anonymkode: 0e211...391
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #15 Skrevet 1. juni 2023 Hadde en jentegjeng i klassen på ungdomsskolen som var svært lite hyggelige og fryktelig overlegne. De representerte klassen vår i elevrådet, og da det var skoleball delte de ut alle prisene til hverandre. Ingen jenter utenfor den gjengen fikk noen premie. Anonymkode: 9699a...468
Callisto83 Skrevet 1. juni 2023 #16 Skrevet 1. juni 2023 Tror ikke vi hadde dronning på ungdomsskolen. Det føltes mer som en episode av "Orange is the new black".. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #17 Skrevet 1. juni 2023 Min fjerdeklassing har en i klassen. Hun driver splitt og hersk og fryser ut den det måtte passe. Forferdelig å se på, foreldrene bryr seg ikke. Håper hun faller hardt ned fra tronen snart. Anonymkode: 977bb...e4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå